Dimer: back on the streets! (nieuwe foto @ p12)
Dimer wrote:Jo& wrote:Ik snap wel wat het doet, maar vroeg me af of je het ook voor dat doel koopt. Verder staat het natuurlijk wel heel erg gaaf!
Dus je volgende aankoop is een floorpan :wink:
Past zo een carbon diffuser onder een standaard bumper en zo ja moet er dan geboord worden oid?
Vlakke underbodies zijn niet los te koop voor NSXen. Deze zal ik zelf moeten maken of laten maken.
Deze past eronder, maar je raakt wel het OEM gevoel kwijt. Je kunt dan beter voor die andere diffuser gaan die ik ook heb liggen.
Als je een +2002 achterkant erop zet, dan past deze er zo op en het ziet er OEM uit!
check:
Is dat dus die jij hebt?
Ik ga eerst bij jou afkijken hoe het staat

-
- Posts: 35
- Joined: Sun Nov 22, 2009 2:10 pm
Vandaag gezellig geklust
Bart en vriendin, bedankt voor de opvang :lol:
Rik, Rik, Maarten en Dempster, bedankt voor de hulp! Rikky, jij hebt echt een popnagel talent!! :lol:
Vandaag hebben we de scoop gemonteerd. Ze waren vergeten om de rubbers erbij te leveren om de scoop goed te monteren. Gelukkig lag er nog wat los rubber en heeft dempster met een slijptol en een dremel perfect passende rubbers gemaakt en de scoop hangt nu perfect!
De diffuser zit in elkaar (met dank aan Rik, Rik en Maarten), maar past nog niet. De huidige uitlaat is te groot. We hebben wel alvast de bumper uit elkaar gehaald. Dit was een flinke klus, aangezien de bouten niet meer wilde werken... gelukkig had Dempster hier een oplossing voor, dus ook dat was opgelost.
Samen met de Riks heb ik ook nog het spoilertje gemonteerd.
Als laatste hebben we nog een testpipe eronder vandaan gehaald, omdat ik een nieuwe flens moet laten maken voor een projectje :wink:
Anyway hier wat foto's:


Bart en vriendin, bedankt voor de opvang :lol:
Rik, Rik, Maarten en Dempster, bedankt voor de hulp! Rikky, jij hebt echt een popnagel talent!! :lol:
Vandaag hebben we de scoop gemonteerd. Ze waren vergeten om de rubbers erbij te leveren om de scoop goed te monteren. Gelukkig lag er nog wat los rubber en heeft dempster met een slijptol en een dremel perfect passende rubbers gemaakt en de scoop hangt nu perfect!
De diffuser zit in elkaar (met dank aan Rik, Rik en Maarten), maar past nog niet. De huidige uitlaat is te groot. We hebben wel alvast de bumper uit elkaar gehaald. Dit was een flinke klus, aangezien de bouten niet meer wilde werken... gelukkig had Dempster hier een oplossing voor, dus ook dat was opgelost.
Samen met de Riks heb ik ook nog het spoilertje gemonteerd.
Als laatste hebben we nog een testpipe eronder vandaan gehaald, omdat ik een nieuwe flens moet laten maken voor een projectje :wink:
Anyway hier wat foto's:











Dimer wrote:Vandaag gezellig geklust
Bart en vriendin, bedankt voor de opvang :lol:
Rik, Rik, Maarten en Dempster, bedankt voor de hulp! Rikky, jij hebt echt een popnagel talent!! :lol:
Vandaag hebben we de scoop gemonteerd. Ze waren vergeten om de rubbers erbij te leveren om de scoop goed te monteren. Gelukkig lag er nog wat los rubber en heeft dempster met een slijptol en een dremel perfect passende rubbers gemaakt en de scoop hangt nu perfect!
De diffuser zit in elkaar (met dank aan Rik, Rik en Maarten), maar past nog niet. De huidige uitlaat is te groot. We hebben wel alvast de bumper uit elkaar gehaald. Dit was een flinke klus, aangezien de bouten niet meer wilde werken... gelukkig had Dempster hier een oplossing voor, dus ook dat was opgelost.
Samen met de Riks heb ik ook nog het spoilertje gemonteerd.
Als laatste hebben we nog een testpipe eronder vandaan gehaald, omdat ik een nieuwe flens moet laten maken voor een projectje :wink:
Anyway hier wat foto's:
[img]foto's[/img]
Het was gezellig, en Dimer geen probleem daarvoor waren we daar

