Vervangen of niet?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
mr. X

Vervangen of niet?

Post by mr. X »

Ik was wat aan het rommelen in de schuur en twijfel wat ik met het volgende moet doen.

De blokken hebben meer dan genoeg vlees maar het gaat me om de groeven in zowel het blok als de schijf.
Heb ze een tijdje onder de EG5 gehad in de hoop dat dit wel weg zou remmen. Helaas blijven de groeven zichtbaar. Remmen doet het wel.

Heb vandaag even de blokken eruit gehaald en afgepoetst maar er zat geen vuil op.

Image

Image

Image

Als ik dit laat afdraaien en nieuwe blokken monteer, moet dat dan ook perse aan de andere (as)kant of niet?
Ik vond het een mooi excuus om te upgraden naar DS2500 blokken als de schijven toch afgedraaid worden maar wil eerst eens wat meningen horen.
Is het onveilig om hiermee te gaan rijden?
vtec vince

Post by vtec vince »

Als je aan de askant ook groeven hebt...waarom zou je die dan niet laten afdraaien?
En wat is onveilig...zo gauw je onder de minimale schijfdikte uitkomt is het onveilig ( maar dat weet jij natuurlijk ook wel ) ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Maskertje

Post by Maskertje »

Ik zou de schijfdikte opmeten van beide achterschijven. Als de schijf die je gaat afdraaien al minder heeft, dan wordt het verschil nog groter en ben ik eerder geneigd om beiden af te draaien. Maar eigenlijk schiet je er ook niet zoveel mee op, want als de min dikte bereikt is dan moeten ze zoiezo beiden vervangen worden. Dus ik weet ook niet wat het best lijkt. Misschien helpt dit om je keuze beter af te wegen ?

Je blokken glanzen, is er een glazuurlaag op gevormd? (te heet geweest) En is er nu nauwelijks frictie.... Nog een laag voorzichtig afschuren?
Locked