Vraagje over onderstellen voor Recaro's.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
DeraileD

Vraagje over onderstellen voor Recaro's.

Post by DeraileD »

Heb zojuist een setje Recaro's gekocht voor een zeer schappelijke prijs. Nu is deze zonder onderstel (zit dus helemaal niets onder de stoel).

Welk onderstel met rails kan ik hiervoor gebruiken? Is een EK9 onderstel plug & play?

Iemand die mij hier over kan/wil informeren? Hoor graag!

Gaat dus om deze stoel (alleen dan met wit logo).

Image
mr. X

Post by mr. X »

De DC2 onderstellen passen op 3 schroefpunten vd 4 in een 96-00 civic EJ/EK model. Dat is het grootste verschil met EK9, want daar schroef je ze wel alle 4 in.

Dus ik neem aan dat het omgekeerde ook geldt, dan krijg je geen EK9 rails in je DC2.

Daarnaast zeggen ze dat de EK9 rails een stuk hoger zitten dan de DC2.

Hier mijn vraag op CCH :wink:.
DeraileD

Post by DeraileD »

Zie net dat ik hier mijn voorsteltopic niet ge-update heb... heb inmiddels een EK...
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Ek9 onderstellen nemen dan.
DC2 gaat niet passen, dat is op EG basis.
DeraileD

Post by DeraileD »

Maar heb inmiddels begrepen dat een DC2 onderstel wat lager ligt in de auto. Op 3 punten is de DC2 gelijk aan de EK9, 1 punt zal dus aangepast moeten worden.

Is wel lekkerder om iets lager te zitten.

Maar mocht iemand wat hebben liggen, DC2 óf EK9 onderstel dan ben ik zeer geïnteresseerd.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Gerben van Honderdelen.nl
of Blitz en Ian van Risingsunperformance.nl
vampire

Post by vampire »

DC2 rails liggen idd lager en passen op een punt niet (binnenste gat, achter) omdat ze daar iets korter (ongeveer 1.5cm) zijn dan EK rails, veel amerikanen doen een grote ring onder die bout zodat hij wel de achterkant van desbetreffende rail raakt en vastdrukt, of verlassen de rail op dat punt. EK9 rails zijn hoger (+/- 2cm) maar volgens mij wel 100% plug and play.
mr. X

Post by mr. X »

Ah juist, de jouwe staat inderdaad bij Gerben.

EK9 rails kan ik je vertellen dat die 100% plug and play zijn in een EJ9/EK. DC2 is zoals gezegd niet helemaal passend maar het zou kunnen. Ik zou het risico niet nemen, 3 van de 4 schroeven vast is toch maar 75%. Bij een ongeluk kon juist die missende 25% je op je plek houden. Wat dat betreft ben ik daar wat huiverig voor.

Gerben heeft niks meer, alleen één DC2 rail en één EK9 rail.
Morgen ben ik er waarschijnlijk in de buurt dus mocht iemand uit Brabant nog iets nodig hebben kan ik het meenemen. Scheelt het weer verzend kosten.

Ik zelf heb geen rails voor je, heb ze zelf ook nodig :wink:.
DeraileD

Post by DeraileD »

Ok! Uiteraard laat ik de stoelen niet op 3 punten vastzitten maar gaat de stoel helemaal vast. Zal dan 1 punt aanpassen of aan laten passen.
Jdm_Whore

Post by Jdm_Whore »

Al het bovenstaande klopt idd.. Dc2 rails zitten een stuk lager dan de ek9's..

De dc2's zijn echter zeer makkelijk aan te passen als je wat handig bent in laswerken.. Gewoon een stukje aanlassen, gat boren et voila :!:
trebboR

Post by trebboR »

Om hier even op in te haken, zijn de Recaro rails ook aan te passen zodat je wat lager zit? of moet je dan bijv. Spoon rails kopen van 150 euro per stuk ( :o ) en zit er verschil in de rails van een DC2 en een DB8? (ik neem aan van niet toch?)
Jo&

Post by Jo& »

Ik zou er een staal plaatje overheen lassen met 2 gaten erin. Een bout door het gaatje van de stoelrails in het nieuwe plaatje en 1tje in het originele hechtingspunt.
En het plaatje vastlassen ja.
Locked