Veel autosnelweg en rustig rijden kom ik ook rond 6,5.
Bij normaal rijden en zowel autosnelweg als stadsverkeer kom ik altijd op 7,5.
En nasty: zoals ik al gezegd heb, de ek was zooo lekker 8)
Jammer dat er zoveel problemen mee zijn geweest...
Nasty's EP2 - 30th anniversary edition
Asch600RR wrote:magnificent_one wrote:Veel autosnelweg en rustig rijden kom ik ook rond 6,5.
Bij normaal rijden en zowel autosnelweg als stadsverkeer kom ik altijd op 7,5.
En nasty: zoals ik al gezegd heb, de ek was zooo lekker 8)
Jammer dat er zoveel problemen mee zijn geweest...
Problemen met een Honda... :?:
Hey kerel, heb mijn j's racing strut aan jou verkocht. Dit is mijne dus :lol:
problemen ja. 1.4 blok verbruikte olie en op een dag plotseling zonder olie gevallen, dus lagerschade. Daarna geswapped naar 1.5 vtec-e. Zeer snel voor een 1.5 door de nodige upgrades, maar blok bleek ook olie te verbruiken. Door al het geld dat het al gekost had, en de roest die bleek toe te slaan, de boel gestript en verkocht :cry:
g-unit wrote:Daarom doe ik geen swaps meer het is nooit 100 % en te veel hoofdpijn.
Achetraf kan je altijd voor het geld wat je uitgaf een de swap, meestal een nieuwere en snellere auto kopen.
Ben ik niet helemaal mee eens, als je van te voren goed je research doet en weet waar je aan begint en niet alles voor een habbekrats wil doen is het goed te doen. Tegenwoordig zijn de meeste swaps min of meer plug n play.
Voor het geld dat je uitgeeft aan een swap betwijfel ik als je een nieuwere snellere auto kan kopen.
Los van dat, voor iemand die iets exclusiefs wil is het wel de moeite waard en om ff een voorbeeld te noemen, een eg/ek met K20 swap gaat een heleboel nieuwere autos in de prijsklasse van de totale swap zonder al te veel moeite voorbij.
slydawg wrote:g-unit wrote:Voor het geld dat je uitgeeft aan een swap betwijfel ik als je een nieuwere snellere auto kan kopen.
Los van dat, voor iemand die iets exclusiefs wil is het wel de moeite waard en om ff een voorbeeld te noemen, een eg/ek met K20 swap gaat een heleboel nieuwere autos in de prijsklasse van de totale swap zonder al te veel moeite voorbij.
Yup.
een EK voor 2500 euro
K20A + versn.bak voor 4500 (minimaal, en hopen dat alles erbij zit zoals feul rail Dynamo enz.)
Aangepaste Header 600 euro
Hasportmounts 450 euro
schakelstangen 250 euro
wiring harnas 275 euro
achterbrug EK4 200 euro
Cold air intake 200 euro
schijven / klauwen 500 euro
Strbekr. verv. snaar 150 euro
Steek assen: 300 euro
en nog wat klein materiaal:
: OEM Thermo Unit $22.00
: OEM Switch Coolant $26.00
:Pedal Assy Brake $38.36
: Pedal Assy Clutch $40.72
: Clutch Pedal Bracket $17.20
: OEM Master Cylinder $98.07
: Clutch Fluid Tank $5.17
:Exhaust Manifold Gasket $9.46
: Exhaust Manifold Studs (2) $1.52
: Exhaust Manifold Stud Nuts (2) $00.28
: Exhaust Manifold Bolt Flange (3) $00.74
:Radiator Hose Adapter w/ Fan Switch and Temp
Sender Port $35.00
:SARD Fuel Pressure Regulator $139.00
dit is veel duurder dan een EP3 uit 2001 of 2002.
En je weet nog steeds niet of het goed in elkaar zit en/of je een goede K20 in huis heb.
Ik weet zeker dat die EP3 niet zo snel kapot gaat als je 200km ver van huis op de snelweg zit.
