Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Gangaran wrote:Zowww doe maar, goed bezig. Mooi remmen.


moet iedereen dat nou steeds zeggen?

:-? :D
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

ee8 wrote:
Gangaran wrote:Zowww doe maar, goed bezig. Mooi remmen.


moet iedereen dat nou steeds zeggen?

:-? :D


Kijk maar uit dat Niels er niet ineens heimwee naar krijgt :roll:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Nee, Niles wil ze neit meer zei hij zondag :)
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Knite Force wrote:Nee, Niles wil ze neit meer zei hij zondag :)


WHOEHA, dat zei hij zeker ook toen hij zijn vorige EE8 wegdeed, haha.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

homo's.....

8)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

ee8 wrote:homo's.....

8)
xxx
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Knite Force wrote:Gisteren de nieuwe B16B naar de cleaner gebracht, Rikky zal hier zelf updates posten.



Update 2017 20August 2010

Hmm B16B netjes aanhuis geleverd... En kwam er eigenlijk al direct achter dat de lak er vies hard op zit... :( Maargoed ik ben in overleg met nog een persoon om wat goede lakverwijderaar in handen te krijgen en WS2500 (echte machine reiniger) heb ik al staan...

Ik post hier wat pics van het blok voordat ik er aan begin...
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Heb wat remolie geprobeerd DOT4 en zo goed als geen reactie :bang: Dan maar met agresiever spul aan de slag...

Het afplakken moet nog gebeuren en de eerste 2 weken zal er geen update komen aangezien ik op vakantie ben...

Marcell ik ga me best doen.

Update 20 August 2010

Ik heb verf afbeit geregeld van het merk X, deze oxideert niet dus vreet zich ook niet in het aluminium

Sneak pic.
Image

Ik ga over 2 uurtjes op vakantie... En kom volgende week terug dus vanaf dan zullen er update's komen.

Groetjes,
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Gaat helemaal goed komen...
Trouwens , zo vies ziet het blok er niet uit.
Maar als je dan het verschil ziet met wat je al gedaan hebt...

Ga zo door mien jong :-)

Fijne vakantie he.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Hij zag er zo netjes uit :blush: Maar hij is teminste nu aan 1 kant volledig verfloos en de rest voor 40%... (zijn al weer wat oudere foto's maar de camera deed moeilijk)

Dan nog aan de slag met Scotch-brite en hij is als nieuw :blush:

Deathline: 3 day's remaining...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Kuch! Hoest! Proest! Juist, stof ja.

Na lange afwezigheid (wegens inlogtechnische redenen) mijn digitale gezicht hier ook maar weer eens laten zien.

Zal binnenkort eens een grote update posten van hoe de auto er nu bijstaat, er is wel een en ander veranderd.... :)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ja, doe maar.
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Post by Ray »

heb je wie=wie eens doorgekeken, en wat een tof ding is die EE9 :shock:
Als ik ooit geld te veel heb zou er absoluut een EE9 voor mijn deur staan :roll:

Ben benieuwd hoe die er nu bij staat.

Grtzz

Ray
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Ben erg beniewd Marcell.
'98 JDM Integra Type-R
zero9
Posts: 125
Joined: Thu Feb 05, 2009 8:14 am

Post by zero9 »

dit jaar maar eens de ring onveilig maken Marcel? ;)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Dat ga ik niet halen, staat nu een dakloze EE9 met wat buizen erin...

Momenteel bezig met de bedrading en het (ver-)leggen van rem- en brandstofleidingen. Als dat klaar is kan het chassis naar de straler en dan naar de spuiter (donaties welkom! ;) )

Dan dak erin, en afbouwen.


Bijna klaar dus?


Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Dan kom je toch TDI power naar de Ring ?
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

L4urenZ wrote:Dan kom je toch TDI power naar de Ring ?
Dat sowieso! :)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

DAKLOOS!
Image

Rest is hier te vinden: http://www.rvwerks.com/project/4/civic-ee9 ;) [/quote]



Motorisch ben ik eigenlijk zo goed als klaar (qua verzamelen). Afgelopen week zijn mijn ITB's binnengekomen, het is inderdaad echt het kersje op de appelmoes. In combinatie met de JUN 3 nokkenassen en Hatchman's oude kop gaat dit straks erg leuk klinken, en hopelijk wel wat vermogen maken.

Spec's van de kop:

B-serie type R kop, 3000km oud.

- volledig bewerkte en geflowde in- en uitlaatpoorten naar Endyn specs.
- bewerkte verbrandingskamers (alle scherpe randen zijn eruit gehaald voor betere flow)
- uitgeliterde verbrandingskamers voor gelijke compressie

Machinale bewerkingen door Dymotrack:
- zittinghoeken aangepast naar full radius valvejob
- kop is gevlakt
- fosfor bronze klepgeleiderbussen
- kleppen op zittingen ingeslepen

Verder komt de kop met:
- Supertech oem size kleppen (nitrate coated)
- Supertech dubbele klepveren (goed tot 11.000 toeren)
- Supertech titanium retainers
- oem klepseals
- oem klepspietjes
- B18c type R lma's
- B18c type R tuimelaars en assen
- de orginele nokkenaskappen en bruggen

Wat ik nog nodig heb: APR kopbouten (via Hondagarage gaan die komen), een TODA oil pump assy, een catchcan en een setje injectoren (maar die had Tinus nog liggen zei hij laatst).

Recent een donor Civic (een met dicht stalen dak) naar het schadebedrijf gebracht alwaar men het dak ultra, ultrastrak heeft gemaakt. Reden? Omdat het moet functioneren als mal. Als mal? Jup, als mal. Waarvoor? Nou voor mijn nieuwe op maat gemaakte carbonnen dak. Ben je mal? Nee hoor, helemaal niet! :D

De Civic staat nu een week of 2 bij het carbonbedrijf en de kunstenaars (kan niet anders zeggen, wat een absoluut vakwerk wordt daar geleverd!!!) hebben vandaag de bijna laatste hand aan mijn nieuwe dak gelegd.
Vandaag dus gaan kijken met een vriend van me: wauw! Het dak is zo goed als klaar, en weeg straks ca. 3 tot 3,5 kilo. Het is echt een fantastisch stukje kunst, net zoals de Lamborghini achtervleugels die in dezelfde ruimte gecreeerd werden! :wOOt:

Nu hopelijk snel alsnog verder met de rem- en brandstofleidingen, het lassen van de laatste gussetplate, kleine brackets en het dichten van gaatjes in de motorruimte en dan kan het chassis naar de straler.

Nee, geen foto's.... :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Wow...
Waar kan ik en donatie naar toe overmaken? (in ruil voor en rondje als die af is)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Jo& wrote:Wow...
Waar kan ik en donatie naar toe overmaken? (in ruil voor en rondje als die af is)


Hahahaha! Zou het zo spannend worden? Er rijden er hier veel rond met bakken meer vermogen hoor ;)

En die donatie zou nu eerst naar mijn Golfje gaan, die is sinds zaterdagnacht overleden. en aangezien ik die als daily nodig heb.... zucht!
Locked