

De benodigdheden

De werkwijze
Zorgen dat je veel geduld hebt en er geen zware voorwerpen in de buurt liggen waarmee gegooid kan worden :lol:.
Bepalen welke diameter 'staafje' (weet de echte naam niet) nodig hebt. deze moet een kleinere diameter hebben dan de dikte van de bout, uiteraard. Daarna bepaal je de dikte van de boor (die neem op zijn beurt weer kleiner dan het 'staafje').


Verwijder alles dat nodig is om met de boormachine recht op de dolgedraaide bout te komen.
Daarna probeer je in het midden een gat zo recht mogelijk en diep genoeg te boren.
Vergeet niet de boor te koelen/smeren met olie of WD-40 (op bovenstaande foto die groene bus. Weet de precieze naam niet maar het is stukken beter dan WD-40). Die laatste helpt gelijk de bout los te weken. Per paar geboorde millimeter trek ik de boor eruit en spuit er weer WD-40 op.

Als je ver genoeg geboord hebt draai je dat staafje erin. De schroefdraad zit zo dat je hem er linksom vast draait en dus wanneer hij zich erin 'freet' de bout los draait.

En klaar is Kees:


Niet vergeten alles schoon te maken (eventueel met remreiniger) en een nieuwe bout te monteren :lol:.
:thumbs: