Rikky - ITR #1649 Update p.41 Climatic Control

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Rikky

Post by Rikky »

Laatste update van de spiegels,

Vandaag alles ingebouwd en afgewerkt, ben in de ochtend kabels, isolatietape, krimp kousjes enzovoort gaan halen.

Toen de garage in gedoken, eerst de kabel van binnen naar de deur geleid, dit heb ik gedaan door via het rubber van de binnenkant naar buiten te gaan, en door een klein gaatje te boren in de deur weer naar binnen te gaan. Dit netjes afgewerkt met anti oxidatie spray en een krimpkous zodat het niet opvalt.

Toen in de deur alles met isolatie tape afgetaped en naar de juiste kabels geleid, hier heb ik alles gesoldeert en met een krimp kousje afgewerkt.
Image
Image
Image
Image
Image

Aan de binnen kant heb van de rechter deur alles via de kabelgoot naar links richting de zekeringkast geleid, daar alles samen gevoegd en de relay eraan gesoldeert. De relay heb ik links voor in de hoek geplaatst omdat daar precies ruimte genoeg voor was, en hij valt dus ook precies achter het kunstof kapje. Ik heb niet echt geweldige foto's maar goed.
Image
Image

Sommige boutjes werkte niet helemaal mee...
Image

Ook is het mercedes dopje is terug gegaan er komt nog een orgineel dopje voor terug net zoals een hoop boutjes die ontbreken.
Image

Nu even over de spiegels, doordat de motoren uit een rechts gestuurde auto komen en de ene spiegel verder moet draaien dan de andere staan de spiegels nu ook iets scheef, dit word nog verholpen :wink:
Image
Image

Hij is weer opgebouwd en staat nu thuis weer in de garage.

Greetz,
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X

Post by mr. X »

mr. X wrote:Morgen veel sleutelen en dan misschien online gooien met foto's. Ligt eraan of ik dan zin heb :D

Het is toch vandaag geworden met een behaaglijke 25 graden schat ik in de schuur haha. Foto's gemaakt maar ben zo blij dat ik op binnen ben dat ik er gelijk in duik :wink: Morgen verder want het is nog niet af.

Jouw update ziet er goed uit, netjes gewerkt met de krimpkousjes. Net zelf ook nog even mee bezig geweest.
Het is alleen niet aan te raden je eigen vingers te proberen solderen. Dat doet ten eerste vreselijk veel pijn en je schiet er niet veel mee op :lol:. Sjesus wat wordt zo'n soldeer pen toch warm :lol:. Ik kijk voortaan wel uit eer ik dat ding zomaar blindelings van de grond probeer te pakken, kak! En ook pas na 2 seconde door krijgen ofzo haha. Kon er zelf wel om lachen.

Anyway, snap niet en zie niet goed wat er niet klopt aan de spiegels?
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:
"mr. X":1mvxhus3 wrote:Morgen veel sleutelen en dan misschien online gooien met foto's. Ligt eraan of ik dan zin heb :D

Het is toch vandaag geworden met een behaaglijke 25 graden schat ik in de schuur haha. Foto's gemaakt maar ben zo blij dat ik op binnen ben dat ik er gelijk in duik :wink: Morgen verder want het is nog niet af.

Jouw update ziet er goed uit, netjes gewerkt met de krimpkousjes. Net zelf ook nog even mee bezig geweest.
Het is alleen niet aan te raden je eigen vingers te proberen solderen. Dat doet ten eerste vreselijk veel pijn en je schiet er niet veel mee op :lol:. Sjesus wat wordt zo'n soldeer pen toch warm :lol:. Ik kijk voortaan wel uit eer ik dat ding zomaar blindelings van de grond probeer te pakken, kak! En ook pas na 2 seconde door krijgen ofzo haha. Kon er zelf wel om lachen.

Anyway, snap niet en zie niet goed wat er niet klopt aan de spiegels?[/quote:1mvxhus3]

Haha dat had ik al verwacht je was opeens weg :lol: En is dat niet een beetje heel warm om te sleutelen :roll:

Dank u, haha ik weet er alles van, heb mischien al teveel gesoldeert in mijn leven :roll: en inderdaad die worden warm (gaan je vingers ook lekker van ruiken :razz: ) Ik heb mij dat ook afgeleerd om hem zo maar ergens neer te leggen bij mij staat hij altijd in de standaart dan kan ik de kop niet zomaar aanraken :lol:

Als je naar de foto's kijkt zie je dat de spiegels niet geleik zijn ingeklapt, de onderste foto rechterkant van de auto staat hij heel ver ingeklapt en de andere foto minder ver.

