Auto ambulance

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
mr. X

Auto ambulance

Post by mr. X »

Weet iemand waar je een auto ambulance kan huren tegen een fatsoenlijk tarief of heeft iemand zo'n ding die ik mag en kan lenen voor een fatsoenlijk bedrag?

Het liefst geen aanhangwagen (die zijn bij Boels te huur) maar echt een klein vrachtwagentje waar je een auto achter op rijdt zoals dit:
Image

De prijzen die ik vind zijn al niet misselijk en daar komt nog vaak +- 25 cent per kilometer bij.

Ik heb dit waarschijnlijk twee dagen nodig en rij dan +- 900 km.
Is er hier iemand die me wat kan aanbevelen of iets weet waarbij ik me niet scheel betaal?
Het zou gaan om de 26e en 27e februari als dat iets uit maakt.
Graag even erbij vermelden of je dat met een simpel rijbewijs B mag rijden.

Bedankt voor het meedenken.
Als het te duur wordt ga ik toch maar een aanhangwagen huren en een trek auto zoeken.
Rikky

Post by Rikky »

Vraag Gerben die heeft zo'n ding :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X

Post by mr. X »

I know, maar dan kan ik hem eerst nog in Leeuwarden op gaan halen en ook terug brengen terwijl ik juist de andere kant op moet. Kost me dan nog eens 500 km extra met zo'n ding en dat loopt ook niet op lucht ben ik bang :D

Ohja en niet te vergeten de 500 km die ik dan met een tweede auto moet rijden om hem op te halen en terug te rijden. Hoop dat iemand hier in de buurt iets heeft.
Rikky

Post by Rikky »

Whaha :lol: Hij vertelde inderdaad dat het niet zuinig was...

Succes in iedergeval :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
baRt

Post by baRt »

zeg Maarten, aanhanger en trekauto mag je niet he... niet met simpel rijbewijs B... daar moet je E voor hebben...
mr. X

Post by mr. X »

I KNOW :lol:. Daarom wilde ik eigenlijk ook zo'n vragwaggie waar je met een simpel rijbewijs B mee op pad mag. Die heb je namelijk. Als het een aanhangwagen wordt, zal pappie mee moeten of een ander persoon met E achter B.
Dimer

Post by Dimer »

Aanhangding kan ik wel regelen voor je. Ook een speciale voor sportauto's.

Zo'n heel apparaat wordt lastiger.
mr. X

Post by mr. X »

Je weet waar ik het voor nodig heb als een van de weinige dus als hij daarvoor gebruikt kan worden dat is prima! Hoef ik het niet te huren bij Boels.

Zat al even te kijken wat het hele grapje me gaat kosten. We hebben alleen geen auto met trekhaak die zo'n ding mag trekken dus die moet ik ook huren of charteren ergens. Vandaar de vraag voor zo'n complete combinatie omdat het nog eens goedkoper zou kunnen zijn.
Arno

Post by Arno »

Ik kan je mss wel helpen met mn autotje....

Image

Moet ik alleen ff mn baas lief aankijken :razz:
Jo&

Post by Jo& »

Sorry ik kan dat weekend niet.
FastFWD

Post by FastFWD »

die dingen staan wel te huur op marktplaats, maar reken wel op 150 euro per dag, 100km vrij, 18-20 cent per km, plus brandstof, en verzekering in buitenland wel even naar informeren!
mr. X

Post by mr. X »

Ja daar was ik al bang voor.

Veel goedkoper kom je ze inderdaad niet tegen. Daarom hoopte ik dat hier iemand wat voor me kon betekenen.

Dan zal het voor mij goedkoper zijn een auto met aanhangwagen te huren.
FastFWD

Post by FastFWD »

http://link.marktplaats.nl/322359005 zoiets?

Vergeet niet het brandstofverbruik, verzekering, snelheidsverschil. Ik heb niet voor niks een oprijwagen gekocht ipv trailer..
mr. X

Post by mr. X »

Goede link Gerben, thanks!
Zal zaterdag of zondag eens gaan bellen als ik terug ben in Nederland en een plan op gaan stellen.

Het voordeel van zo'n oprijwagen is inderdaad dat je gewoon 120 mag tuffen, toch? scheelt de helft joh! Wat bedoel je met verzekering. Moet dat extra geregeld worden?
FastFWD

Post by FastFWD »

Verzekering hangt van verhuurder af, sommige moet je zelf een verzekering voor regelen, en als er al verzekering bij zit, zorg er voor dat je een kopie van groene kaart en kentekenbewijs mee krijgt!

Met zo'n apparaat mag en kan je 120 of nog harder, scheelt een aardig stukje tijd, en voor je eigen gemoedsrust schiet het ook lekker op, ik stoor me aan 90 m/h met trailer op zo'n eind
mr. X

Post by mr. X »

Hahaha precies mijn idee. Met 90 km/h zit ik mezelf op te vreten! Daarom is het maar goed dat ik geen E achter B heb, dan hoef ik mezelf niet te storen, laat ik iemand anders rijden en neem ik wel een laptop mee of zorg dat ik wat te doen heb. Dan kan ik het prima hebben :lol:.

Again, thanks voor je advies.
Knite Force

Post by Knite Force »

Ik heb wel E........
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Oehhhh dat bied mogelijkheden...
'98 JDM Integra Type-R
RedSun

Post by RedSun »

Verzekering is een bs verhaal wat mensen ophangen omdat ze niet willen dat je buiten nederland rijdt.

Wat je moet weten is:

Hoe is hij verzekerd all risk of alleen WA.
Wat is het eigen risico bij schade.

Als hij all risk is verzekerd dan mag je in heel europa rijden, ze kunnen en mogen de dekking niet weigeren, zijn afspraken die europees geregeld zijn. Zeker voor de WA schade (schade aan tegenpartij).
Als hij alleen WA is verzekerd (wat me dom lijkt van de verhuurder) dan mag je ook door heel europa rijden alleen is de schade aan eigen voertuig niet gedekt. (als je tegen een paaltje rijdt bijvoorbeeld.
Maar die kans is zeer klein immers mocht je hem het kanaal in rijden dan zijn ze hun auto kwijt en moeten ze maar zien dat hun centen van je krijgen.

Dus let op hoe hoog het eigen risico is!

Succes Maarten!
Nana korobi ya oki
FastFWD

Post by FastFWD »

RedSun wrote:Verzekering is een bs verhaal wat mensen ophangen omdat ze niet willen dat je buiten nederland rijdt.

Wat je moet weten is:

Hoe is hij verzekerd all risk of alleen WA.
Wat is het eigen risico bij schade.

Als hij all risk is verzekerd dan mag je in heel europa rijden, ze kunnen en mogen de dekking niet weigeren, zijn afspraken die europees geregeld zijn. Zeker voor de WA schade (schade aan tegenpartij).
Als hij alleen WA is verzekerd (wat me dom lijkt van de verhuurder) dan mag je ook door heel europa rijden alleen is de schade aan eigen voertuig niet gedekt. (als je tegen een paaltje rijdt bijvoorbeeld.
Maar die kans is zeer klein immers mocht je hem het kanaal in rijden dan zijn ze hun auto kwijt en moeten ze maar zien dat hun centen van je krijgen.

Dus let op hoe hoog het eigen risico is!

Succes Maarten!

Eigen risico inderdaad, maar sommige polissen zijn alleen voor de eigenaar/bestuurder, en bij verhuur vervalt de verzekering, en het kan zijn dat buiten Nederland een verhuurde bedrijfsauto niet verzekerd is, verzekering afhankelijk
Locked