Honda liefde van jong tot oud

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
HONDA

Honda liefde van jong tot oud

Post by HONDA »

Gisteren heb ik een mooie ervaring gehad die ik met jullie wilde delen. Ik was met de EP3 op stap om naar een beurs te gaan. Tijdens een pit stop bij een tankstation gaan twee vrienden even wat te drinken halen en ik blijf bij de auto. Ik strek even de benen en ik zie dat tegenover me een Honda HR-V staat waarvan de oudere eigenaar ook even de benen strekt.

We zeggen netjes gedag en hij komt de EP3 bekijken waarbij hij wat vragen stelt over de wagen. We raken aan de praat en hij blijkt ook een Honda fan te zijn. Sterker nog, hij was jarenlang race instructeur op het circuit geweest en hij kon de snelle Honda's dan ook zeer waarderen. Door zijn leeftijd vond hij op hoge snelheid rijden niet meer verantwoord maar hij wilde nog wel. :D

Later op de snelweg haalde ik hem in waarbij hij razendsnel naar rechts ging om mij er langs te laten waarbij hij uitbundig zwaaide.

Mooi toch? :lol:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X

Post by mr. X »

Helaas zijn dit soort mensen er veel te weinig.

Zeker erg leuk!
slydawg

Post by slydawg »

Dit zijn idd leuke ervaringen.
Jo&

Post by Jo& »

Altijd leuk als je een liefde voor iets met iemand in het gemeen heb.
MHG

Post by MHG »

Zo heb ik ooit eens iemand in een ED6 achter me aan gehad. Ik was op weg naar mijn toenmalige vriendin. Die kerel zat al vanaf de snelweg achter me. Toen ik uiteindelijk bij mijn vriendin parkeerde, parkeerde hij naast me. Mijn auto was toen nog helemaal in de originele kleur, aztec green. Uiteindelijk wilde hij dus weten wat de kleurcode was, kerel was een jaar of 60. Om dit antwoordt te krijgen van me, had hij wel ongeveer 10 km extra gereden, t.o.v. de normale afstand tot waar hij heen moest. :D
Jo&

Post by Jo& »

Ja cool :D
Dimer

Post by Dimer »

Mooi!! :)

Een tijd geleden had ik ook zoiets. Ik was rustig de NSX aan het wassen en vaak komen er dan mensen kijken en een praatje maken. Er kwam toen een oudere man (in de 60):

"Wow! Is dat echt een NSX? Prachtig!"

Bleek dat hij een S2000 reed en ook helemaal Honda gek was. Hij had nog nooit een NSX in het wild gezien en vond het helemaal te gek.

Ik was ook een keer voor de deur een beetje aan het klussen aan de auto toen een bejaarde vrouw langs liep. Die dame vond het de mooiste auto die ze ooit had gezien. :D Vijf minuten later stopte er een auto en daar zat de mevrouw in samen met haar man, die moest de NSX ook even bekijken :lol:
donkeykong

Post by donkeykong »

wat zijn honda mensen toch aardige mensen he :)

dit soort verhalen klinken mij bekend
HONDA

Post by HONDA »

Het is gewoon mooi om te zien dat de hobby (of gekte) niet alleen bij 'jeugdigen' zit maar ook bij mensen die al veel langer op deze aardkloot rondlopen. En in mijn geval vond ik het speciaal dat we elkaar troffen op een winderige koude parkeerplaats. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Knite Force

Post by Knite Force »

Cool!
DC2

Post by DC2 »

Altijd leuk dit soort dingen. Ik maakte zoiets mee met mijn EG uit '95! Was aan het parkeren toen een vrouw van in de 40 voorbij liep en het me opviel dat ze wel erg opvallend naar mij/de auto keek. Toen ik wegliep liep ze achter me en zei ze: "En rijdt ie lekker, je Honda?" Ik was even verbaasd, maar toen bleek dat zij een Honda liefhebber was en nooit iets anders heeft gereden. Ze kon toen even een tijd niet rijden ivm enkelklachten, waar ze enorm van baalde.
Robert Itr

