Toyo R888
Gaskleppie wrote:Wat is "beter" in jou ogen?
Beter in geval van rondetijden? Maar dan nog, voor het ultieme rondje, of voor 30 ronden achter elkaar?
Zelf zou ik voor een band gaan die makkelijk in de omgang is, dus zeker als je weinig ervaring hebt is het makkelijk een band te hebben die gelijk goed grip geeft. De R888 medium is dan een goede keuze. Die hou het redelijk lang uit voor hij gaat smeren (wordt te heet dan waardoor hij zn stevigheid en scherpte verliest) en is eigenlijk gelijk goed te gebruiken als je de pits uitrijd.
Rij je er mee op straat is zeker de R888 aan te bevelen. Daar is het grootste deel van het jaar goed mee te rijden.
Zo te horen heeft de R888 medium een betere totaalpakket.
Voor mij is het belangrijk dat ik niet tig ronden nodig heb om op temperatuur te komen en...ja ja...niet te snel gaan 'smeren'
v70a is inderdaad een ecsta semi. Ik heb de k90 harde compound, waar ik zeker tevreden mee ben. Ik kan er genoeg temperatuur in krijgen en hij gaat langer mee dan de R888. Nu kan ik deze niet eerlijk vergelijken met de r888, want ik ben een andere maat gaan rijden. Maar toch heb ik een beter gevoel over de kumho.
Ik rijd trouwens alleen met semis op de ring. Op straat zou ik zeker geen r888 gebruiken, gezien het lawaai van deze banden. Dat in tegenstelling tot de "stille" kumho. Uberhaupt met semis op straat?....
Ik rijd trouwens alleen met semis op de ring. Op straat zou ik zeker geen r888 gebruiken, gezien het lawaai van deze banden. Dat in tegenstelling tot de "stille" kumho. Uberhaupt met semis op straat?....
culasse wrote:Niels wrote:Kijk ook naar de Kumho V70a, is Marcel (BugsM) erg over te spreken.
Broer van Marcel kan ook wel goedkoop aan zulke banden komen.
Is de Kumho v70a niet een variant van de Kumho Ecsta MX? Met deze laatste heb ik vroeger regelmatig op het circuit gereden en ze bevielen me eigenlijk wel goed. Geen idee of ze überhaupt nog wel te krijgen zijn.
- Gaskleppie
Gaskleppie wrote:Het is ook maar net op welke auto ze een band testen. Ik ken legio voorbeelden van banden die het goed doen op auto X maar walgelijk rijden op auto Y en andersom...
Met R888 semi's op straat? Gaat erg goed!
Hoe is de opwarmtijd van de Kumho?
De R888 medium was bij mij sneller op temperatuur dan de kumho k90 (hard), maar is daarnaast niet zo constant. De temperatuur en druk loopt hard op bij mij. Startdruk koud ongeveer 1,6 LV. Met de kumho is dat 1,75 ongeveer want de druk loopt niet zo hard op en blijft daarnaast constanter. Arbeidstemp. was bij beiden zon 2,2-2,4bar. Slijtage van de band is bij kumho ook veel mooier. Als je kijkt naar band lijkt de kumho niet zon extreme semi als de R888, maar lijkt wel weer een groter loopvlak te hebben. De band is zeer vierkant en niet rond op wangen.
Ik heb trouwens bandendruk en temp zenders.
Bovenstaande geld voor een civic coupe btw...
De volgende set weer kumhos, eventueel een bredere maat op de vooras. En misschien de de k60 medium proberen voor op de achteras.
Gaskleppie wrote:Het is ook maar net op welke auto ze een band testen. Ik ken legio voorbeelden van banden die het goed doen op auto X maar walgelijk rijden op auto Y en andersom...
Jij, Robin en Martin hebben veel ervaring met de 048 op de lichte ITR.
Ik ben benieuwd wat de 048 of 888 onder een ATR doen (tikkie zwaarder)
- Gaskleppie
Het kan idd wel maar beter is het om slicks of semi slicks eerst een heat cycle te geven voor je ze maximaal langdurig gaat belasten. Dus eerst op straat een beetje hitte in de banden laten komen door een vette bochten weg op te zoeken en je even uit te leven.
Als ze dan weer afgekoeld zijn, en je gaat er daarna mee het circuit op gaan ze langer mee.
Voor de grip maakt het niks uit, het is puur voor de levensduur van de band.
Als ze dan weer afgekoeld zijn, en je gaat er daarna mee het circuit op gaan ze langer mee.
Voor de grip maakt het niks uit, het is puur voor de levensduur van de band.