Op de terugweg ging het reservelampje branden, en na een km of 25 besloot ik te gaan tanken. Naar huis redde ik net niet meer (nog 50km)
En er doemde in de verte een groot Shell tankstation op.
Mooi dacht ik...
Tot mijn grote verbazing was er alleen euro 95, Vpower 95
en diesel. ?? :S
De pompbediende wist mij verder ook niet te helpen, en keek mij aan alsof hij nog nooit van Euro98 gehoord had.
Besloten 10L euro95 te tanken.
Vervolgens het telefoonnummer gevraagt van de Shell klantenservice om een klacht in te dienen.
1e x gebeld. Moest ik inspreken in een antwoordapparaat ? Ik zou worden teruggebeld.
2e x gebeld. Een extreem slecht Nederlands sprekende mevrouw stond mij te woord, en wist mij niet door te verbinden naar de juiste afdeling. Ik zou worden teruggebeld.
3e x gebeld. Weer een slecht Nederlands sprekende mevrouw, die mij aanrade om Vpower te tanken. En ze wou graag weten bij welk tankstation ik geen 98 kon tanken. Right, alsof de rest vd Shell stations wel 98 hebben zeker :S
Ik uitgelegd dat de auto echt Euro98 nodig had, en dat ik dat overal kon tanken. Behalve hier bij de Shell?
Mevrouw beloofde dat ik zou worden teruggebeld, met een uitgebreid antwoord...Juist.
Nu heb ik wel gehoord dat 98 eruit zou gaan, maar dat dat zou beginnen bij de Shell? Verder totaal niet te spreken over de klantenservice daar.
15min later rij ik overigens langs een ESSO, waar ze wel keurig Euro98 verkopen. De tank daar uiteraard verder afgetankt.
Gelukkig ligt bij mij om de hoek een BP, en die verkoopt het nog steeds.
en anders even de grens over wippen naar Belgie.
waar ze voor Euro98 €1,25 rekenen.

Zo ik moest even mij ei kwijt, dikke middelvinger naar Shell.