Vraagje over geschorste auto.
Vraagje over geschorste auto.
Ik heb mijn auto geschorst en staat nog bij me oude werk op een afgesloten terrein. Vandaag belde me oude werkgever op om te zeggen dat de auto wegmoet anders laten ze hem wegslepen. Aangezien ik geen stallingsplek heb is de enige optie om hem voor de deur te zetten.
Zijn hier grote risico's aan verbonden?
Zijn hier grote risico's aan verbonden?
Je weet het zelf wel gok ik. Aan de openbare weg met schorsing = boete.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
Ik zou er sowieso niet mee gaan rijden als ik jou was. Dat is echt een groot risico!
Stallen, tsja, hangt er denk ik vanaf waar je woont en waar je die auto neer wilt zetten. Slim is het nooit, maar er zit een verschil in als je woont in een boerengat aan een doodlopende straat of een stad aan een drukke weg.
Je mag wel een stukje grond van me huren als je wilt.:wink:
Stallen, tsja, hangt er denk ik vanaf waar je woont en waar je die auto neer wilt zetten. Slim is het nooit, maar er zit een verschil in als je woont in een boerengat aan een doodlopende straat of een stad aan een drukke weg.
Je mag wel een stukje grond van me huren als je wilt.:wink:
Verder heb ik wel eens horrorverhalen gehoord over problemen met verzekeringen mocht er bv iemand tegenaan rijden en z'n poot breken......dan bestaat de kans dat het een groot touwtrekspel wordt.
En ik denk dat je het dan uiteindelijk gaat verliezen....maw: stal de auto op "eigen terrein", dan ben je van alles af!
En ik denk dat je het dan uiteindelijk gaat verliezen....maw: stal de auto op "eigen terrein", dan ben je van alles af!
-
als ie op/aan de openbare weg staat moet ie zover ik weet verzekerd zijn.
volgens mij moet ie zelfs verzekerd zijn op eigen terrein als iemand er zo bij kan komen: geen hekwerk ofzo erom.
ik zou ff de pliesie bellen als ik jou was en navragen. wel de naam vragen natuurlijk met wie je gesproken hebt want die praten ook allemaal anders :wink:
volgens mij moet ie zelfs verzekerd zijn op eigen terrein als iemand er zo bij kan komen: geen hekwerk ofzo erom.
ik zou ff de pliesie bellen als ik jou was en navragen. wel de naam vragen natuurlijk met wie je gesproken hebt want die praten ook allemaal anders :wink:
D_ToXx wrote:als ie op/aan de openbare weg staat moet ie zover ik weet verzekerd zijn.
als een auto geschorst is hoef deze niet verzekerd te zijn, hoef je geen wegenbelasting te betalen en moet deze op eigen terrein staan.
als je auto op kenteken staat wat niet geschorst is, MOET ie verzekerd zijn. dit wordt gecontroleerd via register en als er geen verzekering is krijg je automatisch een acceptgiro in de bus.
been there, done that, was 1 dag te laat met schorsen en had verzekering al opgezegd....en ja, die bekeuring is duur!
ow en trouwens, als je auto geschorst is betaal je geen wegenbelasting. dus toch op openbare weg zetten wordt gezien als belastingontduiking. 1x op zaak gehad, auto in bedrijfsvoorraad, toch op openbare weg, en die bekeuring was nog duurder dan die van geen verzekering.
conclusie: auto schorsen, op eigen terrein zetten.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... ruiken.htm
Niet op de openbare weg
Als de geldigheid van het kenteken is geschorst, mag u met het voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan.
Keung wrote:http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/voertuig_tijdelijk_niet_gebruiken.htmNiet op de openbare weg
Als de geldigheid van het kenteken is geschorst, mag u met het voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan.
Zelfs je eigen oprit die grenst aan de openbare weg is niet toegestaan?!?
Voodoo wrote:Keung wrote:http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/voertuig_tijdelijk_niet_gebruiken.htmNiet op de openbare weg
oprit is eigen terrein....
ee8 wrote:Voodoo wrote:Keung wrote:http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/voertuig_tijdelijk_niet_gebruiken.htmNiet op de openbare weg
oprit is eigen terrein....
Dan heb ik het verkeerd begrepen uit de text :-)