Remmen swappen van een Civic Coupe '94 naar ITR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
jochem dc2

Remmen swappen van een Civic Coupe '94 naar ITR

Post by jochem dc2 »

Beste allen,

Natuurlijk begrijp ik dat mijn wagen geen Type-R is, maar omdat ik toch redelijk vaak aanwezig ben geweest in de tijd dat ik mijn ITR nog reed, hoop ik toch op een zinnig antwoord.

Ik wil graag mijn complete onderstel, te beginnen bij bijv. draagarmen en remmen, swappen naar dat van een ITR. (5 naafs). En eventueel ook de veren en dempers. (Ik heb ook al een topic geopend in het "Te koop gezocht" stuk).

Ik vraag mij af wat ik zo over zou kunnen zetten, en wat ik dan nodig heb om het compleet te maken.

Wie kan mij vertellen wat ik precies nodig heb, en waar ik dat kan vinden? Ik ben ook al op zoek geweest op het Civic Club Holland forum, maar dat beperkt zich weer heel erg tot Civic's. (Hoe kan het ook anders).

Plzzz Help Me!!

Tnx alvast,

Greetz, Jochem.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Bijna alles past, alleen de onderste draagarmen niet. Tenzij je ook de dempers van een ITR neemt met ball joint, dan past het weer wel!
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Mijn broertje heeft het onder de civic zitten, met de bijbehorende ITR velgen.

Voor info stuur even een PM, dan geef ik je zijn mailadres.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

ITR DC2 wrote:Mijn broertje heeft het eronder zitten.

En wie heeft alles er onder gezet? :wink:

Vergeet ook niet de hoofdremcilinder, want anders heb je pas een beetje remdruk bij een volledig ingetrapt rempedaal.
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Jan Visser wrote:
"ITR DC2":4xaaayq2 wrote:Mijn broertje heeft het eronder zitten.

En wie heeft alles er onder gezet? :wink:

Vergeet ook niet de hoofdremcilinder, want anders heb je pas een beetje remdruk bij een volledig ingetrapt rempedaal.[/quote:4xaaayq2]

Weet niet wie dat gedaan heeft, maar volgens mij weet jij er veel vanaf. :wink:
mr. X

Post by mr. X »

Ik heb de 5 lug remmerij onder de EJ9 gezet en met standaard HRC werkt dat best prima.

In hoeverre een coupé anders is dan een hatch weet ik niet maar onder een EG hatch moet alles toch 1 op 1 passen. Onder een EK passen de onderste draagarmen van een DC2 niet.
Locked