dat heeft de s2000 ook. Dat komt door het standaard kelkvormige luchtfilter, bij een bepaalde gasuitslag gaat de motor een bepaalde hoeveelheid lucht aanzuigen en dat geeft een resonantie in het filter of zo... ik weet het niet precies, maar het geeft dus een lichte fluittoon.
mijn ITR was de eerste auto die dat deed, de S2000 heeft het nu ook weer. En het zijn de enige auto's die ik heb gehad met af-fabriek een ronde kelk als luchtfilter.
Als ik Jo& d'r reactie zo lees doet de EP3 het dus ook.
baRt wrote: Als ik Jo& d'r reactie zo lees doet de EP3 het dus ook.
En die heeft eveneens een ronde "kelk" filter. Alleen heb ik die 'wooooooooeeeee' nog niet gehoord... :lol:
Ja de EP3 doet dat ook bij bepaalde toerental. Niet super luid maar wel hoorbaar aanwezig. Kweet zo niet welk toerental en kan dat ook niet ff testen.
Ik denk midrange...
Ja de EP3 doet dat ook bij bepaalde toerental. Niet super luid maar wel hoorbaar aanwezig. Kweet zo niet welk toerental en kan dat ook niet ff testen. Ik denk midrange...
Ik weet wat jij bedoelt, zo een beetje een supercharger toontje, maar als 'wooooooooeeeee' klinkt het toch niet bij mij. :wink:
Ja de EP3 doet dat ook bij bepaalde toerental. Niet super luid maar wel hoorbaar aanwezig. Kweet zo niet welk toerental en kan dat ook niet ff testen. Ik denk midrange...
Ik weet wat jij bedoelt, zo een beetje een supercharger toontje, maar als 'wooooooooeeeee' klinkt het toch niet bij mij. :wink:
Tsja een geluid overbrengen is moeilijk, al helemaal op een forum...!
hahaha ja, denk dat het gewoon resonantie is....misschien kan het ook zijn dat ie wat warmere lucht inzuigt als ie stil staat omdat het een short ram is onder de kap..en ja het design is niet ideaal richting de uitlaat