EP3 2002 stuur trekt af en toe naar rechts...

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
slydawg

Post by slydawg »

D_ToXx wrote:maar de oplossing sly?

Ik kan er meer over vertellen als ik de spullen binnen heb en ook heb kunnen testen, ik kom hierop zeker terug, verwacht de spullen eind deze maand binnen.

@ CTR Almere; eerst maar goed laten uitlijnen voordat je naar de dealer gaat en die onnodige dingen gaat doen.
Ik weet nog een goed adres die ervaring heeft met CTR's uitlijnen mocht je interesse hebben.
CTR-Almere

Post by CTR-Almere »

Jo& wrote:Naar mijn beste weten kunnen ze bij uitlijn centrums beter uitlijnen dan bij Honda Dealers...

De RE050 XL doet het veel beter in de regen dan de 040 trouwens. Dus ik denk dat je daar sowieso gebaat bij bent!

Ja ga ik ook doen, de RE040 maken mij ook te veel lawaai.. en over de uitlijn centra weet iemand een goede in almere? en wat gaat het ongeveer kosten om een wagen uit te lijnen en hoelang ben je hem dan kwijt?
Gangaran

Post by Gangaran »

Uitlijnen hoeft niet lang te duren. Volgens mij is van max 15min. Ik heb iets van 50 euro betaald om de mijne uit te lijnen.
CTR-Almere

Post by CTR-Almere »

slydawg wrote:
D_ToXx wrote:maar de oplossing sly?

Ik kan er meer over vertellen als ik de spullen binnen heb en ook heb kunnen testen, ik kom hierop zeker terug, verwacht de spullen eind deze maand binnen.

@ CTR Almere]

ik heb wel intresse :D
CTR-Almere

Post by CTR-Almere »

Gangaran wrote:Uitlijnen hoeft niet lang te duren. Volgens mij is van max 15min. Ik heb iets van 50 euro betaald om de mijne uit te lijnen.

okey zeker het proberen waard dus :-)
donkeykong

Post by donkeykong »

CTR-Almere wrote:Oke ik zla het idd even aan de Amsterdam vragen. maar even wat anders in almere is weer een honda dealer maar die is er net (auto brockhoff). Is het toch beter om even naar Amsterdam te gaan?

Die honda dealer heb je nu nog ff niks aan, ze bellen niet eens terug...ik denk dat ze eerst ff moet settlen, het is trouwens nu een gecombineerde met nissan.

Als je wilt uitlijnen, ik heb goede ervaringen met antoine autobanden in almere, heb vier wielen laten uitlijnen en kostte maar 54 euro, ik heb zelf aangegeven welke settings ik wilde...ze hebben all 4 de cambers ingesteld en de sporing...probleem bij uitlijnen is dat het precies moet gebeuren....vaak staat ie goed en als men alles aandraait niet meer :)
bij antoine hebben ze het perfect gedaan, misschien ook omdat ik erbij stond en checkte :)

Dat ie 1 kant optrekt kan ook te maken hebben met verschil in caster tussen links en rechts als je een uitlijn rapportje hebt kan je zien wat het verschil is, vanaf 1 graad kan het al naar 1 kant trekken. enige probleem is je kan het niet afstellen :)
CTR-Almere

Post by CTR-Almere »

donkeykong wrote:
CTR-Almere wrote:Oke ik zla het idd even aan de Amsterdam vragen. maar even wat anders in almere is weer een honda dealer maar die is er net (auto brockhoff). Is het toch beter om even naar Amsterdam te gaan?

Die honda dealer heb je nu nog ff niks aan, ze bellen niet eens terug...ik denk dat ze eerst ff moet settlen, het is trouwens nu een gecombineerde met nissan.

Als je wilt uitlijnen, ik heb goede ervaringen met antoine autobanden in almere, heb vier wielen laten uitlijnen en kostte maar 54 euro, ik heb zelf aangegeven welke settings ik wilde...ze hebben all 4 de cambers ingesteld en de sporing...probleem bij uitlijnen is dat het precies moet gebeuren....vaak staat ie goed en als men alles aandraait niet meer :)
bij antoine hebben ze het perfect gedaan, misschien ook omdat ik erbij stond en checkte :)

Dat ie 1 kant optrekt kan ook te maken hebben met verschil in caster tussen links en rechts als je een uitlijn rapportje hebt kan je zien wat het verschil is, vanaf 1 graad kan het al naar 1 kant trekken. enige probleem is je kan het niet afstellen :)

oke Thnks maar Angelus zij het zelfde probleem als mij te hebben gehad en antoine kon dat niet helemaal oplossen voor hem. hij moest daarvoor naar de dealer voor een stuurcorrectie. is dat het "caster"wat je bedoeld?
Jo&

Post by Jo& »

Ja wat is een caster idd?

Weet iemand een goede uitlijner in de buurt van regio Capelle aan den IJssel en Schoonhoven?
We moeten de Focus laten uitlijnen. Dealers zijn daar niet zo goed in... zoals we nu gemerkt hebben...
slydawg

Post by slydawg »

Uitlijnen duurt zeker langer als 15 min, alleen al de apparatuur op alle 4 banden zetten en kalibreren ben je al 15 min verder.

Van een graad verschil in caster gaat ie niet trekken naar een kant als je gewoon rechtuit rijdt op een vlakke weg.

@ Jo, zie voorbeeld van Caster, bij de EP3 is dit meestal tussen de 1a2graden positief en niet instelbaar af fabriek.
Image
donkeykong

Post by donkeykong »

CTR-Almere wrote:
donkeykong wrote:
"CTR-Almere":137pjnj3 wrote:Oke ik zla het idd even aan de Amsterdam vragen. maar even wat anders in almere is weer een honda dealer maar die is er net (auto brockhoff). Is het toch beter om even naar Amsterdam te gaan?

oke Thnks maar Angelus zij het zelfde probleem als mij te hebben gehad en antoine kon dat niet helemaal oplossen voor hem. hij moest daarvoor naar de dealer voor een stuurcorrectie. is dat het "caster"wat je bedoeld?[/quote:137pjnj3]

ja ok als antoine dat zegt, ik gaf alleen aan waar je kan uitlijnen, ik had het niet over die schade.

@Miquel, denk je niet?? bij hoeveel graden dan krijg je dat dan?
CTR-Almere

Post by CTR-Almere »

ja ok als antoine dat zegt, ik gaf alleen aan waar je kan uitlijnen, ik had het niet over die schade.

Welke schade??
slydawg

Post by slydawg »

Volgens mij is ie in de war met dat andere topic hehehe
donkeykong

Post by donkeykong »

ooh oops verkeerd ja :)
als die topics door elkaar hahaha,

waarom hebben jullie ook allemaal een zwarte ep3 ?? :) haha
slydawg

Post by slydawg »

Zwarte EP3's zijn de snelste, heeft te maken met de samenstelling van de lak.
Gangaran

Post by Gangaran »

slydawg wrote:Zwarte EP3's zijn de snelste, heeft te maken met de samenstelling van de lak.

:roll: ??? Heb je ooit in een Silver Bullit gereden?? :lol:
donkeykong

Post by donkeykong »

slydawg wrote:Zwarte EP3's zijn de snelste, heeft te maken met de samenstelling van de lak.

heheh :)
Angelus

Post by Angelus »

CTR-Almere,

Als je toch 2 nieuwe voorbanden nodig hebt, zal ik die eerst vervangen inc uitlijnen (wat je eigenlijk altijd doet bij een nieuwe set banden). Hoeft niet maar ik heb dat wel altijd gedaan.

(ik zou gelijk 4 nieuwe banden nemen, maar het moet wel in je budget passen) voor de rest is Antione gewoon goed en qua uitlijnen doen ze het in Almere via laser (erg precies dus).

Trekt de auto nog steeds naar rechts, dan heb je waarschijnlijk het zelfde probleem wat ik had en kan je dus bij de dealer terecht.

Dit zal de juiste volgorde zijn. :wink:

MvG, brandon
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Miguel heeft gelijk, dit is ontdekt in de jaren 90 toen ze ITR's ook in zwart gingen leveren. Die liepen ineens een stuk harder dan die witte. Dit hebben ze toen ook doorgevoerd op de EP3's. Jammer genoeg zijn die nooit zo snel geworden als de zwarte ITR's, maar ze zijn wel sneller dan alle andere kleuren......
slydawg

Post by slydawg »

Gaskleppie wrote:

Miguel heeft gelijk, dit is ontdekt in de jaren 90 toen ze ITR's ook in zwart gingen leveren. Die liepen ineens een stuk harder dan die witte. Dit hebben ze toen ook doorgevoerd op de EP3's. Jammer genoeg zijn die nooit zo snel geworden als de zwarte ITR's, maar ze zijn wel sneller dan alle andere kleuren......

hahahaha doe er maar een schepje boven op jij.....
Het is vanwege de strengere milieu eisen van de huidige zwarte lak dat de zwarte ITR's sneller zijn
Katana

Post by Katana »

Gangaran wrote:

:roll: ??? Heb je ooit in een Silver Bullit gereden?? :lol:

Sterker nog. Ik heb er een 8)
Locked