Morgenochtend (Zaterdag 10jan.) breidt de sneeuw zich langzaam naar het noordwesten toe uit. In de middag en avond sneeuwt het in het grootste deel van het land licht tot matig. In combinatie tussen wind en sneeuw is er vooral in de kustprovincies kans op sneeuwjacht en de vorming van sneeuwduinen. De temperatuur klimt op tot min 2 graden, maar door de flinke wind ligt de gevoelstemperatuur tussen de -10 en -15 graden. De noordoostenwind is morgen boven land vrij krachtig, 5 in de kustprovincies langs de kust en boven het IJsselmeer krachtig tot hard windkracht 6 tot 7. In het Waddengebied mogelijk af en toe stormachtig, kracht 8
Nog nooit winterbanden onder de eigen auto gehad, maar dit jaar had het zeker uit gekund. Gezien de aanhoudende sneeuw en gladheid. Eind van dit jaar toch maar eens serieus overwegen. Huidige Bridstones is veel wielspin, bij koppeling opkomen al...
Delta_lima wrote:Geen winterbanden ik heb het nooit nodig gevonden, maar dit jaar ben ik het serieus aan het overwegen... LSD scheelt wel heel veel.
moet heel eerlijk zeggen dat ik op mijn daily (1997 toyota corolla) normaal op 195-50-15 bridgestone turanza's rijd, die meesterlijk zijn onder die auto in de zomer, maar, zodra de temperatuur buiten onder de 10 graden komt vind ik dat ze erg onvoorspelbaar worden. met de winterbanden heb ik daar dan absoluut geen last meer van, behalve als je gaat gummen, dan worden die dingen weer te warm en gaan ze smeren.....
dus daarom, rond november wintergympies eronder....
Regio Rotterdam is het gisteravond langzaam een beetje gaan sneeuwen. Ligt nu klein beetje sneeuw op de stoep en wat slijk op de weg. Niet zoveel als in Den Helder als ik dat zo goed zie...