EP3 niet onder controle op de Nurburgring
EP3 niet onder controle op de Nurburgring
Ben geen voorstander van leedvermaak
Ik post dit filmpje dan ook alleen maar om te laten zien, dat het rijden op het circuit niet zonder risico's is......
Op het forum is het niet toegestaan beelden te plaatsen van verongelukte auto's anders dan die van jou zelf. (geen leedvermaak)
Ik post dit filmpje dan ook alleen maar om te laten zien, dat het rijden op het circuit niet zonder risico's is......
Op het forum is het niet toegestaan beelden te plaatsen van verongelukte auto's anders dan die van jou zelf. (geen leedvermaak)
Jo& wrote:Het filmpje ging dus over een Rode EP3 facelift die de bocht uit vloog op circuit.
Ik denk trouwens dat hij remde en dat de auto daarom zo hard terug kwam... Als hij niets had gedaan was het een mooie powerslide geweest. Denk ik, maar misschien is dat niet zo.
Hij had gewoon de gas niet mogen lossen.
Als je dit voor krijgt, licht tegensturen en zwaar op de gas gaan, zeker niet lossen !
t0n wrote:Is op zich wel een natuurlijke reactie van vele. Vooral van mensen met minder ervaring. Ik betrap me zelf er ook wel eens op.
Helemaal mee eens!
Voelde de achterkant los komen, ik denk op dat moment gas bijgeven maar toch ging automatisch me voet van het gas :roll: Stond toen ook achterste voren.
Sindsdien gaat het gas open als de achterkant uitbreekt en trekt em mooi eruit.
Dit allemaal op een circuit uiteraard 8)
- Gaskleppie
EP3's zijn idd tail happy.
Daarom zijn ze ook leuker in de omgang dan de laatste generatie CTR.
Je moet er natuurlijk wel mee om kunnen gaan.
btw, hij komt gek genoeg wel heeel vroeg dwars de bocht om. Net of het al bij de eerste stuurbeweging gebeurde. Dit kan eigenlijk alleen als je achterbanden veel te hard zijn geworden door oplopende temperaturen.
Op dat punt op de ring kan dat ook makkelijk. Dit gebeurde bij Brunchen, en dat is aardig aan het eind van een rondje. Als je dan je banden spanning niet goed aanvoelt kan je ineens verrast worden!
Daarom zijn ze ook leuker in de omgang dan de laatste generatie CTR.
Je moet er natuurlijk wel mee om kunnen gaan.
btw, hij komt gek genoeg wel heeel vroeg dwars de bocht om. Net of het al bij de eerste stuurbeweging gebeurde. Dit kan eigenlijk alleen als je achterbanden veel te hard zijn geworden door oplopende temperaturen.
Op dat punt op de ring kan dat ook makkelijk. Dit gebeurde bij Brunchen, en dat is aardig aan het eind van een rondje. Als je dan je banden spanning niet goed aanvoelt kan je ineens verrast worden!