Dit zelfde geld voor een EG, voor dat geld koop je een nette EK4, misschien zelfs 2
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
En nog eens even uppen hier, ondertussen al weer wat gebeurd. niks wereldschokkends, maar oem style en subtiel. The way i like it 8)
Modificaties;
Exterieur;
* Genuine Honda Sport Spoiler
* Genuine Honda Union Jack emblem
* Genuine Honda en Si badge front
* Genuine Honda EP3 badge back
* Genuine Honda EP3 Si amber side markers
* Genuine Honda Mistlichten Set
* USDM Runninglights Front
* USDM Runninglights Sides
Ophanging;
* Genuine Honda EP3 Swaybar Front
* Genuine Honda EP3 Swaybar Rear
* Genuine Honda EP3 Rear Upper
* Genuine Honda EP3 sub-frame performance bar
* Ultra Racing Brace front upper
* UKDM Tiebar Rear Under
* Tegiwa EP3 brake stopper
* Eibach Prokit
* D2 Camber Adjustment kit
* Dunlop SP Sport Fast Response tires 195/60/15
Performance;
* Genuine Honda Sport Rear Muffler
* Throttle Body byepassed
* Custom Airbox with velocity stack
* Stri Oil Adapter, Stri Oil Pressure and Oil Temperature Gauge
* Skunk2 engine and gearbox drain bolts
Interieur;
* OBD2 onboard scangauge
* Genuine Honda EP3 Maplight
* Genuine Honda EP3 Rear Shock Tower Covers
* UKDM EP3 Interior Light Kit
Laatste goeie foto's
Op Circuit van Zolder (vroemdag 2010) 8)
pas nieuwe oem-stijl foglights gestoken. Geen foto's van, maar ziet er zo uit nu:
En dan nu mijn laatste aanwinst!
Bedoeling is om binnenkort een onderstel swap te doen met een Facelift civic naar 5x114,3. Dan een tijdje met oem facelift velgen rondrijden, en sparen om de EP3 velgen in de winter terug op te maken en te laten poederlakken. Iemand n tip qua kleur? Ik twijfel nog tussen terug alu of gunmetal :wink:
Modificaties;
Exterieur;
* Genuine Honda Sport Spoiler
* Genuine Honda Union Jack emblem
* Genuine Honda en Si badge front
* Genuine Honda EP3 badge back
* Genuine Honda EP3 Si amber side markers
* Genuine Honda Mistlichten Set
* USDM Runninglights Front
* USDM Runninglights Sides
Ophanging;
* Genuine Honda EP3 Swaybar Front
* Genuine Honda EP3 Swaybar Rear
* Genuine Honda EP3 Rear Upper
* Genuine Honda EP3 sub-frame performance bar
* Ultra Racing Brace front upper
* UKDM Tiebar Rear Under
* Tegiwa EP3 brake stopper
* Eibach Prokit
* D2 Camber Adjustment kit
* Dunlop SP Sport Fast Response tires 195/60/15
Performance;
* Genuine Honda Sport Rear Muffler
* Throttle Body byepassed
* Custom Airbox with velocity stack
* Stri Oil Adapter, Stri Oil Pressure and Oil Temperature Gauge
* Skunk2 engine and gearbox drain bolts
Interieur;
* OBD2 onboard scangauge
* Genuine Honda EP3 Maplight
* Genuine Honda EP3 Rear Shock Tower Covers
* UKDM EP3 Interior Light Kit
Laatste goeie foto's




Op Circuit van Zolder (vroemdag 2010) 8)

pas nieuwe oem-stijl foglights gestoken. Geen foto's van, maar ziet er zo uit nu:

En dan nu mijn laatste aanwinst!

Bedoeling is om binnenkort een onderstel swap te doen met een Facelift civic naar 5x114,3. Dan een tijdje met oem facelift velgen rondrijden, en sparen om de EP3 velgen in de winter terug op te maken en te laten poederlakken. Iemand n tip qua kleur? Ik twijfel nog tussen terug alu of gunmetal :wink: