velgen opnieuw maken EP3
Jo& wrote:"mr. X":1f73rrqn wrote:Als je toch van plan bent weer stoeprandjes te raken kan je beter niet spuiten. Zonde van je centen.
Hij wilt een andere kleur meen ik.[/quote:1f73rrqn]
andere kleur en mooie nieuwe velgen. :wink:
ik ga van de week ff kijken bij dat bedrijf in asten.
was de velgen een week kwijt.
btw weet iemand waar staat die foto van de EP2 met die NH-0 velgen?

velgen
Goeie Morgen,
Ik hoop dat ik voor deze vraag ( coaten / spuiten ) morgen een mogenlijke oplossing heb, ik ga vanmiddag naar een coater toe.
Ik heb een set circuit velgen gevonden en wil deze laten kleuren, ik zal hem het hemd van zijn lijf vragen.
Ik heb als uitdaging dat alle 4 de velgen hebben schade en wil ook dit laten herstellen.
Als gedachte had ik een filmlaagje of meer laten afdraaien tot het glad is en dan de coating. Nieuw Nieuw weet ik niet of dat kan.
Kleur blijft geheim maar het wordt geen Groen of Oranje of Geel.
Zal hem ook voorstellen ( afwachtend naar resultaat van mijn velgen ) een group-coating en natuurlijk vragen naar de kosten hiervan.
Gr Martijn.
Ik hoop dat ik voor deze vraag ( coaten / spuiten ) morgen een mogenlijke oplossing heb, ik ga vanmiddag naar een coater toe.
Ik heb een set circuit velgen gevonden en wil deze laten kleuren, ik zal hem het hemd van zijn lijf vragen.
Ik heb als uitdaging dat alle 4 de velgen hebben schade en wil ook dit laten herstellen.
Als gedachte had ik een filmlaagje of meer laten afdraaien tot het glad is en dan de coating. Nieuw Nieuw weet ik niet of dat kan.
Kleur blijft geheim maar het wordt geen Groen of Oranje of Geel.
Zal hem ook voorstellen ( afwachtend naar resultaat van mijn velgen ) een group-coating en natuurlijk vragen naar de kosten hiervan.
Gr Martijn.
-
D_ToXx wrote:weet er toevallig iemand de kleurcode voor NH-0?
ik heb dit gevonden op het forum:RAL 9010 = accord NH-0
Ik heb mijn ep3 velgen ook laten spuiten,
Deze hadden ook een beetje stoeprand schade en heb ze goed laten stralen.
En daarna heb ik ze goed laten spuiten door mijn dealer waar ik loop.
Wel zou ik aanraden mocht je dat gaan doen om er even een extra laag blanke lak overheen te laten spuiten, dit i.v.m. verkleuren.
Mocht je toevallig voor een lichte kleur gaan.
En inderdaad Ral 9010 komt het dichtste bij NH-0
Ik zit in de schilderswereld en ken de andere RAL nummers ook uit mijn hoofd en vele denken dat 9001 er ook goed bij past maar dat wordt te creme achtig.
D_ToXx wrote:btw weet iemand waar staat die foto van de EP2 met die NH-0 velgen![]()
Thats me 8)
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=6527&postdays=0&postorder=asc&&start=0
En even ter info: wanneer je synthetische verf gebruikt kan het best nog wel wat hebben, synthetische verf is rekbaarder als op acryl basis.
Acryl basis wordt kneiter hard en bij het geringste *knapt* het er af omdat het echt een harde laag wordt die er op zit.
thanks dude!
ik ben er uit: ral 9010 met extra blanke lak en laten poedercoaten.
ik weet ook niet wat voor voor verf me voorgeschreven is voor de bumper enz. maar er zit een verharder en een verdunner bij.
als het goed is word dat knetter hard en dan gaat er ook nog meedere blanke lak lagen overheen met dezelfde soort lak.
die lak is niet op waterbasis dat weet ik ook.
ik ben er uit: ral 9010 met extra blanke lak en laten poedercoaten.
ik weet ook niet wat voor voor verf me voorgeschreven is voor de bumper enz. maar er zit een verharder en een verdunner bij.
als het goed is word dat knetter hard en dan gaat er ook nog meedere blanke lak lagen overheen met dezelfde soort lak.
die lak is niet op waterbasis dat weet ik ook.
-
Ik wil mijn velgen ook weer als nieuw, en aangezien mijn wintervlgen er nu onder zitten, is het nu het juiste moment.
Ik heb dus ook wat stoeprand schade. Kan enkel spuiten dan wel?(wil het wel weer 'als nieuw') Voor toekomste stoeprandschade-->krijg je dan hetzelfde als met een 'OEM' velg? Dus enkel wat kras, dus niet zoals met peder dat het er echt helemaal af kan butsen.
Wat betreft de kleur, ik wil gewoon de originele kleur. Kan dit? Zo ja, hebben jullie adressen voor mij? (mag via PM ivm het anders spam zou kunnen lijken)
(gaat dus om een CTR 2003)
Ik heb dus ook wat stoeprand schade. Kan enkel spuiten dan wel?(wil het wel weer 'als nieuw') Voor toekomste stoeprandschade-->krijg je dan hetzelfde als met een 'OEM' velg? Dus enkel wat kras, dus niet zoals met peder dat het er echt helemaal af kan butsen.
Wat betreft de kleur, ik wil gewoon de originele kleur. Kan dit? Zo ja, hebben jullie adressen voor mij? (mag via PM ivm het anders spam zou kunnen lijken)
(gaat dus om een CTR 2003)
-
Na mijn weten , Kun je ze het beste eerst laten stralen en dan goed schuren,
En meestal wordt er een spuitplamuur op gespoten voor de kleine plekjes.
Voor waar eventueel nog kleine krasjes zitten e.d.
En daarna worden ze in de juiste kleur gespoten.
Dus ik denk dat enkel spuiten niet gaan lukken om ze weer helemaal perfect te krijgen,
(Als je dit bedoelt met je vraag)
En betreft de kleur, alle kleuren zijn mogelijk dus die vast ook wel.
En meestal wordt er een spuitplamuur op gespoten voor de kleine plekjes.
Voor waar eventueel nog kleine krasjes zitten e.d.
En daarna worden ze in de juiste kleur gespoten.
Dus ik denk dat enkel spuiten niet gaan lukken om ze weer helemaal perfect te krijgen,
(Als je dit bedoelt met je vraag)
En betreft de kleur, alle kleuren zijn mogelijk dus die vast ook wel.
Sorry, ik bedoelde wel 'zoiets'
Maar spuiten benaderd het origineel beter dan poedercoaten?
Ik heb deze velgen er nu 6-7 jaar onderzitten, en ze zijn er nog heel netjes uit(op stoeprandschade na) Ik hoop natuurlijk dat de 'nieuwe' laag ook weer een jaar of 5-6 mee kan
En idd alle kleuren zijn mogelijk, maar is er een bepaalde code voor de CTR EP3 velgen? Ik heb lopen zoeken, maar vind niks. En van een staaltje kiezen is toch moeilijk...

