Bridgstone banden voor de integra DC2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
vampire

Post by vampire »

CyRaX wrote:
mr. X wrote:Gewoon doen.

Iemand al eens besteld bij dit bedrijf?
Ervaringen?

Yup, duurt alleen een weekje of wat voor je ze hebt bij bestelling, omdat ze veelal uit duitsland de banden verschepen. Maar worden mooi voor de deur afgeleverd met plastic er omheen e.d.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

[quote="mr. X"]Ik zou me minder zorgen maken om de omtrek dan om het loopvlak. Er is ooit een discussie geweest maar ik weet eigenlijk niet wat daar naar voren kwam]

Als je weet dat er op een JDM DC2 98spec stock 215ers op liggen dan zou ik de discussie van de breedte van de banden ook maar met een korreltje zout nemen.
mr. X

Post by mr. X »

Ik vraag me gewoon af wat beter is. Ik zeg niet dat 205 té breed is, maar als je naar 295 gaat ben je het ongetwijfeld met me eens dat de druk per cm3 dusdanig afneemt dat de grip wellicht ook daaronder kan lijden.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Toyo T1R lijkt me minder dan de RE11 ivm stugheid van de bandwangen.
R888 is wel goed. Maakt wel enorme herrie hoor!

Sorry Frank, ik noem de R1R, de T1R is gewoon troep.
Maar excuses de discussie ging over bridgstone
bertjehonda

Post by bertjehonda »

die site ziet er goed uit moet ik zeggen en dan is de re11 denk ik ook nog de goedkoopste die er tussen zit want de re40 is er ook nog voor de 15inch en verder zie ik er geen tussen staan op 15/205 50 en de re 40 is denk ik minder goed voor de itr en hij is nog eens een pond of 30/40 duurder.
voor de 17inch zijn er wel veel soorten te krijgen.(laat ik nou toch 17inch hebben) :lol:
en re70 ziet er ook erg goed uit bijna een volle semi. prijs is ook gelijk een stuk hoger.maargoed die is er ook weer niet in 15inch.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Ik vraag me gewoon af wat beter is. Ik zeg niet dat 205 té breed is, maar als je naar 295 gaat ben je het ongetwijfeld met me eens dat de druk per cm3 dusdanig afneemt dat de grip wellicht ook daaronder kan lijden.

O maar dat zie ik je ook niet zeggen hoor. Maar er is inderdaad ooit een discussie geweest hier ivm de breedte van de banden. En toen waren er velen op het forum hier die beweerden dat 215 te breed zou zijn.
Een 215er op een ITR is gewoon het breedste wat er op kan. Ik heb een 225 geprobeerd op de OEM 16ers en die schuurde tegen de binnenkant als het stuur volledig werd uitgedraaid.
Het hangt er volgens mij ook een beetje vanaf hoeveel vermogen je ITR heeft. Beetje van de beste combinatie zoeken. Misschien dat daarom een JDM ITR 215ers heeft aangezien deze ook standaard 147kW heeft terwijl een EUDM ITR 140kW heeft.
In elk geval zit je, of het nu een 195, 205 of 215, nooit slecht. Je kan uiteindelijk ook nog altijd spelen met je bandendruk om de grip te krijgen die je wenst te hebben.
Locked