Landelijke Kilometerheffing Enquete!
@Jo&: trein interessanter? ja interessanter dan nu, maar "nu" is ook rampzalig duur...
voor de vergelijking: 4 dagen ALLE openbaar vervoer unlimited gebruiken in Barcelona (dus metro en alles) was (inmiddels anderhalf jaar geleden) PRECIES net zo duur als een enkeltje Schiphol-Eindhoven.. op de cent nauwkeurig... ZIEK
voor de vergelijking: 4 dagen ALLE openbaar vervoer unlimited gebruiken in Barcelona (dus metro en alles) was (inmiddels anderhalf jaar geleden) PRECIES net zo duur als een enkeltje Schiphol-Eindhoven.. op de cent nauwkeurig... ZIEK
Dagretourtje Rotterdam Eindhoven voor 1 persoon = 29,70 2de klas vol tarief.
Ep3 = 220 km = 21 liter = 21 liter x 1.45 = €30,45
For Focus station diesel = 220 km = 15 liter = 15 liter x 1.07 = €16,05
Duur is dus relatief...
En dan heb ik evt parkeren, afschrijving en onderhoud er nog niet bij.
Okay auto is handiger enz, maar gaat nu puur over geld.
Ep3 = 220 km = 21 liter = 21 liter x 1.45 = €30,45
For Focus station diesel = 220 km = 15 liter = 15 liter x 1.07 = €16,05
Duur is dus relatief...
En dan heb ik evt parkeren, afschrijving en onderhoud er nog niet bij.
Okay auto is handiger enz, maar gaat nu puur over geld.
Jo& wrote:Tsja kijk... In 2009/2010 kostte een FN2 35.000 waarvan ongeveer 7.500 BPM betaald is.
Stel in 2011 schaffen ze de BPM af, en je rijdt met je FN2 wel 30.000 km per jaar. Dan ben je zuur!!!
Stel dat wordt te duur en je wilt je auto verkopen.
In 2009 heb je er 35.000 voor betaald en een nieuwe in 2011 zonder BPM kost 35.000 - 7500 + 1500 inflatie van autoprijzen = 29.000 voor een nieuwe...
Normaal verkocht je je gebruikte FN2 voor bijv. ong. 28.000 euro? Hoe ga je dat nu doen...?
FOUT! Opheffing van de BPM betekent nog niet dat een auto goedkoper word. Bpm is sinds 1 jan verlaagd naar 27.5%, MAAR wat ze niet erbij vertellen is dat ze er nog de co2 tax bijrekenen. Uiteindelijk ben je eigenlijk evenveel of zelfs mischien iets meer kwijt. Met andere woorden, bpm blijft eigenlijk, alleen met een andere noemer.
MLM wrote:Jo& wrote:Tsja kijk... In 2009/2010 kostte een FN2 35.000 waarvan ongeveer 7.500 BPM betaald is.
Stel in 2011 schaffen ze de BPM af, en je rijdt met je FN2 wel 30.000 km per jaar. Dan ben je zuur!!!
Stel dat wordt te duur en je wilt je auto verkopen.
In 2009 heb je er 35.000 voor betaald en een nieuwe in 2011 zonder BPM kost 35.000 - 7500 + 1500 inflatie van autoprijzen = 29.000 voor een nieuwe...
Normaal verkocht je je gebruikte FN2 voor bijv. ong. 28.000 euro? Hoe ga je dat nu doen...?
FOUT! Opheffing van de BPM betekent nog niet dat een auto goedkoper word. Bpm is sinds 1 jan verlaagd naar 27.5%, MAAR wat ze niet erbij vertellen is dat ze er nog de co2 tax bijrekenen. Uiteindelijk ben je eigenlijk evenveel of zelfs mischien iets meer kwijt. Met andere woorden, bpm blijft eigenlijk, alleen met een andere noemer.
Ja je hebt gelijk!
Zijn er geen modellen waarbij je nu goedkoper uit bent?
Ik denk ala C1/2, Lupo, Smart, Aygo...?
Jo& wrote:MLM wrote:"Jo&":1r0648s2 wrote:Tsja kijk... In 2009/2010 kostte een FN2 35.000 waarvan ongeveer 7.500 BPM betaald is.
Stel in 2011 schaffen ze de BPM af, en je rijdt met je FN2 wel 30.000 km per jaar. Dan ben je zuur!!!
Stel dat wordt te duur en je wilt je auto verkopen.
In 2009 heb je er 35.000 voor betaald en een nieuwe in 2011 zonder BPM kost 35.000 - 7500 + 1500 inflatie van autoprijzen = 29.000 voor een nieuwe...
Normaal verkocht je je gebruikte FN2 voor bijv. ong. 28.000 euro? Hoe ga je dat nu doen...?
FOUT! Opheffing van de BPM betekent nog niet dat een auto goedkoper word. Bpm is sinds 1 jan verlaagd naar 27.5%, MAAR wat ze niet erbij vertellen is dat ze er nog de co2 tax bijrekenen. Uiteindelijk ben je eigenlijk evenveel of zelfs mischien iets meer kwijt. Met andere woorden, bpm blijft eigenlijk, alleen met een andere noemer.
