Brembo OEM schijven CTR
Brembo OEM schijven CTR
Hoi allemaal.
Ik heb voor mijn CTR nieuwe remschijven nodig. (voorkant)
Nu heb ik iemand op marktplaats gevonden (uit amsterdam) die Brembo OEM schijven voor een CTR verkoopt, ik ben gaan zoeken op de website van brembo maar kan alleen niks vinden over OEM schijven van brembo voor een CTR.
Weet iemand of brembo, OEM schijven maakt voor een CTR?
Verder is het zo dat hij mij adviseerde om die schijven te voorzien van groeven, dit te doen door de schijven op te spannen op een cnc freesbank en de groeven erin te fresen volgens de specs van Brembo High Performance schijven.
is dit een slimme zet om te laten doen?
groetjes Robert
Ik heb voor mijn CTR nieuwe remschijven nodig. (voorkant)
Nu heb ik iemand op marktplaats gevonden (uit amsterdam) die Brembo OEM schijven voor een CTR verkoopt, ik ben gaan zoeken op de website van brembo maar kan alleen niks vinden over OEM schijven van brembo voor een CTR.
Weet iemand of brembo, OEM schijven maakt voor een CTR?
Verder is het zo dat hij mij adviseerde om die schijven te voorzien van groeven, dit te doen door de schijven op te spannen op een cnc freesbank en de groeven erin te fresen volgens de specs van Brembo High Performance schijven.
is dit een slimme zet om te laten doen?
groetjes Robert
HONDA - The power of Dreams
- vtec vince
Robert, ik ben degene met wie je de laatste tijd af en toe mailt
Voor een groot aantal auto's worden soms geen sportschijven gemaakt van behoorlijke kwaliteit. Ja raar, maar als je goed kijkt is er iets met Brembo en alle Honda Type R's want daar leveren ze blijkbaar niks sportiefs voor. (op de ITR na, maar dat komt omdat die schijf voor meerdere modellen gebruikt wordt)
Het is niet de eerste keer dat ik groeven erin laat maken, en dat doe ik alleen met schijven van Brembo, juist omdat ik daar voldoende ervaring mee heb. Dus ik weet niet wat jouw ervaringen ermee zijn?
Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.

vtec vince wrote:Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.
Voor een groot aantal auto's worden soms geen sportschijven gemaakt van behoorlijke kwaliteit. Ja raar, maar als je goed kijkt is er iets met Brembo en alle Honda Type R's want daar leveren ze blijkbaar niks sportiefs voor. (op de ITR na, maar dat komt omdat die schijf voor meerdere modellen gebruikt wordt)
Het is niet de eerste keer dat ik groeven erin laat maken, en dat doe ik alleen met schijven van Brembo, juist omdat ik daar voldoende ervaring mee heb. Dus ik weet niet wat jouw ervaringen ermee zijn?
Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.
Maskertje wrote:Robert, ik ben degene met wie je de laatste tijd af en toe mailtvtec vince wrote:Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.
zie nut er niet zo van in. plain discs met goede blokken doen het prima. voor echt remmen moet je toch naar groter.
- vtec vince
Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.[/quote]
Dat lijkt me idd wel handig , heb je gelijk een indicator van de dikte van je schijven.
Boor je ook gaten in een schijf dan?
Of alleen groeven?
Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.[/quote]
Dat lijkt me idd wel handig , heb je gelijk een indicator van de dikte van je schijven.
Boor je ook gaten in een schijf dan?
Of alleen groeven?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Maskertje wrote:Robert, ik ben degene met wie je de laatste tijd af en toe mailtvtec vince wrote:Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.
Hoi Maskertje.
grappig dat jij hier ook online bent.
Ik heb zelf geen ervaring met groeven in schijven fresen, maar heb opzich wel voldoende materialen kennins om in te kunnen schatten of het kan zeg maar.
alleen snap ik niet zo goed wat nou het nut er van is.
Standaard schijven voor CTR zitten ook geen sleuven in, en dat werkt ook prima, dus waarom zou het bij brembo's dan wel opeens moeten / aan te raden zijn?
verder blijft mijn intresse nog steeds naar de schijven, ik bel je van de week even.
- vtec vince
Ik heb deze zomer Brembo maxx gegroefde schijven op de EP3 gemonteerd. Niets mis mee...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
typeRfan wrote:
alleen snap ik niet zo goed wat nou het nut er van is.
Standaard schijven voor CTR zitten ook geen sleuven in, en dat werkt ook prima, dus waarom zou het bij brembo's dan wel opeens moeten / aan te raden zijn?
verder blijft mijn intresse nog steeds naar de schijven, ik bel je van de week even.
