Toyo R1R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Rikky

Toyo R1R

Post by Rikky »

Hallo,

Ik zoek banden die goed plakken op de weg, ze mogen hard slijten maar moeten wel een 10.000 a 15.000 km mee gaan. En ze moeten niet gaan zwemmen als ik door water rij....

Ik rij met de 16" JDM wielen en ik hou van een platte band...

Aangezien ik niet veel wijzer word hier en ik zelf er nog niks van weet....

Groetjes,
Rikky.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
slydawg

Post by slydawg »

Hehehehe jij wil een band die nog niet bestaat....
Je gaat echt een afweging moeten maken denk ik, een band die plakt op de weg kan je niet van verwachten dat die niet gaan zwemmen als je door water rijdt.
De eigenschappen die jij zoekt in een band ben ik nog niet tegen gekomen in 1 band.
Meeste DC 2 rijders vinden de oem band een goede maar heb er zelf geen ervaring mee.
Een semi slick niets voor jou? of moet het perse een straat band zijn?
Rikky

Post by Rikky »

slydawg wrote:Hehehehe jij wil een band die nog niet bestaat....
Je gaat echt een afweging moeten maken denk ik, een band die plakt op de weg kan je niet van verwachten dat die niet gaan zwemmen als je door water rijdt.
De eigenschappen die jij zoekt in een band ben ik nog niet tegen gekomen in 1 band.
Meeste DC 2 rijders vinden de oem band een goede maar heb er zelf geen ervaring mee.
Een semi slick niets voor jou? of moet het perse een straat band zijn?

Haha hier was ik al bang voor, ja ik begin steeds harder te twijfelen over een semi slick, maar net zoals een R888 is dit gewoon legaal???
slydawg

Post by slydawg »

Is legaal maar hou er rekening mee dat als je ITR een daily drive is dat je wel tegen wat extra herrie kunt.
Rikky

Post by Rikky »

slydawg wrote:Is legaal maar hou er rekening mee dat als je ITR een daily drive is dat je wel tegen wat extra herrie kunt.

Wat is extra herrie?? En het is niet echt een daily drive... maar komt geregeld de garage uit :roll:
Hondamatic

Post by Hondamatic »

Heb nu twee sets wielen, een met normale Bridgestone Potenza's in 16", de andere set zijn de OEM 15" velgen met Yokohama A048's. Afhankelijk van welke er onder zitten heeft de auto een totaal ander karakter en weggedrag afhankelijk van de omstandigheden. Voor droog wegdek gaat er niets boven semi-slicks, maar zoals hierboven: wel (veel) meer herrie en minder comfort (duh).
Aangezien ik de ITR heb voor erbij :lol: gaan zodra het een beetje kan de semi-slicks er weer onder. Voor een daily driver zou het wellicht een ander verhaal zijn.
Voor de APK geldt dat de profieldiepte voldoende moet zijn, niet hoeveel of wat voor soort profiel. De mijne is pas nog gekeurd met de A048's eronder, zelfs met steekproef OK! :wink:
Rikky

Post by Rikky »

Hondamatic wrote:Heb nu twee sets wielen, een met normale Bridgestone Potenza's in 16", de andere set zijn de OEM 15" velgen met Yokohama A048's. Afhankelijk van welke er onder zitten heeft de auto een totaal ander karakter en weggedrag afhankelijk van de omstandigheden. Voor droog wegdek gaat er niets boven semi-slicks, maar zoals hierboven: wel (veel) meer herrie en minder comfort (duh).
Aangezien ik de ITR heb voor erbij :lol: gaan zodra het een beetje kan de semi-slicks er weer onder. Voor een daily driver zou het wellicht een ander verhaal zijn.
Voor de APK geldt dat de profieldiepte voldoende moet zijn, niet hoeveel of wat voor soort profiel. De mijne is pas nog gekeurd met de A048's eronder, zelfs met steekproef OK! :wink:

Oke dan is het goed, bij mij maakt comfort niet zo heel veel uit zolang het maar goed rijd....
Maskertje

Post by Maskertje »

Herrie door de semi-slick R888 is in mijn mening niet te doen voor een daily. Een semi-slick voor dagelijks gebruik is te veel van het goede vind ik.
Rikky

Post by Rikky »

Maskertje wrote:Herrie door de semi-slick R888 is in mijn mening niet te doen voor een daily. Een semi-slick voor dagelijks gebruik is te veel van het goede vind ik.

