stuur scheef
stuur scheef
hallo, ik heb een probleempje met mijn 2004 ep3.
na een aanvaring met een curbstone op circuit staat het stuur van mijn ctr scheef + heb ik trillingen in mijn stuur bij +130km/h.
het trillen is al wel verminder bij het terugplaatsen van de originele velgen, de andere velgen zijn wrs vervormd door de curbstone.
maar wanneer ik mijn stuur echt recht houd, dan rijd de auto naar rechts. ik rijd nu dus altijd met het stuur een beetje naar links.
verder rijd de auto redelijk normaal buiten de trillingen dan, al zijn deze niet zo erg meer.
weten julie wat he probleem kan zijn ? want mijn dealer kan hier niets aan veranderen zegt hij :roll:
na een aanvaring met een curbstone op circuit staat het stuur van mijn ctr scheef + heb ik trillingen in mijn stuur bij +130km/h.
het trillen is al wel verminder bij het terugplaatsen van de originele velgen, de andere velgen zijn wrs vervormd door de curbstone.
maar wanneer ik mijn stuur echt recht houd, dan rijd de auto naar rechts. ik rijd nu dus altijd met het stuur een beetje naar links.
verder rijd de auto redelijk normaal buiten de trillingen dan, al zijn deze niet zo erg meer.
weten julie wat he probleem kan zijn ? want mijn dealer kan hier niets aan veranderen zegt hij :roll:
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Je dealer kan daar niets aan veranderen???
Gelijk een andere dealer zoeken.
Zoals aangegeven is wrs iets krom in de wielophanging en heb je speling erin als je met de goede velgen nog trillingen in je stuur hebt, niet veilig om zo rond te rijden imo en dat je banden ook heel snel op zullen zijn, want ze sporen nu iig voor geen meter.
Gelijk een andere dealer zoeken.
Zoals aangegeven is wrs iets krom in de wielophanging en heb je speling erin als je met de goede velgen nog trillingen in je stuur hebt, niet veilig om zo rond te rijden imo en dat je banden ook heel snel op zullen zijn, want ze sporen nu iig voor geen meter.
Ik zou eerst gaan uitlijnen, en die kunnen gelijk zien of er iets scheef is, en hij moet in ieder geval dan op de brug kun je zelf even een kijkje nemen.
Tevens moeten ze ook bij de spoorstang zijn, kunnen ze gelijk zien of die is verbogen.
Kortom: eerst uitlijnen en dan pas naar de dealer, anders gaat het je veel geld kosten voor niks, als die knakkers eerst zelf gaan zoeken.
Tevens moeten ze ook bij de spoorstang zijn, kunnen ze gelijk zien of die is verbogen.
Kortom: eerst uitlijnen en dan pas naar de dealer, anders gaat het je veel geld kosten voor niks, als die knakkers eerst zelf gaan zoeken.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
slydawg wrote:Nee, niet eerst uitlijnen, eerst de verbogen/defecte onderdelen vervangen en dan uitlijnen.
Je gaat toch niet betalen om uit te lijnen en tijdens de uitlijning uit te vinden wat er allemaal krom is, die onderdelen bestellen en monteren en dan opnieuw moeten uitlijnen en ook daarvoor weer betalen?
Yep
Gaskleppie wrote:Uitlijners kunnen alleen zien dat de spec's niet meer gehaald worden. Vaak kan je toch niet veel afstellen dus kunnen ze alleen zeggen dat hij niet goed is, je zal nooit te horen krijgen wat er aan de hand is.
Eerst de kromme zooi vervangen, dan uitlijnen!
Yep