Nou, ga het ook hier maar even proberen want alle hulp is welkom! ik heb dus een heel leuk project op de planning in een wat lastigere auto van Honda.
Het betreft zoals in mijn voorsteltopic de inbouw van een JDM H22 210PK blok in mijn CE-08 Accord (modeljaren '94 t/m '97);
Dit is de thread op Honda-Tech, hebben jullie misschien tips en tricks voor de inbouw??
http://honda-tech.com/showthread.php?t= ... wap+accord
Groetjes,
Jeroen.
Swap JDM H22 in een Accord CE-08
-
Weet ik, ik spook al een tijd hier rond hoor...
Maar ik heb helaas nog van niemand info kunnen krijgen voor een swap als deze. Ben ik het verleden vaak bij RJ van TCC geweest maar heb dit blok niet van hem gekocht (heb altijd met Robert-Jan een beetje het idee dat als je elders je spullen koopt ipv bij TCC hij dat niet echt leuk vind, maar ik kan het natuurlijk mis hebben!)....
Ik hoop dus dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.....
Groetjes,
Jeroen.
Maar ik heb helaas nog van niemand info kunnen krijgen voor een swap als deze. Ben ik het verleden vaak bij RJ van TCC geweest maar heb dit blok niet van hem gekocht (heb altijd met Robert-Jan een beetje het idee dat als je elders je spullen koopt ipv bij TCC hij dat niet echt leuk vind, maar ik kan het natuurlijk mis hebben!)....
Ik hoop dus dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.....
Groetjes,
Jeroen.
Wat RJ minder vind is als mensen aankomen bij em met een half ingebouwde of niet goed werkende swap en hij het mag oplossen en hij dan met schuine ogen wordt aangekeken als het tijd wordt om af te rekenen. Hij moet ook z'n uren erin stoppen om het probleem goed op te lossen, had ie vanaf begin de swap gedaan was het misschien zelfs goedkoper.
-
slydawg wrote:Wat RJ minder vind is als mensen aankomen bij em met een half ingebouwde of niet goed werkende swap en hij het mag oplossen en hij dan met schuine ogen wordt aangekeken als het tijd wordt om af te rekenen. Hij moet ook z'n uren erin stoppen om het probleem goed op te lossen, had ie vanaf begin de swap gedaan was het misschien zelfs goedkoper.
Ja, dat begrijp ik. Zou zoiets als gerespecteerd tuner ook irritant vinden. Maar denk aub niet dat ik onvoorbereid aan de slag wil gaan zoals veel petjesvolk het doet, of dat ik denk dat het allemaal piece of cake is.
Ik wil zelf in theorie gewoon leren wat er moet gebeuren om zo'n swap mogelijk te maken en welke onderdelen ik extra nodig heb, en natuurlijk evt. problemen op voorhand willen weten voordat we er tijdens de swap achterkomen.
De man die deze swap uit gaat voeren heeft in het verleden heel veel Civics en CRX'en bijvoorbeeld geswapt met de gekste motoren maar heeft nog nooit een swap van een H22 in een Accord gedaan vandaar....