Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
ToyZ

Post by ToyZ »

mr. X wrote:Elke auto roest.

*edit
Behalve dit gekke ding DeLorean hij is namelijk compleet van aluminium. Aluminium roest wel degelijk maar vormt een oxide laagje waardoor het niet verder roest, dus toch roest het :D .

Ik meen toch echt dat deze van RVS is. Good Lord wat zal de wegenbelasting wel niet zijn van zo'n ding.
Lucas79

Post by Lucas79 »

mr. X wrote:Elke auto roest.

*edit
Behalve dit gekke ding DeLorean hij is namelijk compleet van aluminium. Aluminium roest wel degelijk maar vormt een oxide laagje waardoor het niet verder roest, dus toch roest het :D .

Dit gekke ding? show some respect to the worlds first working time-machine!
Deus Ex Machina!
HONDA

Post by HONDA »

HondArd wrote:
VTECCIE wrote:Roest is dus niet zozeer een Honda-, maar meer een "Made in Japan"-probleem.

Mwah, bekijk de gemiddelde Toyota van 15 jaar oud en pak een EE8, ED9 of EE9 van die tijd. :shock:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd

Post by HondArd »

VTECCIE wrote:
HondArd wrote:
VTECCIE wrote:Roest is dus niet zozeer een Honda-, maar meer een "Made in Japan"-probleem.

Mwah, bekijk de gemiddelde Toyota van 15 jaar oud en pak een EE8, ED9 of EE9 van die tijd. :shock:

Dan hebben we ook nog Daihatsu, Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Mazda en Subaru, en zo gauw die 15 zijn roesten ze ook. Toyota's in iets mindere mate, maar ik ben regelmatig redelijk geschonden 15-jarige exemplaren tegengekomen.
Sander

Post by Sander »

HondArd wrote:
VTECCIE wrote:
HondArd wrote:

Dan hebben we ook nog Daihatsu, Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Mazda en Subaru, en zo gauw die 15 zijn roesten ze ook. Toyota's in iets mindere mate, maar ik ben regelmatig redelijk geschonden 15-jarige exemplaren tegengekomen.

Sorry hoor, maar franse autos van die leeftijd kom je haast niet eens meer tegen omdat zet onder je kont wegroesten... Denk aan de renault 5 bijvoorbeeld. Die hebben meer problemen met roest dan de jappen.
S.J.

Post by S.J. »

Ja renault heeft niet voor niets het spreekwoord.
Roest en narigheid achtervolgen u lange tijd.

Maarten ik was eigenlijk wel benieuwd of je dingen mist in de BMW en dingen die je helemaal niet mist T.O.V je Honda's?
Gangaran

Post by Gangaran »

Maar Honda geeft toch 12 jaar garantie tegenwoordig toch op hun carroserie?
slydawg

Post by slydawg »

Gangaran wrote:Maar Honda geeft toch 12 jaar garantie tegenwoordig toch op hun carroserie?

Wat!?!? No boi!

Tenminste.....dacht dat het een jaar of 6 was.....of 4?
autodre

Post by autodre »

hmm enig idee wat er onder valt? Elke roest? Of enkel roest van binnenuit?
Gangaran

Post by Gangaran »

slydawg wrote:
Gangaran wrote:Maar Honda geeft toch 12 jaar garantie tegenwoordig toch op hun carroserie?

Wat!?!? No boi!

yep 12 jaar, kijk maar.

garantie
Jo&

Post by Jo& »

Voorheen 6 jaar
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 2&cache=no

Maar ik moet zeggen dat het me meerdere malen opgevallen is dat wat carbase zegt niet klopt...
slydawg

Post by slydawg »

Gangaran wrote:
slydawg wrote:

Wat!?!? No boi!

yep 12 jaar, kijk maar.

garantie

Idd, op de huidige 12jaar volgens de carbase en op de EP3 6jaar.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

damn zes jaar maar voor de EP3. Even snel mijn auto checken voor "weak" spots.
slydawg

Post by slydawg »

vtecmoon wrote:damn zes jaar maar voor de EP3. Even snel mijn auto checken voor "weak" spots.

Als je bij me bent zal ik je een aantal wijzen :wink:
vtecmoon

Post by vtecmoon »

slydawg wrote:
vtecmoon wrote:damn zes jaar maar voor de EP3. Even snel mijn auto checken voor "weak" spots.

Als je bij me bent zal ik je een aantal wijzen :wink:

Ik hoop toch niet dat die spotjes bij mij aangewezig zijn, ik hoop eerder dat dit meer een aanwijzing zal zijn op de bekendere spotjes ter preventie.
bas5th

Post by bas5th »

Sorry heren én dames (waaronder o.a. Jo&), maar ik moest toch even een oud topic uit het stof halen.

De EP3 heeft 1 voordeel, die voor mij althans alle nadelen ondersneeuwt: het is een EP3!

Toch wil ik ook één nadeel even noemen:
De e n o r m e draaicircel van 11,5 meter!!

Mijn vriendin die er dagelijks mee rijdt klaagt erover dat ze bij haar werk niet in een keer in de parkeergarage kan komen. Om de krappe bochten te halen moet ze steken. De auto's achter haar zien gewoon een boodschappenauto en denken dat ze niet kan rijden. Zelfs een S-klasse haalt die bocht nog. En een parkeerwacht zei tegen haar: "Ik zeg niets .... :lol: "

Het voordeel hiervan is wel dat je je homokineten heel houdt. Bij mijn CRX ee8 met kleine draaicircel, waren die snel aan gort.
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Ik vind het erg nadeling dat het merendeel denk dat ik met een CELICA rij, wtf :(
vtec vince

Post by vtec vince »

het voordeel daarvan is dat het veelal belgen zullen zijn die dat denken ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
boikel

Post by boikel »

DC2TYPER wrote:Ik vind het erg nadeling dat het merendeel denk dat ik met een CELICA rij, wtf :(

Een maat van me hoorde nog eens iemand zeggen over een ITR:
"Zo, dat is een mooie Manta"

:shock:
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

boikel wrote:
DC2TYPER wrote:Ik vind het erg nadeling dat het merendeel denk dat ik met een CELICA rij, wtf :(

Een maat van me hoorde nog eens iemand zeggen over een ITR:
"Zo, dat is een mooie Manta"

:shock:

Dat gaat erover :shock: :lol:
Locked