En damn wat is de NSX vet :roll: :worshippy: en wat maak jij strakke foto's 8)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Nice Dimer, Diffuser ziet er cool uit.
Er downforce uithalen is een "different story".
Hier zal een complete set ontwikkeld moeten worden of custom maken en testen in de wind tunnel. 1 Onderdeel vooraan of achteraan kan het tegenover gestelende van het doel geven (lift).
De NSX-R heeft een plaat tussen de voorwielen. Misschien ook een idee?
NB:
Toen Cordon Murray de Pagani Zonda voor het eerst zag zei hij ; "ziet er woest uit maar de diffuser is te groot".
Cool GTV Maarten 8) Ik mis alleen Benjamin op de foto. Die spookt normaal toch ook hier rond? :lol:
Er downforce uithalen is een "different story".
Hier zal een complete set ontwikkeld moeten worden of custom maken en testen in de wind tunnel. 1 Onderdeel vooraan of achteraan kan het tegenover gestelende van het doel geven (lift).
De NSX-R heeft een plaat tussen de voorwielen. Misschien ook een idee?
NB:
Toen Cordon Murray de Pagani Zonda voor het eerst zag zei hij ; "ziet er woest uit maar de diffuser is te groot".
Cool GTV Maarten 8) Ik mis alleen Benjamin op de foto. Die spookt normaal toch ook hier rond? :lol:
[quote="Katana"]Nice Dimer, Diffuser ziet er cool uit.
Er downforce uithalen is een "different story".
Hier zal een complete set ontwikkeld moeten worden of custom maken en testen in de wind tunnel. 1 Onderdeel vooraan of achteraan kan het tegenover gestelende van het doel geven (lift).
De NSX-R heeft een plaat tussen de voorwielen. Misschien ook een idee?
NB:
Toen Cordon Murray de Pagani Zonda voor het eerst zag zei hij ]
Deze diffuser is wel degelijk functioneel, ook zonder complete underbody. Uiteraard is het wel veel beter als ik de onderkant dicht maak en als er nog een splitter en canards bijkomen. Dit gaat ook zeker gebeuren, alleen alles wordt custom made, want er zijn geen underbodies en/of splitters te koop voor mijn NSX.
Taitec, Tracy Sports en andere Japanse raceteams gebruiken deze diffuser op hun race NSXen. Tracy Sports is daarbij zeker niet de minste!
Uiteraard ziet het er ook gewoon stoer uit :lol:
De NSX-R heeft inderdaad zo'n plaat, maar die is zo klein, daar verwacht ik niet al te veel van. Een paar weken geleden had ik er een liggen hier.
Het is denk ik beter om direct de hele onderkant aan te pakken en ook een NSX-R hood icm duct erop te zetten en de splitter enzo. Ik heb nu natuurlijk al een vleugel achterop en straks de diffuser. Het is nu iets te veel downforce op de achterkant.
@ Bart, ja dat viel me wel een beetje van je tegen :roll:
:lol: :wink:
Er downforce uithalen is een "different story".
Hier zal een complete set ontwikkeld moeten worden of custom maken en testen in de wind tunnel. 1 Onderdeel vooraan of achteraan kan het tegenover gestelende van het doel geven (lift).
De NSX-R heeft een plaat tussen de voorwielen. Misschien ook een idee?
NB:
Toen Cordon Murray de Pagani Zonda voor het eerst zag zei hij ]
Deze diffuser is wel degelijk functioneel, ook zonder complete underbody. Uiteraard is het wel veel beter als ik de onderkant dicht maak en als er nog een splitter en canards bijkomen. Dit gaat ook zeker gebeuren, alleen alles wordt custom made, want er zijn geen underbodies en/of splitters te koop voor mijn NSX.
Taitec, Tracy Sports en andere Japanse raceteams gebruiken deze diffuser op hun race NSXen. Tracy Sports is daarbij zeker niet de minste!
Uiteraard ziet het er ook gewoon stoer uit :lol:
De NSX-R heeft inderdaad zo'n plaat, maar die is zo klein, daar verwacht ik niet al te veel van. Een paar weken geleden had ik er een liggen hier.
Het is denk ik beter om direct de hele onderkant aan te pakken en ook een NSX-R hood icm duct erop te zetten en de splitter enzo. Ik heb nu natuurlijk al een vleugel achterop en straks de diffuser. Het is nu iets te veel downforce op de achterkant.
@ Bart, ja dat viel me wel een beetje van je tegen :roll:
:lol: :wink:
Aha, dat wordt lastig met insturen :shock:
De achterkant ziet er wel dik uit hoor.
De aerodynamische ballance bewaren tussen voor en achter zal niet makkelijk zijn.
Als het budget niet "unlimmited"is zouden we een clubje studenten van het NLR kunnen vragen. Een leuk studie project in ruil voor wat tijd in de windtunnel op de weegschalen :wink:
De achterkant ziet er wel dik uit hoor.
De aerodynamische ballance bewaren tussen voor en achter zal niet makkelijk zijn.
Als het budget niet "unlimmited"is zouden we een clubje studenten van het NLR kunnen vragen. Een leuk studie project in ruil voor wat tijd in de windtunnel op de weegschalen :wink: