Landelijke Kilometerheffing Enquete!
S.J. wrote:Dan verdwijnt de KM heffing. En dan gaan ze zeker wat anders invoeren. Tolpoortjes o.i.d. dan wordt dat duurder dan km heffing en dan zeggen ze jullie hebben er zelf voor gekozen. Het zal gewoon zo zijn dat we meer gaan betalen hoe dan ook!
Met tolpoortjes kun je er nog voor kiezen om de binnenwegen op te zoeken. En ik wil niet zo'n kastje in m'n auto!
-
Dimer wrote:S.J. wrote:Dan verdwijnt de KM heffing. En dan gaan ze zeker wat anders invoeren. Tolpoortjes o.i.d. dan wordt dat duurder dan km heffing en dan zeggen ze jullie hebben er zelf voor gekozen. Het zal gewoon zo zijn dat we meer gaan betalen hoe dan ook!
Met tolpoortjes kun je er nog voor kiezen om de binnenwegen op te zoeken. En ik wil niet zo'n kastje in m'n auto!
x2
Dimer wrote:S.J. wrote:Dan verdwijnt de KM heffing. En dan gaan ze zeker wat anders invoeren. Tolpoortjes o.i.d. dan wordt dat duurder dan km heffing en dan zeggen ze jullie hebben er zelf voor gekozen. Het zal gewoon zo zijn dat we meer gaan betalen hoe dan ook!
x3
- Gaskleppie
Waarom willen ze in Nederland altijd opnieuw iets uitvinden?? Kijk naar onze oosterburen, die hebben het ook goed voor elkaar. Of naar Frankrijk met de tolwegen.
Net als met die stomme OV Chipkaart. In London, New York, Berlijn, Istanbul en nog veel meer steden zijn allang systemen ontwikkeld die goed werken en veel simpeler zijn dan de OV Chipkaart.
Net als met die stomme OV Chipkaart. In London, New York, Berlijn, Istanbul en nog veel meer steden zijn allang systemen ontwikkeld die goed werken en veel simpeler zijn dan de OV Chipkaart.
-
Dimer wrote:Waarom willen ze in Nederland altijd opnieuw iets uitvinden??
Dat roep ik ook altijd. Altijd maar dat wiel opnieuw uit proberen te vinden.. :evil:
Zo ook tegen het tanken en wegrijden. Paaltjes of drempels die uit de grond komen. Al dat getest kost alleen geld,.terwijl men in de States ( tenminste in Florida )in mijn ogen een waterdicht systeem hebben. Eerst betalen,.dan tanken.. :thumbs:
Je loopt naar de kassa geeft de kassier bijv. 50 dollar en zegt dat je voor 50 wilt tanken. Hij zet de pomp aan en stelt in op 50 dollar. Voila..!! Je kan tanken,..en er komt een druppel meer uit als de meter op 50 dollar zit. Teveel betaald.?,.dan krijg je gewoon wisselgeld terug. Zo simpel.. :roll:
Ga jij lekker van Amsterdam naar een andere stad(Rotterdam o.i.d.) rijden allemaal binnendoor?
Om dat kastje maak ik me geen zorgen. Als dat een bezwaar wordt van de burger dan maken ze die zo dat je ze gewoon in je aansteker kan stoppen.
- Gaskleppie
Ik ben zwaar tegen! Dit systeem kost weer zo achterlijk veel om het alleen al uit te voeren en in stand te houden dat wederom weer meer geld verbrand wordt dan er van over gehouden wordt.
Zijn we hier in Nederland 1 grote sociale instelling ofzo die alleen maar mensen moeten bezighouden ipv efficient geld investeren in dingen de zo min mogelijk kosten maar zo veel mogelijk opbrengen?
Alleen deze reden is al genoeg om dit systeem compleet aan de kant te schuiven! Mn persoonlijke redenen tel ik dan niet eens mee....
Zijn we hier in Nederland 1 grote sociale instelling ofzo die alleen maar mensen moeten bezighouden ipv efficient geld investeren in dingen de zo min mogelijk kosten maar zo veel mogelijk opbrengen?
Alleen deze reden is al genoeg om dit systeem compleet aan de kant te schuiven! Mn persoonlijke redenen tel ik dan niet eens mee....
Voor mij is het moeilijk.
Ik weet namelijk vrijwel zeker dat ik erop vooruit zal gaan, met dit km rijden. en dan praat ik niet over enkele tientjes.
Ik rij namelijk zakelijk EN mijn woon- werkverkeer is slechts 5 minuten binnen door hobbelen.
Dit houdt in, als de km heffing doorgaat wordt de BPM van de nieuwe auto geschrapt. een auto wordt dus een flinke brok goedkoper. voor zakelijke rijders houdt dat in dat de bijtelling flink lager wordt (voordeel 1)
en omdat ik rond de spits tijden niet op de snelweg zit, zal mijn km heffing minimaal zijn. (voordeel 2)
Principieel gezien vind ik dit een typisch bureaucratisch voorbeeld van onze regering. auto's worden zuiniger, dus staat loopt inkomsten mis. hoe kunnen we dat compenseren? De staat stimuleert aan de ene kant het zuiniger rijden, om het vervolgens aan de andere kant toch weer op een manier te kunnen belasten.
Principieel is het voor mij dus een dikke 'tegen'
Ik weet namelijk vrijwel zeker dat ik erop vooruit zal gaan, met dit km rijden. en dan praat ik niet over enkele tientjes.
Ik rij namelijk zakelijk EN mijn woon- werkverkeer is slechts 5 minuten binnen door hobbelen.
Dit houdt in, als de km heffing doorgaat wordt de BPM van de nieuwe auto geschrapt. een auto wordt dus een flinke brok goedkoper. voor zakelijke rijders houdt dat in dat de bijtelling flink lager wordt (voordeel 1)
en omdat ik rond de spits tijden niet op de snelweg zit, zal mijn km heffing minimaal zijn. (voordeel 2)
Principieel gezien vind ik dit een typisch bureaucratisch voorbeeld van onze regering. auto's worden zuiniger, dus staat loopt inkomsten mis. hoe kunnen we dat compenseren? De staat stimuleert aan de ene kant het zuiniger rijden, om het vervolgens aan de andere kant toch weer op een manier te kunnen belasten.
Principieel is het voor mij dus een dikke 'tegen'
mr. X wrote:real187 wrote:ik ben VOOR dus x-1
Om welke reden dan precies als ik eens mag vragen.
ik vind het een vrij EERlijk systeem.
Alleen het bedrag kan van mij wel omlaag. Maar is dat een Hoofdreden voor geen invoering?
Doel van die heffing was toch om minder verkeer op de weg te hebben (tegelijkertijd)? Ik zal door die paar tientjes die je (heel misschien wel) meer moet betalen niet minder ga rijden. (als ik ff kijk naar de zorgverzekering, hoeveel is die destijds duurder geworden? maar jan en alleman betaalt wel)
Iedereen "zeikt" alleen dat het te duur is, (maar hoeveel duurder is het eigenlijk), of is dit een vorm van kudde gedrag?
Stel voor je rijd maar 5K op een jaar, heb je dan voordeel? (zelf heb ik +30K geklokt vorig jaar, non zakelijk)
Eigenlijk zou het gros van de tegenstanders moeten zeggen geen invoering of ik rij geen auto meer. dan zou er pas echt een statement zijn,
en meer asfalt voor mij :lol:
(als NL-er moet je ergens op zeiken, is het niet dat het te duur, dan is het wel op dat mensen zeiken dat het te duur is)
-
real187 wrote:Stel voor je rijd maar 5K op een jaar, heb je dan voordeel? (zelf heb ik +30K geklokt vorig jaar, non zakelijk)
5000 km op jaar basis,..ja en 30.000 een vette NEE!!!
6.7 per kilometer is een vaak genoemde bedrag maar laten we over 5 cent per km spreken.
Je betaalt nu 588,- aan wegenbelasting met een EP3. Of je nou 0 km of 30.000 rijdt.
Met de kilometerheffing zou de wegenbelasting vervallen.
Bij 5000 km zou je voordeel hebben want je betaalt dan maar 250,-.
Bij 30.000 km zou je 1500 euro betalen. Das 900+ euries verschil met de huidige situatie. Das misschien wel een gemiddelde vakantie.
En dan zijn wij 'zeikers'..??