Ja je hebt gelijk!
Zijn er geen modellen waarbij je nu goedkoper uit bent?
Ik denk ala C1/2, Lupo, Smart, Aygo...?[/quote:1r0648s2]
Ik rij nu een smart als daily en is het is wel goedkoper..
Ik betaal geen wegenbelasting meer.. aanschaf ook geen BPM..
Ik snap het niet.
Nou, zegt Minister Eurolinks dat niet de ANWB leden, maar de kamer bepaalt of de wet wel of niet komt.
In ieder geval snap ik het niet.
Het maakt dus niet uit of je met je Hummer op Benzine of met je Nissan Micra uit 1986 30.000 km rijdt, je betaalt even veel per kilometer :roll:
Het, is zelfs zo dat de micra bijv. veel meer dan nu gaat betalen omdat die nu maar +/- 10 euro per maand aan wegenbelasting kwijt is.
En de Hummer Mischien nog niet eens duurder uit is dan wat die nu betaalt.
Ja, ik weet dat de Hummer meer verbruikt dan de micra.Maar dat is niet het onderwerp, en tevens als allebei al 30.000km per jaar reden, waren ze dat evengoed kwijt. :idea:
Nou, zegt Minister Eurolinks dat niet de ANWB leden, maar de kamer bepaalt of de wet wel of niet komt.
In ieder geval snap ik het niet.
Het maakt dus niet uit of je met je Hummer op Benzine of met je Nissan Micra uit 1986 30.000 km rijdt, je betaalt even veel per kilometer :roll:
Het, is zelfs zo dat de micra bijv. veel meer dan nu gaat betalen omdat die nu maar +/- 10 euro per maand aan wegenbelasting kwijt is.
En de Hummer Mischien nog niet eens duurder uit is dan wat die nu betaalt.
Ja, ik weet dat de Hummer meer verbruikt dan de micra.Maar dat is niet het onderwerp, en tevens als allebei al 30.000km per jaar reden, waren ze dat evengoed kwijt. :idea:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
De trein is geen optie. Leuk als je van station naar station moet.
Maar vaak moet je dan ook nog met de bus. Verder rijden die treinen ook niet echt best op tijd. Toevallig 3 keer met de trein vorige week. 2 keer oerstap van 10 min gemist.
En KM heffing is eerlijker. Zeker. MAAR
1. Prius is goedkoop per KM terwijl het werkelijke verbruik echt veel hoger is. Zo is een Jazz 1.4 zuiniger! en betaal je meer!?
2. Je gaat geen wegenbelasting meer betaling. MAAR provincies hadden het ineens over een 'andere' belasting die de opcenten(die zitten in de WB) vervangen. Uiteindelijk blijf je dus WB betalen, alleen een andere naam.
3. Spitstarief--->van 0700 tot 0900? Wat nu als je al om 0600 vertrekt, maar door file ellende er om 0700 NOG niet bent? En reken maar dat veel mensen dan om 0600 vertrekken.
4. het KM tarief zal wel elk jaar lekker omhoog gaan....
Ik denk er er mijne van....
Maar vaak moet je dan ook nog met de bus. Verder rijden die treinen ook niet echt best op tijd. Toevallig 3 keer met de trein vorige week. 2 keer oerstap van 10 min gemist.
En KM heffing is eerlijker. Zeker. MAAR
1. Prius is goedkoop per KM terwijl het werkelijke verbruik echt veel hoger is. Zo is een Jazz 1.4 zuiniger! en betaal je meer!?
2. Je gaat geen wegenbelasting meer betaling. MAAR provincies hadden het ineens over een 'andere' belasting die de opcenten(die zitten in de WB) vervangen. Uiteindelijk blijf je dus WB betalen, alleen een andere naam.
3. Spitstarief--->van 0700 tot 0900? Wat nu als je al om 0600 vertrekt, maar door file ellende er om 0700 NOG niet bent? En reken maar dat veel mensen dan om 0600 vertrekken.
4. het KM tarief zal wel elk jaar lekker omhoog gaan....
Ik denk er er mijne van....
Ze hebben wel een goed punt om een en ander in het huidige systeem aan te pakken,
MAAR dit hele plan rammelt naar mijn mening van alle kanten. Ik vraag me af hoe ze het definitief willen doorvoeren...
En na vandaag komt het er eigenlijk op neer dat zoals gewoonlijk de kamer beslist en niet wij Nederlanders... (maar wij kiezen de mensen in die kamer)
:-?
MAAR dit hele plan rammelt naar mijn mening van alle kanten. Ik vraag me af hoe ze het definitief willen doorvoeren...
En na vandaag komt het er eigenlijk op neer dat zoals gewoonlijk de kamer beslist en niet wij Nederlanders... (maar wij kiezen de mensen in die kamer)
:-?
inderdaad,
hier het nieuws bericht:
http://www.nd.nl/artikelen/2010/januari ... es-houden-
Zo zie je maar weer hoe onze overheid over zijn inwoners denkt.
'schijt aan de bevolking, belasting betalen !'
méééér belastingen, meer meer meer... belasting hier en een belasting daar.
Wie zei dat ook alweer? dalijk aparte belastingen voor schijten en piesen ipv alleen 'rioolbelasting'
Als je eens ging uitrekenen hoeveel geld er per maand van jou Bruto salaris er uiteindlijk in het potje van Bos beland, dan ga je echt huilen.
jij denkt dat je voor je gezin werkt? moahaha, nee je werkt voor het potje van Bos.
hier het nieuws bericht:
http://www.nd.nl/artikelen/2010/januari ... es-houden-
Zo zie je maar weer hoe onze overheid over zijn inwoners denkt.
'schijt aan de bevolking, belasting betalen !'
méééér belastingen, meer meer meer... belasting hier en een belasting daar.
Wie zei dat ook alweer? dalijk aparte belastingen voor schijten en piesen ipv alleen 'rioolbelasting'
Als je eens ging uitrekenen hoeveel geld er per maand van jou Bruto salaris er uiteindlijk in het potje van Bos beland, dan ga je echt huilen.
jij denkt dat je voor je gezin werkt? moahaha, nee je werkt voor het potje van Bos.
wesjes wrote:Jo& wrote:MLM wrote:"Jo&":20zy0lt2 wrote:Tsja kijk... In 2009/2010 kostte een FN2 35.000 waarvan ongeveer 7.500 BPM betaald is.
Stel in 2011 schaffen ze de BPM af, en je rijdt met je FN2 wel 30.000 km per jaar. Dan ben je zuur!!!
Stel dat wordt te duur en je wilt je auto verkopen.
In 2009 heb je er 35.000 voor betaald en een nieuwe in 2011 zonder BPM kost 35.000 - 7500 + 1500 inflatie van autoprijzen = 29.000 voor een nieuwe...
Normaal verkocht je je gebruikte FN2 voor bijv. ong. 28.000 euro? Hoe ga je dat nu doen...?
FOUT! Opheffing van de BPM betekent nog niet dat een auto goedkoper word. Bpm is sinds 1 jan verlaagd naar 27.5%, MAAR wat ze niet erbij vertellen is dat ze er nog de co2 tax bijrekenen. Uiteindelijk ben je eigenlijk evenveel of zelfs mischien iets meer kwijt. Met andere woorden, bpm blijft eigenlijk, alleen met een andere noemer.
Ja je hebt gelijk!
Zijn er geen modellen waarbij je nu goedkoper uit bent?
Ik denk ala C1/2, Lupo, Smart, Aygo...?
Ik rij nu een smart als daily en is het is wel goedkoper..
Ik betaal geen wegenbelasting meer.. aanschaf ook geen BPM..[/quote:20zy0lt2]
Kan even de tabel niet meer vinden. Maar volgens de huidige informatie, worden we er niet zoveel goedkoper op. Prijzen van a-label autos blijven ongeveer gelijk. Niet a-labels worden duurder. Omdat de niet a-labels duurder worden, voeren ze dus het argument dat de a-labels goedkoper zullen worden.
Ja leuk bericht, al zegt het niks nieuws.
Nogsteeds proef ik dat het Kabinet meer aan het speculeren is dan dat ze werkelijk feiten kunnen aantonen.
Eurlings zegt: "Ik ben ervan overtuigd dat met de km heffing de files zullen verminderen"
Daaruit beredeneert hij dat door de heffing met dure spits tarieven de mensen niet meer in de spits zullen rijden.
Maar iedereen is van mening dat wel 90% van de spits woon- werk verkeer is. mensen kunnen niet 'zomaar' andere werktijden of ander werk regelen.
Daarop heeft het Kabinet dus nog nooit antwoord gegeven. ze hebben nu nog nooit bijv. gezegd: "nee hoor, de spits is maar 30% woon- werkverkeer, kijk maar naar deze cijfers.... "
vermindering van de files is het verkoop praatje richting de burger, maar de werkelijke motivatie van km heffing zal pas echt duidelijk worden wanneer het onomkeerbaar is ingevoerd.
Nogsteeds proef ik dat het Kabinet meer aan het speculeren is dan dat ze werkelijk feiten kunnen aantonen.
Eurlings zegt: "Ik ben ervan overtuigd dat met de km heffing de files zullen verminderen"
Daaruit beredeneert hij dat door de heffing met dure spits tarieven de mensen niet meer in de spits zullen rijden.
Maar iedereen is van mening dat wel 90% van de spits woon- werk verkeer is. mensen kunnen niet 'zomaar' andere werktijden of ander werk regelen.
Daarop heeft het Kabinet dus nog nooit antwoord gegeven. ze hebben nu nog nooit bijv. gezegd: "nee hoor, de spits is maar 30% woon- werkverkeer, kijk maar naar deze cijfers.... "
vermindering van de files is het verkoop praatje richting de burger, maar de werkelijke motivatie van km heffing zal pas echt duidelijk worden wanneer het onomkeerbaar is ingevoerd.