JDM ITR 98spec
-
FastFWD wrote:Ik heb nog wel een Spoon ECU, ben je dr ook vanaf. japanse wagens hebben geen immobilizer tot heden, voor zover ik weet
Ik heb net op het Engelse ITR-DC2 forum geinformeerd naar een R-spec Vtec controller waar ook een speed de-limiter in zit.
Ik wacht nog even hun antwoord op mijn bod af.
Ondertussen mag jij, Gerben, me eventueel via pm laten weten wat je nog voor die Spoon ECU wil hebben.
-
aroen wrote:volgens mij stelde zich iemand hier voor met een rode itr?
klopt dat of zit ik verkeerd... er zitten op deze topic zoveel pagina`s...
idd.
Ik heb bijna 9 jaar een rode gehad. Als je een beetje bladert op mijn pagina's kan je ergens lezen wat ermee gebeurd is eind vorig jaar. Een goed half jaar later is deze in de plaats gekomen waar ik nu ten volle van geniet als de gelegenheid het toe laat.
In afwachting dat het ooit in orde komt om de ITR op Belgische platen te zetten heb ik voorlopig maar iets anders gekocht om verder te kunnen.
Het is een Accord van eind '97 geworden. Een 2.0l diesel. Morgen de verzekering regelen en dan bollen maar.
Foto's komen later.
BTW... iemand een idee wat de velgsteek is van deze wagen? Het is 4 gaats maar ik weet niet of het 4x100 of 4x114.3 is.
Het is een Accord van eind '97 geworden. Een 2.0l diesel. Morgen de verzekering regelen en dan bollen maar.
Foto's komen later.
BTW... iemand een idee wat de velgsteek is van deze wagen? Het is 4 gaats maar ik weet niet of het 4x100 of 4x114.3 is.
Benjdmin wrote:Should be 4x114.3...
Whats the big problem with registration?
Its an EU registered car, why are they making such an issue about it?
De regelgeving voor toelating schijnt er veel strenger te zijn.
Wat de exacte problemen zijn weet ik niet, maar er zijn er al meerderen die het geprobeerd hebben, tevergeefs.
Hopelijk lukt het eindelijke toch eens.
ITR DC2 wrote:Benjdmin wrote:Should be 4x114.3...
Whats the big problem with registration?
Its an EU registered car, why are they making such an issue about it?
De regelgeving voor toelating schijnt er veel strenger te zijn.
Wat de exacte problemen zijn weet ik niet, maar er zijn er al meerderen die het geprobeerd hebben, tevergeefs.
Hopelijk lukt het eindelijke toch eens.
De regelgeving in België is inderdaad heel wat strenger.
De wagen is niet EU registered maar UK registered en dat is niet voldoende voor de Belgische overheid.
Eerst moet ik voor de Belgische overheid een OEM technische fiche van de wagen bemachtigen. Dat is ondertussen gelukt.
Dan een hele hoop papierwerk naar de Federale Overheid hier opsturen voor een éénmalige homologatie voor de wagen. Als ze die goedkeuring geven dan moet de wagen een eerste keer gekeurd worden. Na deze keuring krijg ik pas de toestemming om een gelijkvormigheidsattest aan te vragen. Dus terug naar de Federale Overheid. Als ik dit attest dan eindelijk heb moet de wagen opnieuw gekeurd worden aangezien een wagen in België gekeurd moet worden met dit attest. Na dit alles kan ik de platen aanvragen en de wagen dan eindelijk laten inschrijven.
Zo simpel is het hier in België. :roll:
Ik weet wel dat er minstens 3 EK9's en 1 DC5 zo een goedkeuring hebben gehaald. Dus het zou moeten lukken. Eén EK9 hiervan staat trouwens te koop. Het is een zwarte.
Momenteel sta ik zover dat de papieren opgestuurd zijn naar de Federale Overheid. Ondertussen is het gewoon wachten op reactie. En dat kan lang duren.