Banden beginnen te zingen bij hoge snelheid?
- vtec vince
Banden beginnen te zingen bij hoge snelheid?
Ik reed gister iets te hard op de snelweg ( 220 ) en ik schrok nogal van een behoorlijk naar/hard geluid.
Ik denk dat het de banden zijn....
Zijn deze nu aan vervanging toe, of zou het nog gewoon te koud zijn voor deze banden om die snelheid te rijden?
Of kan het toch iets anders zijn?
Ik denk dat het de banden zijn....
Zijn deze nu aan vervanging toe, of zou het nog gewoon te koud zijn voor deze banden om die snelheid te rijden?
Of kan het toch iets anders zijn?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Re: Banden beginnen te zingen bij hoge snelheid?
Sommige banden hebben een max. snelheid.
Harder rijden met zo'n band is dus niet verstandig.
Ik weet niet welke banden je hebt, maar waarschijnlijk ligt
het dan aan je snelheid?
Harder rijden met zo'n band is dus niet verstandig.
Ik weet niet welke banden je hebt, maar waarschijnlijk ligt
het dan aan je snelheid?
- Gaskleppie
- vtec vince
Gaskleppie wrote:is je wielkuip niet tegen je wiel aangelopen?
Ik heb nog niet gekeken daar naar , maar dan zou die het toch ook bij lagere snelheden moeten hebben lijkt me :dunno:
In de zomer heb ik hem 1 x naar de topsnelheid laten gaan , en toen maakte hij niet zo'n geluid...top ligt toch wel iets hoger dan die snelheid die ik laatst op het klokje aantikte.
Er liggen Bravuris 215/45 R17 87W banden op.
Zou dus eigenlijk 270 km/u moeten kunnen hebben....het is wel een zomerband.
- vtec vince
Keung wrote:Samenstelling van het loopvlak.
Eerste paar mm's zijn van zachter rubber = betere grip, minder geluid
Naarmate de banden op raken kom je op een stugger en harder loopvlak = minder grip, meer geluid
ben ik niet helemaal met je eens. zijn banden zat die beter worden naarmate profiel minder wordt.
Ik had een probleem met een rubbertje dat de bovenkant van de koplampen moest beschermen tegen de dichtslaande motorkap. Het rubbertje zat los en op hoge snelheid (>150km/u) ging dat in de wind vibreren en resoneerde de motorkap heel hard mee. Het klonk ontzettend hard in de auto en wij dachten aan de banden maar konden niks vinden, ook andere banden hielpen niet en soms reed ik nog harder en had ik geen last (kwam waarschijnlijk door de windrichting).
Ik had het echter bijna 3 jaar af en aan (omdat ik maar zelden zo hard reed in NL) voordat ik er tijdens het wassen achterkwam wat het was toen ik de hogedrukspuit erop had gericht en het rubbertje door de waterstraal ging vibreren en hetzelfde geluid ging maken.
Ik had het echter bijna 3 jaar af en aan (omdat ik maar zelden zo hard reed in NL) voordat ik er tijdens het wassen achterkwam wat het was toen ik de hogedrukspuit erop had gericht en het rubbertje door de waterstraal ging vibreren en hetzelfde geluid ging maken.
- vtec vince
- vtec vince
Vanmiddag even gekeken ...de banden zijn nog niet versleten , maar de indicator geeft aan dat ze toch wel bijna vervangen mogen worden.
Verder zitten de wielkuipen goed vast , en ook geen slijtage te zien.
Dus die worden niet geraakt...
Ook geen losse rubbers van de bovenzijde koplamp.
Wat me wel opviel was dat de auto een schokkerig / klak geluid rechtsvoor maakt als ik de koppeling abrupt laat opkomen...
Misschien speling op de aandrijfas?
Verder zitten de wielkuipen goed vast , en ook geen slijtage te zien.
Dus die worden niet geraakt...
Ook geen losse rubbers van de bovenzijde koplamp.
Wat me wel opviel was dat de auto een schokkerig / klak geluid rechtsvoor maakt als ik de koppeling abrupt laat opkomen...
Misschien speling op de aandrijfas?
-
- vtec vince
- vtec vince
Gister de nieuwe banden laten monteren.
Voelt prima aan nu!
Alleen , nu de velg eraf was heb ik even aan de aandrijfas gevoeld , en die bleek nogal wat speling te hebben.
Wat is een normale speling op zo'n as?
Een cm of 1 beweging?
En...ik zag aan de bestuurderskant "verse" olie aan de zijkant van het blok ( of differentieel? )
Ik weet niet goed waar dit vandaan moet komen , waarschijnlijk zal dit dan het euvel zijn van het rare geluid bij hoge snelheden.
Voelt prima aan nu!
Alleen , nu de velg eraf was heb ik even aan de aandrijfas gevoeld , en die bleek nogal wat speling te hebben.
Wat is een normale speling op zo'n as?
Een cm of 1 beweging?
En...ik zag aan de bestuurderskant "verse" olie aan de zijkant van het blok ( of differentieel? )
Ik weet niet goed waar dit vandaan moet komen , waarschijnlijk zal dit dan het euvel zijn van het rare geluid bij hoge snelheden.
- vtec vince