K20 in ITR DC2?
K20 in ITR DC2?
Is er iemand in NL met een K20 blok in z'n ITR?
Me too.
Mijn kenteken heeft toch al een 'K' in het kenteken dus ik vond het eigenlijk wel ment to be.
Volgens mij is er niemand die het heeft gedaan. Of er iemand bezig is durf ik niet te zeggen.
Heb al eens de discussie gevoerd dat een DC2 met de helft meer vermogen of dubbel zoveel vermogen een serieuze concurrent zou kunnen worden op bijvoorbeeld een Time Attack.
Mijn kenteken heeft toch al een 'K' in het kenteken dus ik vond het eigenlijk wel ment to be.
Volgens mij is er niemand die het heeft gedaan. Of er iemand bezig is durf ik niet te zeggen.
Heb al eens de discussie gevoerd dat een DC2 met de helft meer vermogen of dubbel zoveel vermogen een serieuze concurrent zou kunnen worden op bijvoorbeeld een Time Attack.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Waarom een K20 in een ITR, veel moeite en geld voor +10 pk. Voor dat bedrag kun je een ITR makkelijker sneller maken.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Een B18 met circa 220 pk is retebetrouwbaar dus daar hoef je het niet voor te laten. Als een K20 nu 40 pk extra heeft okee maar die 10 pk extra die merk je vrijwel niet eens.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ow ok, op 220pk idd nog niet zo'n probleem...
De k20 heeft gewoon meer potentie dan een B-serie. Niks mis met een B-serie, begrijp me niet verkeerd... Maar als je toch gaat rommelen, ga dan voor de K20. Ja het is duurder (alhoewel ik de prijzen voor b18 swaps ook nog steeds pittig vind), maar later kun je zonder troubles verder gaan. Een K20 met 250+pk is weinig bijzonders, een B-serie wel.
Uiteindelijk gaat het erom wat je wilt, hoever je wilt gaan. En als je verder wilt gaan ben je denk ik beter af met de K20.
[edit]
even erbij vermelden dat een B18c6 vervangen voor een K20 alleen nuttig is als je dus ver wilt gaan, of wanneer die b18c6 al problemen kent. Een goede b18 moet je niet zomaar weggooien
De k20 heeft gewoon meer potentie dan een B-serie. Niks mis met een B-serie, begrijp me niet verkeerd... Maar als je toch gaat rommelen, ga dan voor de K20. Ja het is duurder (alhoewel ik de prijzen voor b18 swaps ook nog steeds pittig vind), maar later kun je zonder troubles verder gaan. Een K20 met 250+pk is weinig bijzonders, een B-serie wel.
Uiteindelijk gaat het erom wat je wilt, hoever je wilt gaan. En als je verder wilt gaan ben je denk ik beter af met de K20.
[edit]
even erbij vermelden dat een B18c6 vervangen voor een K20 alleen nuttig is als je dus ver wilt gaan, of wanneer die b18c6 al problemen kent. Een goede b18 moet je niet zomaar weggooien

Kijk, dat zijn getallen.
Een gezonde, keiharde ITR body met verse dempers, goeie remmen en een nieuwe K20 met ongeveer 220nm / 240-250 pk lijkt me een héle fijne auto. Goeie sper ook natuurlijk.
Wie kan zoiets maken in NL en wat moet dat kosten?
Ben alleen maar benieuwd, hoor...ik heb geen plannen.
Een gezonde, keiharde ITR body met verse dempers, goeie remmen en een nieuwe K20 met ongeveer 220nm / 240-250 pk lijkt me een héle fijne auto. Goeie sper ook natuurlijk.
Wie kan zoiets maken in NL en wat moet dat kosten?
Ben alleen maar benieuwd, hoor...ik heb geen plannen.
Ook met die gedachte zijn er veel goedkopere en makkelijkere oplossingen. Maar goed, ieder z'n ding.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
CWATR wrote:
Wie kan zoiets maken in NL en wat moet dat kosten?
Ben alleen maar benieuwd, hoor...ik heb geen plannen.
Volgens mij kan Rising Sun Performance een complete swap kit leveren voor de EG/EK modellen, dus zou een DC2 swap kit ook niet zo heel erg veel meer moeten kosten.
Als ik jou was zou ik bij hun eens navragen wat de mogelijkheden zijn, gewoon ter info.
Verder zijn er nog wel een paar andere bedrijven die dit soort swaps uitvoeren. Denk hierbij aan Honderdelen en vergelijkbare.
In Amerika wordt volgens mij de K20 swap veel vaker gedaan, maar volgens mij omdat de meeste DC2's daar geleverd zijn als GSR model.
'98 JDM Integra Type-R
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
mijn (eventuele) volgende motorblok zal een moeilijke keuze worden want ik heb drie opties:
nieuwe B18C of K20 of een kant en klare Endyn
wat Bart zegt klopt, waar de B18C eindigt begint de K20, zelf merk ik dat met een dagje racen waarbij ik ondanks mijn grote breatherplugs toch nog na elke twaalf rondes een liter olie moet bijvullen, terwijl Miquel de hele dag rijdt zonder een druppel bij hoef te vullen
als een turbomotor a la Frank na een jaar nog heel is, wordt dat ook een serieuze optie,zoniet dan misschien een complete motor van Endyn
bij hybridracing.com heb je al complete ombouwsetjes van B naar K motor voor ongeveer 1300 dollar (motorsteuns,schakelombouwset,aandrijfassen,bekabeling en uitlaat)
als ik een K20 motor neem dan het liefst een Japanse R zoals Wesje
Sander, geef jij eens een berekening van jou goedkope,snelle,betrouwbare oplossing
nieuwe B18C of K20 of een kant en klare Endyn
wat Bart zegt klopt, waar de B18C eindigt begint de K20, zelf merk ik dat met een dagje racen waarbij ik ondanks mijn grote breatherplugs toch nog na elke twaalf rondes een liter olie moet bijvullen, terwijl Miquel de hele dag rijdt zonder een druppel bij hoef te vullen
als een turbomotor a la Frank na een jaar nog heel is, wordt dat ook een serieuze optie,zoniet dan misschien een complete motor van Endyn
bij hybridracing.com heb je al complete ombouwsetjes van B naar K motor voor ongeveer 1300 dollar (motorsteuns,schakelombouwset,aandrijfassen,bekabeling en uitlaat)
als ik een K20 motor neem dan het liefst een Japanse R zoals Wesje
Sander, geef jij eens een berekening van jou goedkope,snelle,betrouwbare oplossing