Ik heb deze velgen er nu 6-7 jaar onderzitten, en ze zijn er nog heel netjes uit(op stoeprandschade na) Ik hoop natuurlijk dat de 'nieuwe' laag ook weer een jaar of 5-6 mee kan

En idd alle kleuren zijn mogelijk, maar is er een bepaalde code voor de CTR EP3 velgen? Ik heb lopen zoeken, maar vind niks. En van een staaltje kiezen is toch moeilijk...
-
Ik denk persoonlijk dat poedercoaten het beste is.
Omdat die namelijk niet zo'n hele hoge glans gehalte heeft.
De echte ep3 velgen zijn niet zo heel erg hoog van glans toch?
En betreft kleurverschil, hou je (BIJNA) altijd.
Dan kun je dezelfde kleur hebben of niet,zelfde fabriek, noem maar op.
Je blijft het vaak wel ' iets' zien.
Doordat ze er al 6-7 jaar opzitten verkleuren ze gewoon door het weer.
Omdat die namelijk niet zo'n hele hoge glans gehalte heeft.
De echte ep3 velgen zijn niet zo heel erg hoog van glans toch?
En betreft kleurverschil, hou je (BIJNA) altijd.
Dan kun je dezelfde kleur hebben of niet,zelfde fabriek, noem maar op.
Je blijft het vaak wel ' iets' zien.
Doordat ze er al 6-7 jaar opzitten verkleuren ze gewoon door het weer.
Eindelijk terug
Ha eindelijk de velgen terug gehad van de poedercoater, hij heeft er voor zover ik er nu naar heb gekeken, een meesterwerk van gemaakt.
Ze zien er super goed uit, nu nog een paar banden er veilig omheen laten zetten zonder schade.
Nu had ik ook wel een aantal opmerkingen, wat ik gedaan wilde hebben.
Heb alleen nu wel een uitdaging, mijn centercaps zijn van kunststof en satin silver van kleur.
Mochten jullie hier een idee hebben hoe ik dit qua kleur gelijk kan trekken, brand los.
Martijn Wiese
Ze zien er super goed uit, nu nog een paar banden er veilig omheen laten zetten zonder schade.
Nu had ik ook wel een aantal opmerkingen, wat ik gedaan wilde hebben.
Heb alleen nu wel een uitdaging, mijn centercaps zijn van kunststof en satin silver van kleur.
Mochten jullie hier een idee hebben hoe ik dit qua kleur gelijk kan trekken, brand los.
Martijn Wiese
-
autodre wrote:En idd alle kleuren zijn mogelijk, maar is er een bepaalde code voor de CTR EP3 velgen? Ik heb lopen zoeken, maar vind niks. En van een staaltje kiezen is toch moeilijk...
Volgensmij is de OEM kleurcode nog nooit door iemand gevonden...
Het is een hele aparte kleur... Daarbij is de binnenkant van de velg met 'structuur' gecoat. En dat verlies je als je ze opnieuw laat doen.
slydawg wrote:Oem code voor >2004 velgen,
DUPONT MICROFICHE NUMBER: - X0827
To make 2litres the following 'tints' are required...
Tint Code / Quantity
94 / 4.06
5 / 4.45
2 / 4.66
27 / 4.75
20 / 4.83
155 / 9.09
165 / 19.17
Binnenkant van velg is niet met structuur gecoat, dat is de velg zelf die zo is.
Weetje ook van vóór 2004? Die is namelijk iets donkerder geloof ik...