Dit komt omdat bij een RHD auto de motor een verdere draai moet maken aan de rechterkant omdat die spiegel rechter tegenover de auto staat. Aangezien ik spiegels heb gemonteerd van een LHD auto daar hoeft de rechterkant minder ver te draaien krijg je het verschil.

Ik ben benieuwt naar je update.....
sigur

Post by sigur »

Netjs hoor, geen filmpje 8)
Rikky

Post by Rikky »

sigur wrote:Netjs hoor, geen filmpje 8)
Haha, ik zal deze week een filmpje maken voor je ;)
HONDA

Post by HONDA »

Er ligt een mooi bonnenboekje en een onderhoudsboekje op je te wachten. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Rikky

Post by Rikky »

HONDA wrote:Er ligt een mooi bonnenboekje en een onderhoudsboekje op je te wachten. :D

Mooi :D Zodra het weer wat beter is kom ik jou richting op, dan maak je ook maar keer een rondje in je oude geliefde :wink:
HONDA

Post by HONDA »

Ik zal je een rondje Maasvlakte laten rijden. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Rikky

Post by Rikky »

HONDA wrote:Ik zal je een rondje Maasvlakte laten rijden. :D

Haha dat is goed :D Alleen moet het weer een beetje opschieten.... :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Mag hij op je fiets rijden? Want dan wil ik ook :twisted:
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:

Mag hij op je fiets rijden? Want dan wil ik ook :twisted:

Ik wil niet op zijn fiets rijden :lol: maar wel een rondje mee rijden in de dc2 over de maasvlakte :roll:
mr. X

Post by mr. X »

Maar ik wil wel op zijn fiets rijden :D
Laten we eerlijk zijn, daar kan geen Integra tegen op! Ik mocht ooit op een vriend zijn GSX-R 600 mogen rijden en dat was écht geweldig.
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:Maar ik wil wel op zijn fiets rijden :D
Laten we eerlijk zijn, daar kan geen Integra tegen op! Ik mocht ooit op een vriend zijn GSX-R 600 mogen rijden en dat was écht geweldig.
haha dat geloof ik meteen, ja klopt mischien wel maar ik rij me of kei dood of ik raak me rijbewijs kwijt:P ik hou van knietjes aan de grond in bochten altijd en overal zo was het met de brommer teminste:P

Edit: ofja hield ik denk niet meer dat ik dat nog kan.....
Rikky

Post by Rikky »

Even wat minder leuk nieuws :cry: ik heb parkeerschade gespot, het valt bijna niet op je ziet een ligte golf als je via de zijkant of met licht erop kijkt.

En hij begint met roesten in de wielkasten achter.

Maar deze zomer gaat hij naar de schade hersteller voor de dakgoten, het roest, en de parkeerschade. Daarbij worden de velgen en spiegels opnieuw gespoten.

Groetjes,
Jo&

Post by Jo& »

Altijd zuur...
Gelukkig niet onherstelbaar!
Rikky

Post by Rikky »

Jo& wrote:Altijd zuur...
Gelukkig niet onherstelbaar!

Jup, het was flink balen toen ik de eerste keer de roest zag maar daar word zeker wat aan gedaan!

En vandaag zag ik opeens dat deukje in me deur (bijrijders kant) en ben nog steeds shaggie :x maar gelukkig geen lak schade en is het makkelijk te herstellen en ook hier word zeker wat aan gedaan!

Edit: ik heb al een prijs opgave voor,
- Velgen spuiten.
- Spiegels spuiten.
- Dakgoten.
- Roest wielkasten.

Dit kost ongeveer een 6 a 700,-

Dan komt er de parkeer schade bij, maar daar heb ik nog een tegoedbon van Ditzo voor liggen....
Knite Force

Post by Knite Force »

Waar ga je het laten maken?
Rikky

Post by Rikky »

Knite Force wrote:Waar ga je het laten maken?
in heijen op het industrie terrein dat is een goede. Ik ga niet naar kusters in groeningen. Ik ben niet kapot van hun werk...
Knite Force

Post by Knite Force »

Tip: probeer het adres waar Niels (EE8) zijn EG heeft laten spuiten. Duur, maar zeer goed. Als mijn EE8 of EE9 gespoten gaan worden gaan ze ook daarheen!
Rikky

Post by Rikky »

Knite Force wrote:Tip: probeer het adres waar Niels (EE8) zijn EG heeft laten spuiten. Duur, maar zeer goed. Als mijn EE8 of EE9 gespoten gaan worden gaan ze ook daarheen!
dat onthoud ik! Thanks ;)
Locked