GEluid bij snel genomen rechtse bochten ATR...

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
LCR

GEluid bij snel genomen rechtse bochten ATR...

Post by LCR »

Voor de ATR circuit gangers...of R kenners
Afgelopen zaterdag de ATR een shakedown gegeven op Zandvoort.
Hij doet het gelukkig nog :wink: ,maar wat mij opvalt is dat ik steeds een raar geluid hoort bij snel rechts genomen bochten......anders niet.
Voor de rest deed hij het goed.....nog nooit zo goed trouwens :twisted: :D :D
Van degene die aan mijn auto heeft gewerkt kreeg ik te horen dat de motor mss tegen het subframe druk en dat het geluid veroorzaak. D'r is bar weinig ruimte onder de HOOD. Zou dat het geval zijn of kan het toch wat anders zijn......

PS: geluid klinkt net als je een boormachine tegen een tafel aandrukt (niet met de boor zelf,maar met bijv de onderkant van de boormachine)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Uitlaat ergens tegen aan? Hitteschildje?
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Komt t geluid uit de motorruimte?

Bij bochten nemen kan het ook een wiellager zijn. Auto is een grote klankkast, dus vaak moeilijk exact te bepalen.
micronsil

Post by micronsil »

Zoek eens een pleintje op draai het stuur helemaal naar rechts, raam open en rij rustig een paar rondjes.

Hoor je het tikken alsof iets iederekeer een rondje heeft gemaakt end an op een punt tikt dan is het vrijwel zeker je homokineet.

Ik had het ook een keer op mijn del sol en toen maakte het ook het geluid dat jij beschreef.
LCR

Post by LCR »

bastiaan45 wrote:Komt t geluid uit de motorruimte?

Bij bochten nemen kan het ook een wiellager zijn. Auto is een grote klankkast, dus vaak moeilijk exact te bepalen.

Zou niet kunnen. Hij is APK gekeurd en rechtsvoor is voorzien van nieuwe wiellager, moer, naaf en dat die meuk met dank aan degene die de KW heeft gemonteerd. Kosten..bammm..+/-tegen de 500 euro :evil:
Links was helemaal goed en heb intussentijd, 2mnd, geen rare dingen zitten doen. Ik rijd precies volgens de snelheidsborden :o ops:

@Gaskleppie
Hmm, zou kunnen dat ie tegen mijn underbrace aanleunt. Maar dat had ie vroeger ook moeten doen eigenlijk. Denk toch dat de Moroso oilpan ergens aandrukt....

zeker geen HOMOkineet.....
BugsM

Post by BugsM »

Is het niet gewoon een band die aanloopt? :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Zoeken naar kale plekken dus ;)
LCR

Post by LCR »

Bedankt voor de feedback heren :thumbs:
Mogelijke probleem gevonden. Het is het flexibele gedeelte van de uitlaat die tegen mijn underbrace aankomt. Er zit degelijke wel een flexibiliteit in dat gedeelte en toen ik gister odner de auto lag en eraan trok...bingo!

Wel raar dat er toevallig ook de linkerband iets versleten is voorbij het 'lijntje' van de band. Mss had dat te maken met de bandenspanning waardoor ie doorsleet.....maar loopt zeker niet aan.
Locked