Welke Non OEM Remschijven CTR ?
Welke Non OEM Remschijven CTR ?
Moet nieuwe remschijven hebben ( Front ) voor de EP3.
Op zandvoort geweest en net als vele anderen de schijven krom gereden, dit is voor straatgebruik niet echt een issue daar het alleen merkbaar is bij echt warme schijven maar met het oog op 5 augustus wil ik er iets goeds onder hebben.
Wil niet het risico lopen nog is een OEM setje om zeep te helpen i.c.m. ds2500 blokjes. Misschien heb ik te weinig gekoeld maar ben niet de eerste dus ja, welke schijven zijn aan te raden op basis van ervaringen ?
Stonden nog wel paar topics op het forum maar dato 2007 dus ja :P
Thanks
Op zandvoort geweest en net als vele anderen de schijven krom gereden, dit is voor straatgebruik niet echt een issue daar het alleen merkbaar is bij echt warme schijven maar met het oog op 5 augustus wil ik er iets goeds onder hebben.
Wil niet het risico lopen nog is een OEM setje om zeep te helpen i.c.m. ds2500 blokjes. Misschien heb ik te weinig gekoeld maar ben niet de eerste dus ja, welke schijven zijn aan te raden op basis van ervaringen ?
Stonden nog wel paar topics op het forum maar dato 2007 dus ja :P
Thanks
-
OEM schijven zijn prima voor circuit gebruik....
Probleem zit in de blokken die je gebruikt. DS2500 is niet echt geschikt voor op het circuit i.c.m. met een redelijk zware auto........ Denk dat je beter over kan stappen naar DS3000 of iets vergelijkbaars. Remt ook 10 x beter en het blijft remmen, zelfs al heb je de schijven roodgloeiend......
Probleem zit in de blokken die je gebruikt. DS2500 is niet echt geschikt voor op het circuit i.c.m. met een redelijk zware auto........ Denk dat je beter over kan stappen naar DS3000 of iets vergelijkbaars. Remt ook 10 x beter en het blijft remmen, zelfs al heb je de schijven roodgloeiend......
- Gaskleppie
idd, ds3000 is in staat om de meeste schijven incl aftermarket schijven compleet af te draaien. En al die metaal splinters vind je terug in de lak van je auto. Die smelten zich direct vast.
Jaren geleden heb ik wel eens een witte auto gezien met een hele mooie bruine baan over de zijkant van de auto. En dat was geen bagger....
Eigenlijk mag je ds3000 alleen gebruiken ism professionele schijven ala AP etc.
Zelf heb ik AP dexcel als remblok. En dan het een na extreemste blok. Extra remkoel slangen is wel aan te bevelen.
En om kromtrekken te voorkomen moet je minimaal 1 rondje zonder te remmen de baan uitrijden voor je de pits inkomt. Anders krijg je echt alles krom, trust me...
Jaren geleden heb ik wel eens een witte auto gezien met een hele mooie bruine baan over de zijkant van de auto. En dat was geen bagger....
Eigenlijk mag je ds3000 alleen gebruiken ism professionele schijven ala AP etc.
Zelf heb ik AP dexcel als remblok. En dan het een na extreemste blok. Extra remkoel slangen is wel aan te bevelen.
En om kromtrekken te voorkomen moet je minimaal 1 rondje zonder te remmen de baan uitrijden voor je de pits inkomt. Anders krijg je echt alles krom, trust me...
Jan Visser wrote:OEM schijven zijn prima voor circuit gebruik....
Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Ik rijd al jaren op DS2500 zonder problemen. Mijn ATR is een stuk zwaarder als een CTR. Een goede vriend heeft in 1 dag tijd een ATR remsetje van nieuwe gegroefde schijven met DS3000 afgeschreven. Alles werd zo heet dat er zaken begonnen te smelten.
Voor een trackday en snel gebruik is DS2500 meer dan zat. Wel goed koelen na een sessie en gegroefde schijven gebruiken. Deze zijn prima voor daily drive en helpen goed bij het afvoeren van extra hitte op een trackday.
Ja zit dus zelf ook te denken aan gegroefde schijven maar geen idee welke marken er zijn en welke goed zijn. Kan wel gaan spitten maar misschien dat er hier wat ervaring hebben met.
En zal dit keer zeker nog meer koelen, deed 1 ronde zonder te remmen..daarna auto nog is wat verrollen elke x minuten geen handrem. Maar dat is eigenlijk nog te weinig ...wat ook wel bleek.
En zal dit keer zeker nog meer koelen, deed 1 ronde zonder te remmen..daarna auto nog is wat verrollen elke x minuten geen handrem. Maar dat is eigenlijk nog te weinig ...wat ook wel bleek.
Is het een optie extra koelslang(en) naar de remmen te leiden die je open kunt zetten tijdens een 'out-lap'?
Zoals gezegd zul je iedere schijf wel krom krijgen maar met een goede koeling moet zelfs een OEM setje toch lang heel kunnen blijven lijkt me.
Het lijkt me dan ook interessant een mooie mal te maken met zowel een goede scoop die de lucht vangt, als (en dit is veel belangrijker denk ik) een omgekeerde mal die op een bepaalde plaats van de schijf gericht staat. Als je simpel een buis naar de schijf richt zal er ook een hoop lucht verloren gaan en niet tegen de schijf aan komen.
Je moet de lucht eigenlijk 'force-feeden' van de achterkant van de velg, langs de schijf, naar de buitenkant van de velg.
Zoals gezegd zul je iedere schijf wel krom krijgen maar met een goede koeling moet zelfs een OEM setje toch lang heel kunnen blijven lijkt me.
Het lijkt me dan ook interessant een mooie mal te maken met zowel een goede scoop die de lucht vangt, als (en dit is veel belangrijker denk ik) een omgekeerde mal die op een bepaalde plaats van de schijf gericht staat. Als je simpel een buis naar de schijf richt zal er ook een hoop lucht verloren gaan en niet tegen de schijf aan komen.
Je moet de lucht eigenlijk 'force-feeden' van de achterkant van de velg, langs de schijf, naar de buitenkant van de velg.
mr. X wrote:Is het een optie extra koelslang(en) naar de remmen te leiden die je open kunt zetten tijdens een 'out-lap'?
Ik heb een DIY gemaakt van een gamma polyesterkit met een klep die elektrisch bediend kan worden ........ als ik naar de Time attack rijd staat de klep dicht ivm te koude lucht en tijdens de full attack mode...WIDE OPEN!!!!! Ik ga OEM remschijven gebruiken en na dit evenement gelijk eruit pleuren. De Mugens gaan dan weer erin.......
LCR wrote:mr. X wrote:Is het een optie extra koelslang(en) naar de remmen te leiden die je open kunt zetten tijdens een 'out-lap'?
Ik heb een DIY gemaakt van een gamma polyesterkit met een klep die elektrisch bediend kan worden ........ als ik naar de Time attack rijd staat de klep dicht ivm te koude lucht en tijdens de full attack mode...WIDE OPEN!!!!! Ik ga OEM remschijven gebruiken en na dit evenement gelijk eruit pleuren. De Mugens gaan dan weer erin.......
- Plastic + hitte = abstracte kunst
- "mindere" remschijven gebruiken voor time attack = succes bij de Tarzan gewenst
- Schep meenemen svp
Katana wrote:LCR wrote:mr. X wrote:Is het een optie extra koelslang(en) naar de remmen te leiden die je open kunt zetten tijdens een 'out-lap'?
- "mindere" remschijven gebruiken voor time attack = succes bij de Tarzan gewenst
- Schep meenemen svp
Thx Frans,
ik heb natuurlijk alleen de scoop van polyester gemaakt,want die is buiten de hitte v/d schijven. Buizen heb ik bij Biesheuvel gehaald....meeste raceauto's gebruiken die flexbuizen.
OEM schijven zijn goed genoeg...maar dat ga ik eerst uitproberen de komende vrijrijden!
Ik neem geen schep mee ivm extra gewicht :roll:
Auto wordt eerst uitgewogen bij Prins techniek waar ik ook de banden en uitlijning doet.
LCR wrote:Katana wrote:LCR wrote:mr. X wrote:Is het een optie extra koelslang(en) naar de remmen te leiden die je open kunt zetten tijdens een 'out-lap'?
- Schep meenemen svp
Thx Frans,
ik heb natuurlijk alleen de scoop van polyester gemaakt,want die is buiten de hitte v/d schijven. Buizen heb ik bij Biesheuvel gehaald....meeste raceauto's gebruiken die flexbuizen.
OEM schijven zijn goed genoeg...maar dat ga ik eerst uitproberen de komende vrijrijden!
Ik neem geen schep mee ivm extra gewicht :roll:
Auto wordt eerst uitgewogen bij Prins techniek waar ik ook de banden en uitlijning doet.
Met welke auto ga je rijden? De ATR?
Heb je verstelbare ophanging? Wat versta jij onder de auto uitwegen? Weet je wat ze precies gaan doen en wat voor effecten het zal hebben op weggedrag? Is leuk dat ze de auto uitwegen maar als jij zelf er helemaal niets van gaat merken....weet je wat voor uitlijnwaardes je wil? Wat doet de auto nu niet goed dat je anders/opnieuw gaat uitlijnen/uitwegen?
Reden waarom ik dit allemaal vraag is dat ik al bijna een half jaar lang me aan het verdiepen ben in ophanging/weggedrag en hoeveel er allemaal bij komt kijken om het goed te doen zonder de boel slechter te maken. Dit is niet allemaal ff snel snel. Hoeveel research heb je gedaan hierover?
Begrijp me niet verkeerd, ik val je niet aan of zo maar probeer te helpen. voordat je dingen laat veranderen en misschien niet eens begrijpt wat er allemaal wordt veranderd.