Boxen vervangen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Post by Tha Bla »

Hey Stefan,

Ik ben indeed de eigenaar van een silvere ep3.
Een vriend van je collega ;)

Maar als advies voor je boxen zou ik zeggen, ga langs een audio zaak en ga luisteren, houdt er wel rekening mee dat het geluid in je auto wel anders klinkt dan in een winkel.

Zelf heb ik wel die boxen die jij op het oog had, maar geen versterker er tussen, in me vorige auto zat er wel een versterker tussen en hoor wel geluidsverschil, dus vandaar dat ik het wist.

Maar in deze auto is me audio helemaal achterwegen gelaten, er zit wel een radio in maar gewoon normaal. Als ik een sound wil dan 6000+rpm :)

Groetn MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

[quote="Tha Bla"]Hey Stefan,

Ik ben indeed de eigenaar van een silvere ep3.
Een vriend van je collega ]

hahah ja Stef zei het al ;)

Dan ga ik binnenkort maar even kijken bij RdeVries, dat is het dichtstbijzijnde denk ik?
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Post by Tha Bla »

Hey Stefan,

Je zou daar indeed kunnen kijken/luisteren.
Zelf ben ik helemaal klaar met die winkel maar aangezien we niet heel veel keuze mogelijkheden hebben moet dat maar :P.
En naar laatste berichten hebben ze niet veel goede mensen meer om radio's in te bouwen. Maar dat weet ik niet precies.

http://www.frankecarelectronics.nl/new.html
Zou ik je aanraden om ook een prijsopgave te vragen (voor vergelijk), deze kan nog wel eens goedkoper wezen dan ron de vries, hij heeft zelf ook inbouw mogelijkheden.
En nette service, alleen geen echte showroom om te luisteren.

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

en ik zal voor de gein is vragen wat de honda dealer vraagt voor het vervangen van de speakers, die kan vaak wel wat doen voor een vriendenprijsje
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik zou inbouwen zelf doen als ik jou was. Of samen met iemand die het al eens gedaan heeft.
Veel van die inbouwcentra zijn van het zo snel mogelijk inbouwen dus dan maar met duw en trek werk, ipv voorzichtig losmaken en heel houden.
Of als je het dan toch in wilt laten bouwen, dan bij de Honda dealer laten doen... Die weten tenminste hoe het fatsoenlijk los moet enz.

Voor de voorboxen, moet voor de FN2 de deur uit elkaar? Bij de EP3 iig wel en je wilt geen ratels, kraakjes of piepjes als het weer in elkaar zit.....!

Nu gebruikt Honda wel redelijk goede kwaliteit plastic (iig voor de EP3). Je trekt het niet zomaar kapot... als je het bijv vergelijk met Ford waar je een paneel nog kapot kan trekken of duwen.

En ik zou het niet doen als het vriest. Plastic wordt dan harder en breekbaarder.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

deur paneel van de FN2 heb je zo los 3 schroeven en klaar :D
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Nick wrote:deur paneel van de FN2 heb je zo los 3 schroeven en klaar :D


Handig om te weten! ;)
Post Reply