Best Motoring FD2R vs, FN2R

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Best Motoring FD2R vs, FN2R

Post by Mathy M »

http://www.youtube.com/watch?v=LqVdF04v2AA

FD wint uiteraard, toch valt de FN mij niet tegen. Jammer dat ze de CW niet inzetten.

*nieuwe link*
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Video is verwijderd.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Volgens mij zei die presentator dat de EURO versie wint qua dagelijks gebruik FN2 heeft meer comfort etc
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

wesjes wrote:Volgens mij zei die presentator dat de EURO versie wint qua dagelijks gebruik FN2 heeft meer comfort etc


Volgens mij is dat een 'standaard' reactie. Je kan perslot van rekening de ene Type-R niet de hemel in prijzen om vervolgens de andere helemaal af te zeiken.

'De FD2 is sneller, dus moet de FN2 wel comfortabeler zijn.'

Als de FN2 hetzelfde vermogen had gekregen als de FD2, had in ieder geval het imago van de FN2, met name onder de hardcore Honda fans, een heel stuk positiever utigevallen.
Kurosawa
Posts: 70
Joined: Wed Sep 02, 2009 7:56 pm

Post by Kurosawa »

Die FN2 heeft precies wel een beetje last van onderstuur. :shock:
Dat vraagteken op het einde betekende voor mij zoveel als: waarom zo een groot verschil tussen de Europese en de JDM -versie?
Let wel, ik versta geen Japans. :lol:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Kurosawa wrote:Die FN2 heeft precies wel een beetje last van onderstuur. :shock:
Dat vraagteken op het einde betekende voor mij zoveel als: waarom zo een groot verschil tussen de Europese en de JDM -versie?
Let wel, ik versta geen Japans. :lol:


de LSD op de CW versie doet wonderen tegen de onderstuur :-)

Waarom zo'n groot verschil tussen EDM en JDM blijft mij ook een raadsel. het verschil in motorvermogen heeft te maken met de EU emissie / co2 uitstoot regelgevingen.

EDM heeft nagenoeg dezelfde motor als de JDM, alleen geknepen. de EDM heeft al label F ... de JDM zal volgens EU labels waarschijnlijk ergens op H stranden.. wat dus niet toegestaan is :-)
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Wat dacht je van het aantal kilo's, gewichtsverdeling, torsie as, LSD en de JDM rolt in deze video op Bridgestone RE070.

Daarom zeg ik, de FN2 doet het zo slecht nog niet :)

Nieuwe link.

http://www.youtube.com/watch?v=DjATkd5q0Hs
Kurosawa
Posts: 70
Joined: Wed Sep 02, 2009 7:56 pm

Post by Kurosawa »

De FN2 heeft in Japan altijd LSD.
http://www.honda.co.jp/CIVICTYPE-R/EURO/power-train/
Ik zie ook niet goed in hoe LSD onderstuur vermindert?

Maar goed, duidelijk twee auto's met een verschillende missie. :wink:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Kurosawa wrote:De FN2 heeft in Japan altijd LSD.
http://www.honda.co.jp/CIVICTYPE-R/EURO/power-train/

Nog zoiets oneerlijks! :razz:
Kurosawa wrote:Ik zie ook niet goed in hoe LSD onderstuur vermindert?


Uhm de LSD zorgt ervoor dat het wiel met de meeste grip (buitenste) ook de meeste pk's krijgt. en het wiel met minder grip minder pk's. ipv altijd 50/50.

dat zorgt er dus voor dat de auto makkelijk een bocht omtrekt ipv rechtdoor glijd..

Toch.? :-?
Kurosawa
Posts: 70
Joined: Wed Sep 02, 2009 7:56 pm

Post by Kurosawa »

De torsie-as zorgt voor het onderstuur, de LSD helpt om je uit die situatie te trekken. Het verhindert echter niet dat het onderstuur plaatsvindt. :wink:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

LSD zorgt in een bocht voor het opheffen van het linker en rechter wiel verschil in omwentelingen per minuut.

Je buitenste wiel in een bocht moet meer omwentelingen maken om je binnenste wiel bij te houden.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

EDM heeft nagenoeg dezelfde motor als de JDM, alleen geknepen. de EDM heeft al label F ... de JDM zal volgens EU labels waarschijnlijk ergens op H stranden.. wat dus niet toegestaan is :-)


FN2 heeft een K20Z4 vs FD2 K20A

2007 Honda Civic Type-R (FN2) (Europe Market)

* Displacement : 1,998 cc (121.9 cu in)
* Compression : 11.7:1
* Power: 201 hp (148 kW) @ 7800 rpm
* Torque: 142 ft·lbf (193 N·m) @ 5600 rpm
* Redline: 8200 rpm
* i-VTEC Engagement: 5,400 rpm

K20A:

* 2,157 cc (2.157 L; 131.6 cu in), 260 PS (190 kW; 260 hp) @8250, 237 N·m (175 lb·ft) @6750:
o Honda Civic Mugen RR Advanced Concept
* 1,998 cc (1.998 L; 121.9 cu in), 240 PS (180 kW; 240 hp) @8400, 216 N·m (159 lb·ft) @7000:
o Honda Civic Mugen(Honda ABA-FD2)
* 1,998 cc (1.998 L; 121.9 cu in), 225 PS (165 kW; 222 hp) @8000, 215 N·m (159 lb·ft) @6100:
o 2007- JDM Honda Civic Type-R (FD2)
* 1,998 cc (1.998 L; 121.9 cu in), 215 PS (158 kW; 212 hp) @8000, 200 N·m (150 lb·ft) @7000:
o 2001-2006 JDM Honda Civic Type-R (EP3)
* 1,998 cc (1.998 L; 121.9 cu in), 220 PS (160 kW; 220 hp) @8000, 206 N·m (152 lb·ft) @7000:
o 2001-2007 JDM Honda Integra Type-R (DC5)
* 1,998 cc (1.998 L; 121.9 cu in), 160 PS (120 kW; 160 hp) @6500, 191 N·m (141 lb·ft) @4000:
o 2001-2007 Honda Integra Type-S (DC5)
* 1,998 cc (1.998 L; 121.9 cu in), 220 PS (160 kW; 220 hp) @8000, 206 N·m (152 lb·ft) @6000:
o 2003-2007 JDM Honda Accord Euro-R CL7
Locked