Welke band voor de ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien

Welke band zou u kiezen voor de ATR

Bridgestone RE050
14
74%
Hankook ventus RS2
1
5%
Goodyear FI Asummetric
2
11%
Federal SS-595
1
5%
Falken ZIEX ZE-912
1
5%

Total votes: 19

LCR

Welke band voor de ATR

Post by LCR »

Hoi luitjes,
Bent op zoek naar nieuwe banden voor de ATR OEM omdat deze al aardig versleten zijn...zou niet weten hoe dat komt :roll:

Bij deze keuzes heb ik niet gekeken naar de prijs ,maar alleen naar deze 3 punten:
Performance Droog/nat
Geluid binnen de auto
Slijtage

Alvast bedankt....en snowdrift save :thumbs:
Arno

Post by Arno »

Tja, de Potenza's obvious :razz: Heb zelf ook kort op F1's gereden en die plakten lekker op de weg.
Jo&

Post by Jo& »

Ik kan je nu al zeggen dat waarschijnlijk het meerendeel vd mensen Bridgestone zal zeggen.

Je kunt denk ik beter mensen vragen die met twee of meerdere van de bovenstaande banden hebben gereden... ipv een poll.
Dimer

Post by Dimer »

Je vergeet de Toyo Proxes T1-R. Zeer goede band!!

Review:

The Toyo Proxes T1-R is an excellent performer, with great handling in the rain or sun due to its special compound and directional tread pattern which pumps water away.

This tyre is a favourite in the racing community and with other high performance drivers, and its design is visually impressive.

The compound also allows for a long tyre life and therefore economy.

The Toyo Proxes T1-R allows for a minimum of tyre noise and maximum comfort.
Beekie

Post by Beekie »

Ik ben zelf fan van de Goodyear Eagle F1. Heb die op dit moment eronder en vind ze beter presteren dan de Bridgestone RE050.

Het enigste waar de Goodyears het op verliezen tov de RE050's van Bridgestone is slijtage, verders scoren ze wat mij betreft zekers beter op geluidsniveau en de performance op droog en nat (op nat is het verschil net iets beter te merken).

Ik heb ze overigens beide, ondanks dat het geen circuitbanden zijn, op de straat gebruikt en op SPA. Mensen die Eau Rouge kennen weten waar ik het over heb, de Goodyears voelde gewoon vertrouwder aan (betere grip) waarmee ook de bochtensnelheid hoger was.

Groetjes,
Jeroen.
donkeykong

Post by donkeykong »

falkens zijn lekker cheap 54 pond per band :)

lijken me geen slechte banden, ben eigenlijk best benieuwd.

ik ga een keer voor de re050a 96 pond per band
LCR

Post by LCR »

Dimer wrote:Je vergeet de Toyo Proxes T1-R. Zeer goede band!!

Review:

The Toyo Proxes T1-R is an excellent performer, with great handling in the rain or sun due to its special compound and directional tread pattern which pumps water away.

This tyre is a favourite in the racing community and with other high performance drivers, and its design is visually impressive.

Ik ben de Toyo zeker niet vergeten hoor,maar heb deze weggelaten omdat ik ze toch niet gaat halen.

@ Beekie.
De Eagle is zeker een goede band en scoort beter dan de Bridge. Die zie ik ook zitten. Denk dat ik meer voor de Hankook gaat...geile profiel en scoor ook goed (ook qua prijs :-? )
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

Sinds juni 2009 heb ik Pirelli P Zero Nero. Ben er zeer tevreden over. Alleen met die sneeuw is het 3x niks.. :twisted:
CWATR

Post by CWATR »

Hankooks bevallen mij goed. Veel beter dan de Goodyear F1's die ik ook eens geprobeerd heb (aan de voorkant....achter doen ze 't goed en slijten ze nauwelijks).Ik heb een stuk metaal in één van de huidige voorbanden en de volgende keer gaan er weer Hankook's onder.
Let op: is een band die veel lawaai maakt maar wel super grip op droog en goeie grip op nat.
LCR

Post by LCR »

CWATR wrote:Hankooks bevallen mij goed. Veel beter dan de Goodyear F1's die ik ook eens geprobeerd heb (aan de voorkant....achter doen ze 't goed en slijten ze nauwelijks).Ik heb een stuk metaal in één van de huidige voorbanden en de volgende keer gaan er weer Hankook's onder.
Let op: is een band die veel lawaai maakt maar wel super grip op droog en goeie grip op nat.

De Hankooks scoren op best op droog (bron:autobandenmarkt),maar in andere situaties niet veel beter dan de rest van de aangegeven banden. De Eagle F1 assymetric scoort het best allround ja ja ...beter dan de potenza's. :roll:

Voor grip heb ik de R888 :twisted:

Mag trouwens op slot....heb al besteld!!
Jo&

Post by Jo& »

Just for the record... Welke zijn het geworden?
CWATR

Post by CWATR »

LCR, dan heb je met de hankooks dus een winnaar....want die zijn verreweg het goedkoopst! :wink:
LCR

Post by LCR »

Ok, just for the record:
De eagle F1 assymmetric a 120 p/st.
@ CWATR: Hankook RS2 hoezo goedkoopste?Die was een van de duurste....althans van wat ik heb onderzocht.
LCR

Post by LCR »

Dimer wrote:Je vergeet de Toyo Proxes T1-R. Zeer goede band!!

Review:

Las leuke :roll: verhalen over de Toyo's.....
LCR

Post by LCR »

Damn,wat zijn de F1 assymetric zacht zegt....nog zachter dan de normale F1 :-?
Als het mooi weer is ga ik even het uittesten
jupke

Post by jupke »

ik zoek ook nieuwe banden,liefst die geen bijgeluiden geven.
die ik nu heb die hoor je erg goed
donkeykong

Post by donkeykong »

ik ga ook voor de f1 asymetric, vertel er ff meer over want ik was al lang van plan om deze te halen.....geef eens wat meer details,

1) ik hoor iets van ghosting op hoge snelheden (kan ook aan de afstelling van suspension zijn)

2) heb je de xl? neem aan van wel, hoe zijn de wangen???

3) afrolgeluid??

hoor graag van je

oh ja ik ga ze bestellen op pneus online 105 euro per stuk met nog 3,5 % extra korting erbij, 100 per stuk ongeveer dus :)
Jo&

Post by Jo& »

jupke wrote:ik zoek ook nieuwe banden,liefst die geen bijgeluiden geven.

Dan neem je Michelin Energy savers.
Alleen je wegligging zal er slechter van worden.

Het is altijd een afweging van welke eigenschap welke prioriteit krijgt...
jupke

Post by jupke »

Jo& wrote:

thx,ik zal is kijken op mijn gemak,want die van nu die maken echt herrie(federal)
Jo&

Post by Jo& »

jupke wrote:
Jo& wrote:

thx,ik zal is kijken op mijn gemak,want die van nu die maken echt herrie(federal)

Wij hadden hiervoor op onze Focus station Pirelli's (standaard merk vanaf de fabriek) maar die hebben we eraf gegooid want die maakten echt veel geluid.
Nu hebben we die Michelin Energy savers en het afrolgeluid is echt veel minder (ja ik weet dat bij nieuwe banden dat minder is maar deze maken zeker minder geluid hoor) en het comfort is beter!
Locked