Tires

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Jo&

Post by Jo& »

donkeykong wrote:Heb net hankook besteld, ze hebben nu de goedkopere voorraad.... ongeveer 82 euro per band in 215-45-17 lastindex 91

met code xmas09nl
krijg je nog eens korting :)

312 euro geleverd aan de deur voor 4 banden.....

ik laat jullie wel weten hoe ze zijn....vergelijkbaar met de f1 eagle in ieder geval.

B-merk? i dunno weet wel dat ze 7e van de wereld zijn, hun rating met banden is A en AA dus??

Het is hetzelfde als met kleding je betaalt vaak alleen voor het merk, als ik banden tests/reviews bekijk hoor ik dat deze banden vaak beter zijn dan de bekendere merken....en ik heb echt 2 weken lang heel veel gekeken naar bandentest uit duitsland/amerika/UK/azie

damn ik wist niet dat het zo moeilijk was om banden uit te zoeken :)

Ben benieuwd!
donkeykong

Post by donkeykong »

me too Jo&

ga ook terug naar 17 inch dus zal sowieso beter zijn :)
autodre

Post by autodre »

Wist niet dat Hankook tegenwoordig goede banden maakt. 'vroeger' was het echt troep. Zat standaard onder de eerste daewoo's die naar NL kwamen.
donkeykong

Post by donkeykong »

Tja hankook maakt ook ontwikkeling door, en op een gegeven moment komen ze op gelijke hoogte en soms nog hoger dan de bekendere merken. De grotere merken hoeven zich niet meer zo te bewijzen, daarin tegen de kleinere wel en dat is nu dus het geval, ik moet het zelf ook nog ondergaan....heb zelf nooit op re050 of iets anders van bridgestone gereden dus ik kan ook niet vergelijken.

het is voor mij ook maar ff ervaren he, zelf heb ik echt 4 weken rond gekeken.

http://hktusa.com/compmed/News_View.asp ... 0&KeyWord=

hier nog 3 testuitslagen uit duitsland
Roy

Post by Roy »

Zo zuinig op je R!

Netjes opwarmen voor het intrappen van het gaspedaal, netjes afkoelen Na een stukje VTEC.
Kilometers omrijden voor Ron 98
Discussies over wel of niet de beste olie voor de R
Taboes over Replica upgrades.
Nooit door een wasstraat.

Maar wel de risico nemen op een ongeluk, ddor te bezuinigen op banden :dunno:

1 samen met de remmen 1 van de belangrijkste dingen op een auto.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&

Post by Jo& »

g-unit wrote:Zo zuinig op je R!

Netjes opwarmen voor het intrappen van het gaspedaal, netjes afkoelen Na een stukje VTEC.

Nu vind ik dat wel een beetje overdreven misschien...
Maar ergens heb je wel een punt.

Ik heb zelf mn RE040 banden er voortijdig afgegooid omdat ik het in het regenachtige Nederland echt niet fijn vond en heel onvoorspelbaar in de regen!

Kosten? Tsja nieuwe banden moet je toch een keer, dus vervroegde uitgaven zeg maar. Had nog wel 20-30K km door kunnen rijden mjah toch maar nieuwe RE050 XL's gekocht en die oude weggegooid. Er was weinig twijfel wat erop kwam. Wel gezocht naar de goedkoopste leverancier natuurlijk :wink:
donkeykong

Post by donkeykong »

Ben je altijd zo aardig?? :)

heel erg overdreven wat je zegt, begrijp je dat?? lees nou maar eens wat tests en je zult begrijpen....get some facts dude

zoals je weet rempower genoeg op dc5 en deze banden remmen als de beste op het droge en beter dan "je weet wel" op het natte...

g-unit wrote:Zo zuinig op je R!

Roy

Post by Roy »

Je geeft zelf de twijfelachtige facts Dude!
B-merk? i dunno weet wel dat ze 7e van de wereld zijn, hun rating met banden is A en AA dus??

En wat is er niet aardig aan mijn react. ben gewoon realistisch.

Die chinese goedkope rubbers zijn niet te vergelijken met Michelin, Pirrelli,Bridgestone en Dunlop.

En ik heb nooit gezegd dat je DC5 niet genoeg stopping power heb.

Maar er zijn mensen die besparen op niewe remblokken en schijven, of kopen imitatie troep.

Zo ook banden.

Maar voor alle duidelijkheid, het spijt me al ik je gevoelens heb gekwetst.
Ik gaf alleen mijn mening, even goede vrienden. :wink:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
MLM

Post by MLM »

Hankook sponsort ook tournaments, zullen dus heus wel goed spul leveren nu. Vroeger was het idd een beetje een flutmerk, maar tegenwoordig kunnen ze aardig meedraaien. Zat voor mn stageperiode nog te denken om dat te doen bij Hankook Shanghai, maar een periode Thailand trok me toch meer aan :P
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Hankook kan best goede banden maken hoor. Is niet zomaar een derderangsband.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

nee, maar waarom komen ze dan in de reguliere testen niet naar boven? Daar zie je nog steeds de grotere merken.
Band eigenschappen zijn heel makkelijk te meten, dus als je nog niet tot de top behoord komt dat vanzelf naar boven in de metingen.
jdm*allstar

Post by jdm*allstar »

Kijk es naar Federal Banden die had ik op Mijn Skyline waren goed ;)
Kurosawa

Post by Kurosawa »

Gaskleppie wrote:nee, maar waarom komen ze dan in de reguliere testen niet naar boven? Daar zie je nog steeds de grotere merken.
Band eigenschappen zijn heel makkelijk te meten, dus als je nog niet tot de top behoord komt dat vanzelf naar boven in de metingen.

Wat zijn de vereisten om een test regulier te noemen?
En welke testen zijn het dan die geraadpleegd moeten worden?
Jo&

Post by Jo& »

Gaskleppie wrote:nee, maar waarom komen ze dan in de reguliere testen niet naar boven? Daar zie je nog steeds de grotere merken.

Je hebt misschien wel een beetje gelijk, maar als een band niet veel verkocht wordt denk ik niet dat die banden dan mee worden genomen in testen.
Gezien het feit dat deze testen gemaakt worden om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken.
donkeykong

Post by donkeykong »

excuses aanvaard dude, niet persoonlijk gekwetst, het gaat er meer om dat men vaak dingen roept zonder onderbouwende argumenten, ik begrijp wel wat jij bedoelt...dit zijn geen chinese tires. jullie denken toch niet dat ik shit ga kopen ofzo.

mensen laat maar eens wat tests zien, zoals ik al zei heb ik 4 weken alle fora, tests doorgelezen die er maar zijn.

ik bespaar tuurlijk ook, maar niet op kwaliteit.....zelfde met onderdelen koop gewoon veel in het buitenland omdat nl alles belachelijk duur is.

g-unit wrote:Je geeft zelf de twijfelachtige facts Dude!

En wat is er niet aardig aan mijn react. ben gewoon realistisch.

Die chinese goedkope rubbers zijn niet te vergelijken met Michelin, Pirrelli,Bridgestone en Dunlop.

En ik heb nooit gezegd dat je DC5 niet genoeg stopping power heb.

Maar er zijn mensen die besparen op niewe remblokken en schijven, of kopen imitatie troep.

Zo ook banden.

Maar voor alle duidelijkheid, het spijt me al ik je gevoelens heb gekwetst.
Ik gaf alleen mijn mening, even goede vrienden. :wink:

hier nog ff een foto

Ventus v12 215-45-17 Y 91 -- tread 280 -- directional --

Image
Locked