Gemeenteraadsverkiezingen

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
donkeykong

Gemeenteraadsverkiezingen

Post by donkeykong »

Hai Mensen,

Ben benieuwd of jullie gestemd hebben, ik wel....
Nou heeft de PVV in Almere gewonnen ben benieuwd hoe het nu verder gaat, ik heb trouwens niet op hun gestemd, maar ok de lokale Almere Partij

Deel je meningen hier :)
HONDA

Post by HONDA »

Gestemd en de partij is het grootste geworden hier. De pvda is lokaal weggevaagd dus dat is goed nieuws. Op naar juni, op naar Geert!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
eteuben

Post by eteuben »

Wel gestemd, maar op een kleine partij. Gun hun een plek in de gemeente en ze zijn van 1 naar 2 zetels gegaan. Wilders wordt het zeker niet voor mij, ook niet in Juni...
jupke

Post by jupke »

Ik kon niet op wilders stemmen hier,daarom nu niet gestemd,maar 9 juni krijgt de PVV er 2 van mij
Knite Force

Post by Knite Force »

jupke wrote:Ik kon niet op wilders stemmen hier,daarom nu niet gestemd,maar 9 juni krijgt de PVV er 2 van mij
Eigenlijk had je dan blanco moeten stemmen Jurgen. Zo telt je stem wel mee voor de opkomst.

Zo stem ik altijd.
jupke

Post by jupke »

Knite Force wrote:
jupke wrote:Ik kon niet op wilders stemmen hier,daarom nu niet gestemd,maar 9 juni krijgt de PVV er 2 van mij
Eigenlijk had je dan blanco moeten stemmen Jurgen. Zo telt je stem wel mee voor de opkomst.

Zo stem ik altijd.

nooit geweten dat dat kan
vtec vince

Post by vtec vince »

Daar zie ik het nut niet zo van in...
Je stemt nergens op , dan gaat je stem toch automatisch naar de grootste partij of heb ik het nu mis?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
HONDA

Post by HONDA »

Hehe ik was eerst van plan een extra vakje te maken en daar PVV in te zetten. De stem is dan niet meer geldig maar de boodschap had duidelijk geweest.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Laat die PVV eerst maar eens met realistische ideeën komen ipv al die waanideeën die ze er toch nooit door krijgen. Regeren doe je niet alleen, dan kan je wel van alles verzinnen wat niemand anders ondersteund, maar dat wordt toch nooit doorgevoerd.
Ik heb sterk het idee dat iedereen die PVV stemt alleen maar duidelijk wil maken dat er iets moet veranderen, en niet eens zo zeer achter de ideeën van Wilders staat. Dat er iets moet gebeuren vind ik ook, maar dat kan je ook duidelijk maken met een blanco stem.

We hebben met Pim Fortuin al gezien wat er gebeurt als er dan eindelijk een coalitie gevormd wordt met zo'n partij. Het heeft 3 hele maanden bestaan. Nee dat is een goede keuze geweest, laten we kiezen voor een partij die toch met niemand kan samen werken. Beetje realistisch blijven hoor....

Dit keer heb ik een plaatselijke partij gestemd, wat er landelijk gebeurt is heeft in mijn ogen helemaal niks te maken met wat er in je eigen gemeente gebeurt dus is het complete onzin om dat mee te nemen in je stem keuze...
jupke

Post by jupke »

Ik stem op Geert omdat in mijn ogen een keer iemand anders het voor het zeggen mag hebben in NL,die andere flapdrollen van nu bakken er niks van,Ik wil Geert die kans geven om er wel iets van te bakken,bakt hij er niks van dan is dat pech hebben,het is toch al jaren Ruk hier in NL.
wie niet waagt wie niet wint.
Ik vind zijn punt vd hoofddoekjes ook wel erg ver gaan,maar daarintegen hoorde ik gister op de radio,dat Nederlanders geen mutsen of capasjon meer op mogen in winkels,ivm overvallen.
Als dat er door komt dan kan ik het standpunt van wilders heel goed begrijpen,wij geen muts op hun geen hoofddoek
Knite Force

Post by Knite Force »

vtec vince wrote:Daar zie ik het nut niet zo van in...
Je stemt nergens op , dan gaat je stem toch automatisch naar de grootste partij of heb ik het nu mis?
Nee, zeker niet!

Al geruime tijd (lees: de laatste tig verkiezingen, er valt nog weleens een kabinetje :roll :) doe ik dit.
Waarom?
Omdat ik 99 van de 100 keer mezelf niet genoeg terug kan vinden in een partij, en omdat ik het ondertussen meer op een circus vind lijken dan op een aantal mensen die ons land moeten besturen. Ik heb er dus totaal geen vertrouwen in. Waar ik me nog het meeste aan stoor is dat ze keer op keer na de grootst mogelijke FCUK-up mogen blijven zitten (of in een andere vorm/functie terug komen); terwijl elke andere Nederlander dan de zak krijgt of naar zijn opdracht kan fluiten!

Als je blanco stemt, telt je stem wel mee voor het opkomstpercentage maar wordt NIET bij de grootste partij geteld. Als dit zo was zou ik ook niet meer gaan stemmen.

Ik vind dat elke nederlander moet gaan stemmen, het is een recht dat in het verleden niet zomaar is aan komen waaien... ;-)
Knite Force

Post by Knite Force »

jupke wrote:Ik stem op Geert omdat in mijn ogen een keer iemand anders het voor het zeggen mag hebben in NL,die andere flapdrollen van nu bakken er niks van,Ik wil Geert die kans geven om er wel iets van te bakken,bakt hij er niks van dan is dat pech hebben,het is toch al jaren Ruk hier in NL.
wie niet waagt wie niet wint.
Ik vind zijn punt vd hoofddoekjes ook wel erg ver gaan,maar daarintegen hoorde ik gister op de radio,dat Nederlanders geen mutsen of capasjon meer op mogen in winkels,ivm overvallen.
Als dat er door komt dan kan ik het standpunt van wilders heel goed begrijpen,wij geen muts op hun geen hoofddoek

Dat verbod op capouchon's (wat een woord!?) krijgen ze er niet door begreep ik, scheen te maken te hebben met privacyschending/vrijheid van meningsuiting. Grotere bullshit bestaat er werkelijk niet!!! Dit zou je eens moeten zeggen tegen die pomphouder die voor de 3e keer een pistool op zijn hoofd krijgt.......

Fortuyn had moeten blijven leven........
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

En daarom ga ik idd bij de landelijke verkiezingen blanco stemmen. Op dit moment kan ik helemaal niks met geen van allemaal!
Knite Force

Post by Knite Force »

Ruik ik hier een nieuwe partij?

PVV

Partij Voor VTEC

:twisted:
HONDA

Post by HONDA »

Gelukkig doen de huidige partijen het zoveel beter... en niet alleen de afgelopen paar jaar maar ook de 25 jaar ervoor.

Laat iemand anders het maar eens proberen, slechter als dit softe zooitje kan niet. Oh en ik sta wel degelijk achter de meeste ideeën van de PVV net als schijnbaar veel mensen die daarna weer heel snel in het rechts-radicale hoekje geduwd worden door onze linkse rakkers.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Van jou had ik ook niks anders verwacht ;)
HONDA

Post by HONDA »

Hehe dat was wederzijds. Ik zat al te wachten op je reactie... :D
Angelus

Post by Angelus »

+1 HONDA <-- en dat klopt ook nog voor dit onderwerp en omtrent het merk :twisted:

niks aan toe te voegen.
chris

Post by chris »

vvd hiero.. altijd eigenlijk
LaurenZ

Post by LaurenZ »

chris wrote:vvd hiero.. altijd eigenlijk

Same here, Alleen dit keer op een lokale partij gestemt, Die hebben tenminste wel lokale belangen ipv het verder uitvoeren van de landelijke politiek van een partij.
'98 JDM Integra Type-R
Locked