Bumper grill beschadigd

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
wesjes

Bumper grill beschadigd

Post by wesjes »

Vanochtend m'n vriendin weggebracht naar werk, rij ik terug naar huis over de A10,.. zie ik opeens een dikke steen over de snelweg rollen..
Die hoogwaarschijnlijk van een vrachtwagen kwam van de rechter rijstrook.

Het was zo'n steenkorrel B.V truck.

----------------------------
> andere auto
>ik ....... >> busje
............. >>> vrachtwagen

Ik kon de steen niet meer ontwijken aangezien er geen ruimte was om te ontwijken dus heb ik de steen volop geraakt in me bumper "gril",

Kan ik hiervoor de bedrijf die steen heeft verloren aanklagen voor een schade vergoeding?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die lui gelijk bellen! Tijdstip, datum goed noteren. Dan kunnen ze het nazoeken of iemand daar gereden heeft.
Je had hem eigenlijk staande moeten houden...
Ik heb het ook eens gehad met mn bedrijfsbus. Ik kreeg toen een vracht puin over de voorruit, met 5 sterren als gevolg! Ik ben er eerst naast gaan rijden en de aandacht getrokken, daarna ben ik er gewoon voor gaan rijden en met het knipperlicht aan steeds zachter gaan rijden tot hij aan de kant ging. Papieren uitgewisseld, klaar!
donkeykong

Post by donkeykong »

klote wes, ik word ook strontziek van rotzooi op de weg...hoop dat ie te achterhalen is....jij hebt ook pech met dit soort dingen....may the force be with u
slydawg

Post by slydawg »

Minder Wes, neem aan dat dit met de FD2 was?

Kwam die steen van de vrachtwagen zelf, dus hij verloor een deel van z'n vracht of was het een steen die van de weg zelf kwam?
Als het t eerste is zou ik zeker contact met ze zoeken.
vtec vince

Post by vtec vince »

Zeer vervelend wes!
Ik hoop dat je het allemaal goed geregeld krijgt man.

Een vriendin van mij heeft dat ooit met een blok ijs gehad die van een trailer afviel...op het dak van haar auto.
Ze was zo erg geschrokken dat ze de auto stil heeft gezet..had dus geen kenteken, maar wist wel welke transport firma het was.
Gebeld met het bedrijf , maar hun werken mooi niet mee.

Als dit bedrijf ook zo moeilijk doet is mijn advies...zo'n zelfde soort vrachtauto opzoeken , kenteken opschrijven en dan bellen met het bedrijf ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Heb het vorig jaar ook aan de hand gehad.
In Belgie waren ze bezig met snoeiwerkzaamheden, toen
er plots een dikke tak op mijn motorkap viel.
Gevolg was een dikke deuk, maar omdat een levengevaarlijke weg was ben ik niet gestopt.

Later vertelden ze mij dat ik hen moest aanspreken, dus ben 20 minuten weer terug gereden en guess what ... ze waren klaar met snoeien en weg.

Vervolgens krijg je inderdaad het spelletje dat je moet bewijzen wat er gebeurt is. De gemeente beschuldigde hierbij de snoeifirma en die firma vervolgens de overheid. Geen van beiden betalen, met het gevolg dat je er zelf de dupe van bent.

Ik heb het helaas nooit vergoed gekregen.

Succes, dit zijn vervelende situaties. :wink:
Roy

Post by Roy »

Had je niet gelijk de vrachtwagen kunnen inhalen en aanhouden?

Wel balen, Ik hoop het voor je dat het geregeld word, nu is het jouw woord tegen die van hun.

Waarschijnlijk zullen ze je nu niet meer geloven, helemaal omdat er meerdere mensen dit soort dingen doen als ze een barst in hun ruit hebben.

Als dit bedrijf ook zo moeilijk doet is mijn advies...zo'n zelfde soort vrachtauto opzoeken , kenteken opschrijven en dan bellen met het bedrijf ;-)
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
LCR

Post by LCR »

Je had eigenlijk gelijk de vrachtauto aan de kant moeten dwingen ala TFAF deel 1. Mijn neef dat ook gehad met de ITR. Vrachtauto achterna en situatie uitgelegd...is netjes geregeld.
wesjes

Post by wesjes »

Thanks all, helaas kon het kenteken niet zien, heb niet zulke goeie ogen in het donker :( , ten 2e kon de vrachtwagen niet inhalen was op de A10 80 zone traject vrachtwagen reed al maximum..

En ik kreeg ook het spelletje van ja als je geen kenteken hebt dan houd het op..

En ik weet niet zeker of de steen uit de vrachtwagen viel ( volgens het bedrijf waren de vrachtwagens namelijk leeg.. )..

Maar het was een aardig grote steen..
vtec vince

Post by vtec vince »

Klote wes...Misschien het waarborgfonds aanspreken?
Anders kun je het rijk misschien wel aansprakelijk stellen....het zijn hun wegen , en die moeten ze schoon houden ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked