K20 in ITR DC2?
De discussie is op dit moment niet helemaal eerlijk. De topicstarter vroeg of iemand een K20 in z'n ITR heeft. Er wordt dus nergens gesproken over tunen, racen of turbo's.
Mijn mening is dat het zonde van je knaken is om een standaard K20 in een ITR te doen. De 10 pk extra wegen niet op tegen de kosten. Hebben we het over bergen pk's extra eruit persen of over het circuit dan wordt het een ander verhaal maar dat was de vraag niet...
Zo beter Martin? XXX
Mijn mening is dat het zonde van je knaken is om een standaard K20 in een ITR te doen. De 10 pk extra wegen niet op tegen de kosten. Hebben we het over bergen pk's extra eruit persen of over het circuit dan wordt het een ander verhaal maar dat was de vraag niet...
Zo beter Martin? XXX
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
Gaskleppie wrote:Als je een K20 wil, verkoop je de ITR en koop je een EP3!
Ja, maar dan ben je nog niet sneller dan een ITR met B18c6. Zelfs langzamer dus dan schiet je er nog niks mee op.....
Op het circuit!
Waar de meeste van ons nauwelijks komen met de R
bij elke stoplicht krijg de ITR ervan langs van de EP3.
en op Top helemaal!
En met een K20 wordt de ITR aleen maar zwaarder en onderstuurt dat de Ep3 het beter doet op het circuit.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
- Gaskleppie
g-unit wrote:bij elke stoplicht krijg de ITR ervan langs van de EP3.
en op Top helemaal!
Helaas... er is nog nooit een EP3 geweest die mij voorbij kwam met de ITR en ik heb zeer regelmatig met EP3's opgereden. Ik kan alleen over mijn ex wagen praten maar ook op top haalden de EP3's het echt niet tegen mijn ITR.
Ik heb Miguel wel eens zeer verbaasd zien kijken toen ik voorbij kwam zetten op top. Maar goed, tijdens dat weekend kwamen zelfs NSX'en me niet voorbij...

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Tja Youtube of zelf meemaken....
Dimer, Miguel en alle EP3's die destijds bij de club waren zijn mij nooit voorbij gekomen en er waren erbij die dat toch echt wel probeerden.
Nu we zelf zo'n EP3 hebben merk ik dat de versnellingen te kort zijn en dat de 6 een drama versnelling is. Daardoor verliest de EP3 naar mijn mening.
Ik gok dat de cw waarde van een ITR ook beter is voor dat kleine beetje extra op top.
Dimer, Miguel en alle EP3's die destijds bij de club waren zijn mij nooit voorbij gekomen en er waren erbij die dat toch echt wel probeerden.
Nu we zelf zo'n EP3 hebben merk ik dat de versnellingen te kort zijn en dat de 6 een drama versnelling is. Daardoor verliest de EP3 naar mijn mening.
Ik gok dat de cw waarde van een ITR ook beter is voor dat kleine beetje extra op top.
In mijn geval kwam Sander echter op snelheid al aan waarbij ik zonder terug te schakelen vanaf 6de probeerde aan te haken en kon hem toen idd niet meer pakken.
Het is dus niet zo dat we allebei vanaf dezelfde snelheid startte, hoe het dan zou zijn afgelopen als we dat wel hadden gedaan, geen idee, Sander z'n ITR was iig snel zat.
Over het schakelen naar 6 Sander, heb er geen problemen mee, je moet het aanleren denk ik, 5-6 gaat bij mij even vlot als 3-4.
Maar jij bent niet de enige die er moeite mee heeft.
Voor de rest vind ik t allemaal best ;-)
Het is dus niet zo dat we allebei vanaf dezelfde snelheid startte, hoe het dan zou zijn afgelopen als we dat wel hadden gedaan, geen idee, Sander z'n ITR was iig snel zat.
Over het schakelen naar 6 Sander, heb er geen problemen mee, je moet het aanleren denk ik, 5-6 gaat bij mij even vlot als 3-4.
Maar jij bent niet de enige die er moeite mee heeft.
Voor de rest vind ik t allemaal best ;-)
op hcb staat er een K20a te koop van mugen met 0km op de teller. als iemand zin heeft voor zijn ITR of ander ...
http://hcb.multiforum.nl/viewtopic.php? ... mforum=hcb
http://hcb.multiforum.nl/viewtopic.php? ... mforum=hcb
-
Re: K20 in ITR DC2?
ITR DC2 wrote:I'd love toops:
Zeg maar wanneer....... Plan ik het wel in :wink:
'n K20 is qua acceleratie en gedrag al zo veel beter dan 'n B18... Dit in een ITR is ideaal, een van de mooiste combinaties.
Wij doen deze swaps, we hebben al een EK Civic en een Civic Coupe 2001 voorzien van een K20, het loopt werkelijk prachtig. De EK Civic heeft met een STOCK motor met bolt ons en een goede afstelling 248PK en 213NM koppel. Die auto is écht serieus snel.
Wij doen deze swaps, we hebben al een EK Civic en een Civic Coupe 2001 voorzien van een K20, het loopt werkelijk prachtig. De EK Civic heeft met een STOCK motor met bolt ons en een goede afstelling 248PK en 213NM koppel. Die auto is écht serieus snel.