Uit de oude doos... de AutoWeektest van de ATR!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Uit de oude doos... de AutoWeektest van de ATR!

Post by Dirk V »

Na lang zoeken dan toch eindelijk gevonden, de AutoWeektest van mijn nieuwe (auto)liefde.. de Accord Type R! Uit de oude doos wel te verstaan.

Speciaal voor de liefhebbers!

http://www.rijbijkoos.nl/data/docs/Honda%20Accord%20Type%20R.pdf
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

8)
Heb nog eentje staan van Autovisie met Peter Kox die de ATR test op de ring!
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Thnx man het was heel leervol, toch wel een ideale combinatie tussen comfort en prestaties zou ik zeggen. Misschien wel nog beter dan de huidige civic type-r.
En deze heeft tenminste nog vtec van de oude stempel, lekker brute inslag. Heb trouwens nooit niet begrepen waarom ze daar van afgestapt zijn. Weet iemand waarom? Greetz
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Ha, leuk om nog eens te lezen.
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Post by Dirk V »

Spons wrote:http://www.youtube.com/watch?v=DPMZtAnKDuE
ATR bij topgear :mrgreen:


Het filmpje wordt nog leuker als je ook het eerste deel van de review bekijkt waarin de standaard versie getest wordt! 8)
Hierbij dus het gehele filmpje!


http://videos.streetfire.net/video/Top-Gear-19981001_547871.htm
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Post by Dirk V »

Sinister wrote:Thnx man het was heel leervol, toch wel een ideale combinatie tussen comfort en prestaties zou ik zeggen. Misschien wel nog beter dan de huidige civic type-r.
En deze heeft tenminste nog vtec van de oude stempel, lekker brute inslag. Heb trouwens nooit niet begrepen waarom ze daar van afgestapt zijn. Weet iemand waarom? Greetz


Honda is er niet zozeer vanaf gestapt, het heeft eerder met de verdere ontwikkeling van de blokken te maken. De nieuwe Honda blokken (K20/F20)
zijn ontwikkeld om ook meer vermogen in het middengebied (RPM's) te genereren. Als je beide motoren (direct na elkaar) test merk je gewoon dat de nieuwe generatie een stuk verfijnder is.

Ik moet echter eerlijk toegeven dat de "oude stempel" mijn voorkeur heeft!
:lol:
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

lcr..laat ons meegenieten dan :-)
vind het altijd leuke om zulke dingen te lezen over onze auto's!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Dirk V wrote:
Sinister wrote:Thnx man het was heel leervol, toch wel een ideale combinatie tussen comfort en prestaties zou ik zeggen. Misschien wel nog beter dan de huidige civic type-r.
En deze heeft tenminste nog vtec van de oude stempel, lekker brute inslag. Heb trouwens nooit niet begrepen waarom ze daar van afgestapt zijn. Weet iemand waarom? Greetz


Honda is er niet zozeer vanaf gestapt, het heeft eerder met de verdere ontwikkeling van de blokken te maken. De nieuwe Honda blokken (K20/F20)
zijn ontwikkeld om ook meer vermogen in het middengebied (RPM's) te genereren. Als je beide motoren (direct na elkaar) test merk je gewoon dat de nieuwe generatie een stuk verfijnder is.

Ik moet echter eerlijk toegeven dat de "oude stempel" mijn voorkeur heeft!
:lol:



SSssstttttttttt....

nooit een slapende hond wakker maken
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik vond de Accord toen al een mooi model toen hij uit kwam.
Vader van een vriend van me had er toen een in donkerblauw.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

vtec vince wrote:lcr..laat ons meegenieten dan :-)
vind het altijd leuke om zulke dingen te lezen over onze auto's!!


Zal het ff opzoeken en inscannen 8) .Alleeen voor liefhebbers...anderen zullen groen :mrgreen: worden van jaloezie!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Cool I still have the Auto Motor & Sport of the Dc2 and also the Ch1, need to go and have a quick look.

Also have one where they feature the Na2R, just one page but good to see it!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Its nice to see how they spoke of the car back then.
Besides, it gives a good impression of how it was valued in comparisons with its competitors.
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Post by Dirk V »

LCR wrote:8)
Heb nog eentje staan van Autovisie met Peter Kox die de ATR test op de ring!


En, heb je het artikel nog kunnen vinden?
Ik zit hier stiekem al even te wachten! 8)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ze hadden destijds de ATR in de duurtest (nog volgens de oude stempel, dus minimaal 50.000km rijden), en op één van die tripjes gingen ze met Peter even naar de Ring 8) En in de AV supertest van 1998 kwam de ATR ook even langs. Kwam op de vierde plaats in de eindrangschikking terecht :D
Bij de eerste rij-impressie met de ATR waren ze trouwens ook laaiend enthausiast :clap
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Dirk V wrote:
LCR wrote:8)
Heb nog eentje staan van Autovisie met Peter Kox die de ATR test op de ring!


En, heb je het artikel nog kunnen vinden?
Ik zit hier stiekem al even te wachten! 8)


OOOO..sorry. Helemaal vergeten...ga proberen vanavond,maar iig voor de Kerst... :lol:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

:kwijl:
Image

Image

Image

Image

Image

Image
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Leuk stuk!

Is het trouwens bekend wie deze Accord nu heeft? Staat gewoon geregistreerd nl.
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Staan nogal wat fouten in.....

1220kg? (=+/-1305kg)
0-100 in 7.6sec :lol: :lol: :lol: (=6.9 - 7.2 sec met G-tech pro)

je moet wel doortrekken tot de begrenzer for christ sake
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

En met originele remmen ga je het echt niet redden in de grune Holle...Of ik rem te laat of kox te vroeg? :wink:

Wel een mooi verslag trouwens :D
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked