Dimer wrote:Of omdat de remmen er anders niet in pasten?
Ik denk dat het met kracht verschillen heeft te maken die op de band komt te staan.... Op de voorbanden komen namelijk een hele andere kracht te staan dan op de achterbanden.....
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
De zelfde reden waarom wij (martin heeft het zo al geprobeerd en was laaiend enthousiast) het doen, betere balans in de bochten! De turn-in wordt idd scherper en de achterkant is bij een voorwiel aandrijver toch al vrij moeilijk los te krijgen. Op deze manier stimuleer je de achterkant om een beetje te glijden wat een betere bocht balans geeft. Minder onderstuur zeg maar.
Plus dat je idd grotere remmen kwijt kan.
Gaskleppie wrote:De zelfde reden waarom wij (Martin heeft het zo al geprobeerd en was laaiend enthousiast) het doen, betere balans in de bochten! De turn-in wordt idd scherper en de achterkant is bij een voorwiel aandrijver toch al vrij moeilijk los te krijgen. Op deze manier stimuleer je de achterkant om een beetje te glijden wat een betere bocht balans geeft. Minder onderstuur zeg maar. Plus dat je idd grotere remmen kwijt kan.
Wordt het onderstuur dan niet overschaduwd door een eerder uitbrekende achterkant?
Waarom kan er dan niet mee op de openbare weg gereden worden? Juist door die tendentie tot overstuur?
Verhaal van Ken is me even ontgaan?
Laatste vraag, is er ook een basis waarop je de breedte van de band bepaald? Gewicht, ervaring of persoonlijke voorkeur?
Nee, valt mee. Als je je ITR sterk verlaagt en harder opzet zal hij meer onderstuurd worden. iets waar je weinig aan kan doen. Door het harder maken wordt de achterkant minder "speels" en gaat het karakter van de stock ITR er langzaam maar zeker uit. Je kan dan wel harder, maar is wel meer onderstuurd.
Door deze setup krijg je dat weer terug en kan je nog weer harder de hoek om omdat de achterkant net als de stock ITR weer lichter en speelser wordt.
Dat je er op straat niet mee kan rijden komt voor 100% door het feit dat die 225 brede banden niet echt lekker passen en ze lopen aan in de wielkasten als je ver instuurd.
Dat van Ken is niet uit te leggen. Laten we het er op houden dat hij theoretisch het snelste had moeten zijn, maar dat dat niet zo tot uiting kwam... haha, mooie nette formulering...
Daarnaast ben ik me aan het verdiepen in een setje voor de nieuwe aanwinst wat gewoon een rijdend chassis wordt van +- 900 kg met een kooi en motor.
Een bredere band is meer weerstand dus je wil hem zo smal mogelijk houden. Tegelijkertijd moet er genoeg grip beschikbaar zijn maar te breed is ook weer niet goed. Waar is het omslagpunt en hoe bepaal je dat. Druk per cm2, vermogen...?
De nieuwe aanwinst zou rond augustus (ver) klaar moeten zijn maar dat weet ik niet zeker. Om dan het geld vóór 1 mei te betalen is een redelijke gok en zou ik misschien geforceerd toch de baan op gaan met een half klare auto. Niet wenselijk voor zowel andere als mezelf.
Ah het kriebelt wel weer eens de baan op te gaan...
Haha, het zal een hele prestatie worden om dat in 6 maanden klaar te hebben. Zeker aangezien ik niet zoveel verdien at the moment en het nog 'niet rijdt' (en dat is een understatement). Dat is het grote euvel eigenlijk. Tijd genoeg, geld niet :lol:.
De motor die ik wil en de upgrades die ik erop wil zijn niet goedkoop :lol:. Ik zal dus ook zeker tijdelijk voor een goedkope oplossing opteren (B16A2 waarschijnlijk).
Rolkooi, onderstel, banden, motor, kuipstoelen, paar zaken spuiten, invoeren er komt zoveel bij kijken
Kijk als ik een week, of zelfs een dag, van te voren zou kunnen besluiten zou ik met een auto waar ik vertrouwen in heb gelijk de baan op gaan. Met die achterliggende gedachte kan ik het alleen voor 1 mei niet vastleggen. Zowel voor mezelf maar wie ben ik om een ander hun circuit dag te verpesten door zelf de vangrail in te jagen.
Er zijn nu gewoon teveel zaken waar het fout kan lopen.
Als je max gek wil doen in bochten zonder traagheids verliezen door het gewicht?
Dan kom je op een semislick uit van max 205mm breed. En die heb je bijna alleen maar in 15". Bij stock suspension kan je gewoon rondom net zo breed gaan. Dikke pret!
Martin.O wrote:maarten,die bridgestone 555 heeft/had een oude racevriend van ons Ken maar na een rondje zolder nooit meer wat van gehoord
Hoi Martin/Maarten, die RE-55S is echt super, keiharde wangen, warmt snel op, heel veel grip op droog EN nat, maar helaas kan ik het niet bewijzen want ik kan niet zo goed rijden.....