Welke band voor de ATR
Welke band voor de ATR
Hoi luitjes,
Bent op zoek naar nieuwe banden voor de ATR OEM omdat deze al aardig versleten zijn...zou niet weten hoe dat komt :roll:
Bij deze keuzes heb ik niet gekeken naar de prijs ,maar alleen naar deze 3 punten:
Performance Droog/nat
Geluid binnen de auto
Slijtage
Alvast bedankt....en snowdrift save :thumbs:
Bent op zoek naar nieuwe banden voor de ATR OEM omdat deze al aardig versleten zijn...zou niet weten hoe dat komt :roll:
Bij deze keuzes heb ik niet gekeken naar de prijs ,maar alleen naar deze 3 punten:
Performance Droog/nat
Geluid binnen de auto
Slijtage
Alvast bedankt....en snowdrift save :thumbs:
Je vergeet de Toyo Proxes T1-R. Zeer goede band!!
Review:
Review:
The Toyo Proxes T1-R is an excellent performer, with great handling in the rain or sun due to its special compound and directional tread pattern which pumps water away.
This tyre is a favourite in the racing community and with other high performance drivers, and its design is visually impressive.
The compound also allows for a long tyre life and therefore economy.
The Toyo Proxes T1-R allows for a minimum of tyre noise and maximum comfort.
Ik ben zelf fan van de Goodyear Eagle F1. Heb die op dit moment eronder en vind ze beter presteren dan de Bridgestone RE050.
Het enigste waar de Goodyears het op verliezen tov de RE050's van Bridgestone is slijtage, verders scoren ze wat mij betreft zekers beter op geluidsniveau en de performance op droog en nat (op nat is het verschil net iets beter te merken).
Ik heb ze overigens beide, ondanks dat het geen circuitbanden zijn, op de straat gebruikt en op SPA. Mensen die Eau Rouge kennen weten waar ik het over heb, de Goodyears voelde gewoon vertrouwder aan (betere grip) waarmee ook de bochtensnelheid hoger was.
Groetjes,
Jeroen.
Het enigste waar de Goodyears het op verliezen tov de RE050's van Bridgestone is slijtage, verders scoren ze wat mij betreft zekers beter op geluidsniveau en de performance op droog en nat (op nat is het verschil net iets beter te merken).
Ik heb ze overigens beide, ondanks dat het geen circuitbanden zijn, op de straat gebruikt en op SPA. Mensen die Eau Rouge kennen weten waar ik het over heb, de Goodyears voelde gewoon vertrouwder aan (betere grip) waarmee ook de bochtensnelheid hoger was.
Groetjes,
Jeroen.
-
Dimer wrote:Je vergeet de Toyo Proxes T1-R. Zeer goede band!!
Review:The Toyo Proxes T1-R is an excellent performer, with great handling in the rain or sun due to its special compound and directional tread pattern which pumps water away.
This tyre is a favourite in the racing community and with other high performance drivers, and its design is visually impressive.
Ik ben de Toyo zeker niet vergeten hoor,maar heb deze weggelaten omdat ik ze toch niet gaat halen.
@ Beekie.
De Eagle is zeker een goede band en scoort beter dan de Bridge. Die zie ik ook zitten. Denk dat ik meer voor de Hankook gaat...geile profiel en scoor ook goed (ook qua prijs :-? )
-
Hankooks bevallen mij goed. Veel beter dan de Goodyear F1's die ik ook eens geprobeerd heb (aan de voorkant....achter doen ze 't goed en slijten ze nauwelijks).Ik heb een stuk metaal in één van de huidige voorbanden en de volgende keer gaan er weer Hankook's onder.
Let op: is een band die veel lawaai maakt maar wel super grip op droog en goeie grip op nat.
Let op: is een band die veel lawaai maakt maar wel super grip op droog en goeie grip op nat.
CWATR wrote:Hankooks bevallen mij goed. Veel beter dan de Goodyear F1's die ik ook eens geprobeerd heb (aan de voorkant....achter doen ze 't goed en slijten ze nauwelijks).Ik heb een stuk metaal in één van de huidige voorbanden en de volgende keer gaan er weer Hankook's onder.
De Hankooks scoren op best op droog (bron:autobandenmarkt),maar in andere situaties niet veel beter dan de rest van de aangegeven banden. De Eagle F1 assymetric scoort het best allround ja ja ...beter dan de potenza's. :roll:
Voor grip heb ik de R888 :twisted:
Mag trouwens op slot....heb al besteld!!
Dimer wrote:Je vergeet de Toyo Proxes T1-R. Zeer goede band!!
Review:The Toyo Proxes T1-R is an excellent performer, with great handling in the rain or sun due to its special compound and directional tread pattern which pumps water away.
Las leuke :roll: verhalen over de Toyo's.....
-
ik ga ook voor de f1 asymetric, vertel er ff meer over want ik was al lang van plan om deze te halen.....geef eens wat meer details,
1) ik hoor iets van ghosting op hoge snelheden (kan ook aan de afstelling van suspension zijn)
2) heb je de xl? neem aan van wel, hoe zijn de wangen???
3) afrolgeluid??
hoor graag van je
oh ja ik ga ze bestellen op pneus online 105 euro per stuk met nog 3,5 % extra korting erbij, 100 per stuk ongeveer dus
1) ik hoor iets van ghosting op hoge snelheden (kan ook aan de afstelling van suspension zijn)
2) heb je de xl? neem aan van wel, hoe zijn de wangen???
3) afrolgeluid??
hoor graag van je
oh ja ik ga ze bestellen op pneus online 105 euro per stuk met nog 3,5 % extra korting erbij, 100 per stuk ongeveer dus

Jo& wrote:jupke wrote:ik zoek ook nieuwe banden,liefst die geen bijgeluiden geven.
die ik nu heb die hoor je erg goed
Dan neem je Michelin Energy savers.
Alleen je wegligging zal er slechter van worden.
Het is altijd een afweging van welke eigenschap welke prioriteit krijgt...
thx,ik zal is kijken op mijn gemak,want die van nu die maken echt herrie(federal)
jupke wrote:Jo& wrote:jupke wrote:ik zoek ook nieuwe banden,liefst die geen bijgeluiden geven.
die ik nu heb die hoor je erg goed
Dan neem je Michelin Energy savers.
Alleen je wegligging zal er slechter van worden.
Het is altijd een afweging van welke eigenschap welke prioriteit krijgt...
thx,ik zal is kijken op mijn gemak,want die van nu die maken echt herrie(federal)
Wij hadden hiervoor op onze Focus station Pirelli's (standaard merk vanaf de fabriek) maar die hebben we eraf gegooid want die maakten echt veel geluid.
Nu hebben we die Michelin Energy savers en het afrolgeluid is echt veel minder (ja ik weet dat bij nieuwe banden dat minder is maar deze maken zeker minder geluid hoor) en het comfort is beter!