condens achterlicht
-
condens achterlicht
kan iemand mij helpen....
ik heb namelijk last van water in men rechts achterlicht.... en krijg het niet weg.... bij harde regen of bij het wassen van de wagen krijg ik zelf water in de koffer via het achter licht....
de meeste teg's hier hebben last van het zelfde fenomeer altijd rechts achter.....
weet iemand wat het kan zijn... aan het licht zelf kan het volgens mij niet liggen want met men oem lichten had ik juist het zelfde voor als nu met men jdm lichten....
ik heb namelijk last van water in men rechts achterlicht.... en krijg het niet weg.... bij harde regen of bij het wassen van de wagen krijg ik zelf water in de koffer via het achter licht....
de meeste teg's hier hebben last van het zelfde fenomeer altijd rechts achter.....
weet iemand wat het kan zijn... aan het licht zelf kan het volgens mij niet liggen want met men oem lichten had ik juist het zelfde voor als nu met men jdm lichten....
Heb ik ook, even controleren of het goed vast zit... en anders nieuwe rubbers erop...
Komt doordat de rubbere rand hoger is waardoor er water boven het achterlicht blijft staan en zo langzaam in het achterlicht/kofferbak terecht kan komen. :wink:
Komt doordat de rubbere rand hoger is waardoor er water boven het achterlicht blijft staan en zo langzaam in het achterlicht/kofferbak terecht kan komen. :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
-
Rikky wrote:Heb ik ook, even controleren of het goed vast zit... en anders nieuwe rubbers erop...
maar hoe komt het dan dat er water in het licht zelf staat? der zit een andere rubber in (wel geen nieuwe) omda ik geprobeerd had met teck7 om het toe te plakken maar helaas :lol:
-
V-tje integra wrote:Rikky wrote:Dat rubber is waterdicht, maar als er lang water op staat dan zweet het er toch wel iets doorheen, het water kan daar lastig weg en zweet dus ook langzaam je achterlicht in...
okido effe belle naar de dealer dan... thx Rikky :wink:
Geen probleem, maar ik zeg wel eerlijk dat ik er bij mij nieuwe rubbers in heb gezet et dat probleem nog heb (wel minder)... gewoon productie foutje...
-
Rikky wrote:V-tje integra wrote:Rikky wrote:Dat rubber is waterdicht, maar als er lang water op staat dan zweet het er toch wel iets doorheen, het water kan daar lastig weg en zweet dus ook langzaam je achterlicht in...
okido effe belle naar de dealer dan... thx Rikky :wink:
Geen probleem, maar ik zeg wel eerlijk dat ik er bij mij nieuwe rubbers in heb gezet et dat probleem nog heb (wel minder)... gewoon productie foutje...
zal wel zien hoe het gaat he :wink:
hopelijk is het weg want het werkt ferm op mijn systeem :lol:
-
micronsil wrote:Wat bij mijn honda civic hielp waar ik dat pronleem ook mee had was een heel klein gaatje boren aan de onderkant van de lamp dan stroomt het water er gewoon weer uit als het erin is gekomen.
Ik werd er namelijk ook helemaal gek van, na iedere regen bui zat er weer water in.
Die tip heb ik inderdaad vaker gehoord.
Bij condens werkt dit echter niet helemaal.
Ik zou alles eens loshalen en het afdekrubber checken.
Een miniscuul scheurtje of gaatje kan soms de boosdoener zijn.
Denk dat dat in mijn geval nl. ook het geval is (echter nog geen nieuwe aangeschaft )

In de EJ9 had ik ook last van water/condens. Als er iets is waar ik slecht tegen kan...
Dus in mijn voorsteltopic kan je volgens mij zien wat ik gedaan heb. (Zit op mijn telefoon dus het duurt allemaal langer. Zal de link bijvoegen als ik en heb gevonden.)
*edit
Staat er niet in. Wat ik gedaan heb is de rubbers eraf gehaald en aan beide kanten een laagje kit gedaan. Als ik thuis ben zal ik ze uploaden. Heb er sindsdien namelijk geen last meer van.
Dus in mijn voorsteltopic kan je volgens mij zien wat ik gedaan heb. (Zit op mijn telefoon dus het duurt allemaal langer. Zal de link bijvoegen als ik en heb gevonden.)
*edit
Staat er niet in. Wat ik gedaan heb is de rubbers eraf gehaald en aan beide kanten een laagje kit gedaan. Als ik thuis ben zal ik ze uploaden. Heb er sindsdien namelijk geen last meer van.
Rikky wrote:Geen probleem, maar ik zeg wel eerlijk dat ik er bij mij nieuwe rubbers in heb gezet et dat probleem nog heb (wel minder)... gewoon productie foutje...
Geen produktiefout want ik heb het nooit gehad. Zit er niet ergens een haarscheurtje in je unit?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HONDA wrote:Rikky wrote:Geen probleem, maar ik zeg wel eerlijk dat ik er bij mij nieuwe rubbers in heb gezet et dat probleem nog heb (wel minder)... gewoon productie foutje...
Geen produktiefout want ik heb het nooit gehad. Zit er niet ergens een haarscheurtje in je unit?
Ja kleintje en ik weet dat ik daardoor meer dan een glas aan water in mijn achterlicht had, maar met nieuwe rubbers is het probleem zo goed als 99% verholpen :wink:
Heb vanavond mijn achterlichten er eens uit gehaald.
Geen foto's genomen, want die pakkingen waren echt smerig
en soppig van het water.
Ook voor mij dus twee nieuwe pakkingen halen.....
Denk dat deze gewoon relatief sneller slijten.
Hoop dat ook bij mij het probleem daarmee weer is opgelost,
heb geen zin om tegen de zomer pootje te baden in mijn reservewiel.
en soppig van het water.
ITR DC2 wrote:Heb vanavond mijn achterlichten er eens uit gehaald.
en soppig van het water.
Dat kan ook lekker zijn :lol:
Het probleem bij die achterlichten is dat er water tussen de achterlichten en rubbers blijft staan en daardoor de rubbers slijten en water je achterlicht in zweet...
zal deze week wel even een foto uitleg maken.
Groetjes,