Het is voor mij niet echt een daily drive, maar het ding komt alleen de garage uit als ik zin heb om een rondje te rijden oid... Daarom twijfel ik ook zo erg :roll:

Mij werd de Britchstone potenzo re050a geadviseerd wat vinden jullie hier van?
donkeykong

Post by donkeykong »

de meesten hier gebruiken die...
als je in mijn andere topic kijkt, ga ik voor hankook ventus v12 vergelijkbaar met eagle f1...deze banden zijn naar meningen van velen beter dan de potenza re050a

alleen hoor ik dat de wangen wat zachter zijn
Rikky

Post by Rikky »

donkeykong wrote:de meesten hier gebruiken die...
als je in mijn andere topic keek ga ik voor hankook ventus v12 vergelijkbaar met eagle f1...deze banden zijn naar meningen van velen beter dan de potenza re050a

als jij ook nieuwe banden wil, ik ga binnenkort uit UK bestellen...meeste banden zijn goedkoper en als we samen doen dan scheelt het ook weer verzendkosten, interesse rikky???

Zeer veel interesse!!

Maar vertel mij eens wat meer over de hankook ventus v12 (pb mag ook)
wat voor band is het enzovoort, en ik weet nog niet welke maat ik erop wil gooien, want er liggen nu 195 op en dat vind ik wel heel vet kijken....

Groetjes,
Rikky.
baRt

Post by baRt »

de Hankook Ventus wordt in de states ook steeds meer gebruikt... maar das de TD of zo? En zoals ik al zei, de Potenza RE050 of RE050a.

De Goodyear Eagle F1 is een goede band, gaat langer mee en plakt iets minder... Tenminste, dat is mijn ervaring
Rikky

Post by Rikky »

Ik snap het helemaal niet meer :lol:

Menings verschillen hou ik zoiezo. Maar wat moet ik mij voorstellen bij een Hankook Ventus??
donkeykong

Post by donkeykong »

PB

en zoek op google en lees de ervaringen
Rikky

Post by Rikky »

donkeykong wrote:PB

en zoek op google en lees de ervaringen

PB terug.

Rik en internet is geen combi....

Ik ga voor de Britchstone Potenza re050a...

Thanks allemaal voor de info!
Arno

Post by Arno »

16"is gewoon een tuk maat als het om banden gaat. Ik wil graag 205 bandjes maar dan blijft er niet veel over. Ga dit keer Pirelli Zero Nero's
proberen.
Rikky

Post by Rikky »

Arno wrote:16"is gewoon een tuk maat als het om banden gaat. Ik wil graag 205 bandjes maar dan blijft er niet veel over. Ga dit keer Pirelli Zero Nero's
proberen.

Tuk maat??

en blijft er niet veel over van 205? Ja die werd mij geadviseerd of de re050a
t0n

Post by t0n »

Pirelli PZero Nero, als je 't mij vraagt.

De T1-R doet het ook best goed, maar doet 't iets slechter in de regen..
Rikky

Post by Rikky »

t0n wrote:Pirelli PZero Nero, als je 't mij vraagt.

De T1-R doet het ook best goed, maar doet 't iets slechter in de regen..

leg eens uit aub, want ik zeg heel eerlijk ik ben nog een echte leek kwa auto banden :o ops:
Arno

Post by Arno »

Rikky wrote:
Arno wrote:16"is gewoon een tuk maat als het om banden gaat. Ik wil graag 205 bandjes maar dan blijft er niet veel over. Ga dit keer Pirelli Zero Nero's
proberen.

Tuk maat??

en blijft er niet veel over van 205? Ja die werd mij geadviseerd of de re050a

Had zelf ook re50a eronder in 195/45/16. Reed zeker goed maar heb ook niet veel om te vergelijken. Wil nu wat bredere bandjes maar daar is niet veel in te verkrijgen.
Locked