Betere warmte afvoer en houd ook je blokken in betere conditie zodat er niet gauw een glazuurlaag op vormt. En wat merk je ervan? Je remt beter icm goede blokjes.
Over het 'standaard' geval kan je over alles discussieren aan wat wij allemaal aan onze auto's veranderen. Om maar even 1 te noemen: Waarom zit er standaard geen betere (mugen) airbox in?
Gezien ik niet veel hard kan rijden ivm woon werk verkeer en ik ook niet vol in me ankers hoef om tot stilstand te komen vind ik het niet echt nodig om de schijven van een groef te voorzien.
De brembo schijven zijn besteld, en ik wil ze met de tijd er zelf onder monteren (als het weer wat warmer wordt buiten) nu heb ik zelf schijven al een tijdje niet meer vervangen bij auto's, dus kan iemand mij informeren waar ik op moet letten?
Mogelijk lijdingen ontluchten, of wielen en remklauw bevesteging op moment vast te zetten.
Ik weet dat de wielbouten op moment vast moeten maar hoeveel Nm weet ik niet.
en de bouten van de remklauwen moeten die ook op moment?
De brembo schijven zijn besteld, en ik wil ze met de tijd er zelf onder monteren (als het weer wat warmer wordt buiten) nu heb ik zelf schijven al een tijdje niet meer vervangen bij auto's, dus kan iemand mij informeren waar ik op moet letten?
Mogelijk lijdingen ontluchten, of wielen en remklauw bevesteging op moment vast te zetten.
Ik weet dat de wielbouten op moment vast moeten maar hoeveel Nm weet ik niet.
en de bouten van de remklauwen moeten die ook op moment?
De wielmoeren zet ik altijd op 118 Nm op aanraden van de dealer. Zijn nog nooit los gegaan. Persoonlijk vind ik het prettig ze eerst allemaal op 100 Nm te zetten, om ze daarna door te trekken naar 118.
Daarnaast zou ik het in de gaten houden dat je die twee kleine schroefjes niet kapot draait waarmee de schijf vast zit. Dan heb je wat meer werk :wink:. Zoals op aanraden van het forum heb ik een slag schroevendraaier gekocht (paar tientjes) en daarmee gaan ze inderdaad heel makkelijk los.
Bouten waarmee de remklauw vast zit zet ik zelf altijd goed handvast vast. Veel meer ga je niet loshalen.
Even de stappen op rij:
1. Krik onder de auto (steunpunt!)
2. Wielmoeren één slag losdraaien
3. Auto opkrikken
4. Wielmoeren losdraaien
5. Wiel verwijderen
6. Twee bouten van remklauw verwijderen
7. 2 schroefjes van schijfrem verwijderen
8. Alle voorgaande stappen omgekeerd volgen en moeren op 118Nm vast zetten (NIET vergeten)
Daarnaast zou ik het in de gaten houden dat je die twee kleine schroefjes niet kapot draait waarmee de schijf vast zit. Dan heb je wat meer werk :wink:. Zoals op aanraden van het forum heb ik een slag schroevendraaier gekocht (paar tientjes) en daarmee gaan ze inderdaad heel makkelijk los.
Bouten waarmee de remklauw vast zit zet ik zelf altijd goed handvast vast. Veel meer ga je niet loshalen.
Even de stappen op rij:
1. Krik onder de auto (steunpunt!)
2. Wielmoeren één slag losdraaien
3. Auto opkrikken
4. Wielmoeren losdraaien
5. Wiel verwijderen
6. Twee bouten van remklauw verwijderen
7. 2 schroefjes van schijfrem verwijderen
8. Alle voorgaande stappen omgekeerd volgen en moeren op 118Nm vast zetten (NIET vergeten)
even het stof afblazen :lol:
ik lees hier dat enkelen de brembo max gemonteerd hebben op de EP3 :?:
ik vind deze helemaal nergens terug,heb maskertje ook al gePM'd en hij kan ze ook niet bestellen,zijn deze uit het gamma genomen ofzo?
ik had ze op m'n EK4 icm de ds2500 blokken en was super tevreden, vandaar ik de R ook graag zou onderhanden nemen tegen de zomer.
ik lees hier dat enkelen de brembo max gemonteerd hebben op de EP3 :?:
ik vind deze helemaal nergens terug,heb maskertje ook al gePM'd en hij kan ze ook niet bestellen,zijn deze uit het gamma genomen ofzo?
ik had ze op m'n EK4 icm de ds2500 blokken en was super tevreden, vandaar ik de R ook graag zou onderhanden nemen tegen de zomer.