Swap JDM H22 in een Accord CE-08

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Beekie

Swap JDM H22 in een Accord CE-08

Post by Beekie »

Nou, ga het ook hier maar even proberen want alle hulp is welkom! ik heb dus een heel leuk project op de planning in een wat lastigere auto van Honda.

Het betreft zoals in mijn voorsteltopic de inbouw van een JDM H22 210PK blok in mijn CE-08 Accord (modeljaren '94 t/m '97);

Dit is de thread op Honda-Tech, hebben jullie misschien tips en tricks voor de inbouw??

http://honda-tech.com/showthread.php?t= ... wap+accord

Groetjes,
Jeroen.
Beekie

Post by Beekie »

Oh ja, natuurlijk ook nog de beste wensen voor iedereen!! Dat we maar veel Honda plezier mogen hebben in 2010.
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

Ook hier welkom... :D En het beste voor 2010 natuurlijk.

Hier zit je ook zekers goed.. :wink: :lol:
Beekie

Post by Beekie »

Weet ik, ik spook al een tijd hier rond hoor...

Maar ik heb helaas nog van niemand info kunnen krijgen voor een swap als deze. Ben ik het verleden vaak bij RJ van TCC geweest maar heb dit blok niet van hem gekocht (heb altijd met Robert-Jan een beetje het idee dat als je elders je spullen koopt ipv bij TCC hij dat niet echt leuk vind, maar ik kan het natuurlijk mis hebben!)....

Ik hoop dus dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.....

Groetjes,
Jeroen.
slydawg

Post by slydawg »

Wat RJ minder vind is als mensen aankomen bij em met een half ingebouwde of niet goed werkende swap en hij het mag oplossen en hij dan met schuine ogen wordt aangekeken als het tijd wordt om af te rekenen. Hij moet ook z'n uren erin stoppen om het probleem goed op te lossen, had ie vanaf begin de swap gedaan was het misschien zelfs goedkoper.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Lijkt mij niet de moeilijkste swap aangezien dat type Accord ook leverbaar is geweest met een H23.

Wat voor H22 komt er in trouwens? Obd1 of een obd2.........
Beekie

Post by Beekie »

slydawg wrote:Wat RJ minder vind is als mensen aankomen bij em met een half ingebouwde of niet goed werkende swap en hij het mag oplossen en hij dan met schuine ogen wordt aangekeken als het tijd wordt om af te rekenen. Hij moet ook z'n uren erin stoppen om het probleem goed op te lossen, had ie vanaf begin de swap gedaan was het misschien zelfs goedkoper.

Ja, dat begrijp ik. Zou zoiets als gerespecteerd tuner ook irritant vinden. Maar denk aub niet dat ik onvoorbereid aan de slag wil gaan zoals veel petjesvolk het doet, of dat ik denk dat het allemaal piece of cake is.

Ik wil zelf in theorie gewoon leren wat er moet gebeuren om zo'n swap mogelijk te maken en welke onderdelen ik extra nodig heb, en natuurlijk evt. problemen op voorhand willen weten voordat we er tijdens de swap achterkomen.

De man die deze swap uit gaat voeren heeft in het verleden heel veel Civics en CRX'en bijvoorbeeld geswapt met de gekste motoren maar heeft nog nooit een swap van een H22 in een Accord gedaan vandaar....
Beekie

Post by Beekie »

Jan Visser wrote:Lijkt mij niet de moeilijkste swap aangezien dat type Accord ook leverbaar is geweest met een H23.

Wat voor H22 komt er in trouwens? Obd1 of een obd2.........

Mijn auto schijnt OBD2 te zijn en het blok is OBD1. Ik heb dus in ieder geval een conversion harness nodig.....
Locked