Post by Robert Itr »

DC2 wrote:Altijd leuk dit soort dingen. Ik maakte zoiets mee met mijn EG uit '95! Was aan het parkeren toen een vrouw van in de 40 voorbij liep en het me opviel dat ze wel erg opvallend naar mij/de auto keek. Toen ik wegliep liep ze achter me en zei ze: "En rijdt ie lekker, je Honda?" Ik was even verbaasd, maar toen bleek dat zij een Honda liefhebber was en nooit iets anders heeft gereden. Ze kon toen even een tijd niet rijden ivm enkelklachten, waar ze enorm van baalde.

Zou ze geen andere bedoelingen gehad hebben? :lol:
DC2

Post by DC2 »

Haha, zo kan je het verhaal ook interpreteren, ja! :lol:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Je hoort ook zo veel verhalen van lui die "vroeger" een civic of iets dergelijks hadden, maar nu voor de familie iets ruimers van een ander merk hadden. En als ze dan heel eerlijk waren reed die oude civic toch eigenlijk wel verrotte lekker tov die duitste bak die ze dan nu hadden. Altijd leuk om te horen hahahaha!
baRt

Post by baRt »

klopt... ik merkte ook erg goed het verschil van 'gewone Honda' naar 'snelle Honda' naar 'dure cabr... ow hey, is dat een HONDA?'

gewoon: sja, gewoon (Civic)
snel: 'heb je d'r weer zo een' (CRX, ITR)
cabrio: uiteraard de S.

Het valt me echt op dat je met deze auto IEDEREEN een lach op het gezicht tovert, terwijl de taartschep van de ITR vooral omaatjes boos laat kijken...
Spons

Post by Spons »

Doet goed om te horen dat mensen zoveel om hun honda(s) geven
zelf ook mee gemaakt:
Kwam bij de pomp aan moest f tanken.
zie ik een vrouwtje staan ergens in de 60 met een EG
met daarop striping.
Dus ik lach en zeg vet hoor blitse honda
waarop zei weer zegt ja kheb het erop gezet net nadat ik hem
had
blijkt ze de eerste eigenaar te zijn en er zelf al 1,5 ton mee had gereden ofzo.
Ja ik doe hem voorlopig nog niet weg rijd nog veelste lekker
hahahaha geniaal!!
Rikky

Post by Rikky »

baRt wrote:terwijl de taartschep van de ITR vooral omaatjes boos laat kijken...

Dat komt mij heel bekend voor, al moet ik wel zeggen dat als ik mijn auto ga wassen dat er altijd wel iemand omheen loopt en komt praten over de auto, en dan heel raar staan te kijken als je ze verteld dat het beestje al 11 jaar oud is :D
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
baRt

Post by baRt »

klopt! tijdloze designs zijn het.... Maar de ITR is nog zeldzamer dan de S, dat verklaart ook vaak de reden dat mensen denken dat het een 'jonge' auto is...
eteuben

Post by eteuben »

Leuke belevenissen inderdaad.

Kan er ook over meepraten. Heb vorig jaar een grijze EP2 op de snelweg ingehaald en daar zaten sowieso 3 mensen in van 65+. Knipperden met de lampen en wezen naar mijn auto, toen ik voor ze reed. Heb me toen bewust laten inhalen, door de snelheid iets te laten zakken en kreeg toen een duim omhoog van een bijrijder. Al snel volgde hun afslag en daar heb ik hun uitgezwaaid, terwijl we naast elkaar kwamen te rijden.
Jo&

Post by Jo& »

Ik vind zwaaien naar mede R modellen sowieso leuk :D
Ook als ik in de S rij zwaai ik graag naar andere Sjes. Sommige mensen reageren heel raar alsof ze nog nooit iemand hebben zien zwaaien, anderen zwaaien enthousiast terug :)
Locked