Brembo OEM schijven CTR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
typeRfan
Posts: 83
Joined: Sun Feb 18, 2007 1:44 pm

Brembo OEM schijven CTR

Post by typeRfan »

Hoi allemaal.

Ik heb voor mijn CTR nieuwe remschijven nodig. (voorkant)
Nu heb ik iemand op marktplaats gevonden (uit amsterdam) die Brembo OEM schijven voor een CTR verkoopt, ik ben gaan zoeken op de website van brembo maar kan alleen niks vinden over OEM schijven van brembo voor een CTR.

Weet iemand of brembo, OEM schijven maakt voor een CTR?

Verder is het zo dat hij mij adviseerde om die schijven te voorzien van groeven, dit te doen door de schijven op te spannen op een cnc freesbank en de groeven erin te fresen volgens de specs van Brembo High Performance schijven.
is dit een slimme zet om te laten doen?

groetjes Robert
HONDA - The power of Dreams
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Je hebt oem schijven en Brembo schijven, geen Brembo oem schijven.

Ik heb trouwens wel Brembo max schijven gevonden voor de EP3 op hun site.
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

maskertje pmen
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Robert, ik ben degene met wie je de laatste tijd af en toe mailt :)


vtec vince wrote:Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.


Voor een groot aantal auto's worden soms geen sportschijven gemaakt van behoorlijke kwaliteit. Ja raar, maar als je goed kijkt is er iets met Brembo en alle Honda Type R's want daar leveren ze blijkbaar niks sportiefs voor. (op de ITR na, maar dat komt omdat die schijf voor meerdere modellen gebruikt wordt)

Het is niet de eerste keer dat ik groeven erin laat maken, en dat doe ik alleen met schijven van Brembo, juist omdat ik daar voldoende ervaring mee heb. Dus ik weet niet wat jouw ervaringen ermee zijn?

Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Maskertje wrote:Robert, ik ben degene met wie je de laatste tijd af en toe mailt :)


vtec vince wrote:Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.


Voor een groot aantal auto's worden soms geen sportschijven gemaakt van behoorlijke kwaliteit. Ja raar, maar als je goed kijkt is er iets met Brembo en alle Honda Type R's want daar leveren ze blijkbaar niks sportiefs voor. (op de ITR na, maar dat komt omdat die schijf voor meerdere modellen gebruikt wordt)

Het is niet de eerste keer dat ik groeven erin laat maken, en dat doe ik alleen met schijven van Brembo, juist omdat ik daar voldoende ervaring mee heb. Dus ik weet niet wat jouw ervaringen ermee zijn?

Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.


zie nut er niet zo van in. plain discs met goede blokken doen het prima. voor echt remmen moet je toch naar groter.
muggo
Posts: 113
Joined: Thu Aug 13, 2009 6:36 pm

Post by muggo »

stoptech leverd wel schijven voor de ep3 en anders kan je bij showoff ook nog schijven bestellen
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Zo ook powerslot.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Het is niet de eerste keer dat ik groeven erin laat maken, en dat doe ik alleen met schijven van Brembo, juist omdat ik daar voldoende ervaring mee heb. Dus ik weet niet wat jouw ervaringen ermee zijn?

Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.[/quote]

Dat lijkt me idd wel handig , heb je gelijk een indicator van de dikte van je schijven.
Boor je ook gaten in een schijf dan?
Of alleen groeven?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Alleen groeven, gaten boren niet :)
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Gaten mag je echt niet erin boren!
typeRfan
Posts: 83
Joined: Sun Feb 18, 2007 1:44 pm

Post by typeRfan »

Maskertje wrote:Robert, ik ben degene met wie je de laatste tijd af en toe mailt :)


vtec vince wrote:Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.


Voor een groot aantal auto's worden soms geen sportschijven gemaakt van behoorlijke kwaliteit. Ja raar, maar als je goed kijkt is er iets met Brembo en alle Honda Type R's want daar leveren ze blijkbaar niks sportiefs voor. (op de ITR na, maar dat komt omdat die schijf voor meerdere modellen gebruikt wordt)

Het is niet de eerste keer dat ik groeven erin laat maken, en dat doe ik alleen met schijven van Brembo, juist omdat ik daar voldoende ervaring mee heb. Dus ik weet niet wat jouw ervaringen ermee zijn?

Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.


Hoi Maskertje.

grappig dat jij hier ook online bent.

Ik heb zelf geen ervaring met groeven in schijven fresen, maar heb opzich wel voldoende materialen kennins om in te kunnen schatten of het kan zeg maar.

alleen snap ik niet zo goed wat nou het nut er van is.
Standaard schijven voor CTR zitten ook geen sleuven in, en dat werkt ook prima, dus waarom zou het bij brembo's dan wel opeens moeten / aan te raden zijn?

verder blijft mijn intresse nog steeds naar de schijven, ik bel je van de week even.
HONDA - The power of Dreams
vampire
Posts: 82
Joined: Fri Apr 03, 2009 5:32 pm

Post by vampire »

Powerslot zijn prima schijven en Stoptech ook, zou eerlijk gezegd niet gaan boren of frezen in een schijf als er ook een ready made alternatief is.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Waarschijnlijk is met groeven net iets beter dan gladde schijven vanwege het afvoeren van de hitte en het remstof wat er van de blokjes afkomt.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik heb deze zomer Brembo maxx gegroefde schijven op de EP3 gemonteerd. Niets mis mee...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

typeRfan wrote:
alleen snap ik niet zo goed wat nou het nut er van is.
Standaard schijven voor CTR zitten ook geen sleuven in, en dat werkt ook prima, dus waarom zou het bij brembo's dan wel opeens moeten / aan te raden zijn?

verder blijft mijn intresse nog steeds naar de schijven, ik bel je van de week even.


Betere warmte afvoer en houd ook je blokken in betere conditie zodat er niet gauw een glazuurlaag op vormt. En wat merk je ervan? Je remt beter icm goede blokjes.

Over het 'standaard' geval kan je over alles discussieren aan wat wij allemaal aan onze auto's veranderen. Om maar even 1 te noemen: Waarom zit er standaard geen betere (mugen) airbox in?
typeRfan
Posts: 83
Joined: Sun Feb 18, 2007 1:44 pm

Post by typeRfan »

Gezien ik niet veel hard kan rijden ivm woon werk verkeer en ik ook niet vol in me ankers hoef om tot stilstand te komen vind ik het niet echt nodig om de schijven van een groef te voorzien.

De brembo schijven zijn besteld, en ik wil ze met de tijd er zelf onder monteren (als het weer wat warmer wordt buiten) nu heb ik zelf schijven al een tijdje niet meer vervangen bij auto's, dus kan iemand mij informeren waar ik op moet letten?
Mogelijk lijdingen ontluchten, of wielen en remklauw bevesteging op moment vast te zetten.
Ik weet dat de wielbouten op moment vast moeten maar hoeveel Nm weet ik niet.
en de bouten van de remklauwen moeten die ook op moment?
HONDA - The power of Dreams
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

De wielmoeren zet ik altijd op 118 Nm op aanraden van de dealer. Zijn nog nooit los gegaan. Persoonlijk vind ik het prettig ze eerst allemaal op 100 Nm te zetten, om ze daarna door te trekken naar 118.

Daarnaast zou ik het in de gaten houden dat je die twee kleine schroefjes niet kapot draait waarmee de schijf vast zit. Dan heb je wat meer werk :wink:. Zoals op aanraden van het forum heb ik een slag schroevendraaier gekocht (paar tientjes) en daarmee gaan ze inderdaad heel makkelijk los.

Bouten waarmee de remklauw vast zit zet ik zelf altijd goed handvast vast. Veel meer ga je niet loshalen.

Even de stappen op rij:

1. Krik onder de auto (steunpunt!)
2. Wielmoeren één slag losdraaien
3. Auto opkrikken
4. Wielmoeren losdraaien
5. Wiel verwijderen
6. Twee bouten van remklauw verwijderen
7. 2 schroefjes van schijfrem verwijderen
8. Alle voorgaande stappen omgekeerd volgen en moeren op 118Nm vast zetten (NIET vergeten)
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Post by FRENCH »

even het stof afblazen :lol:

ik lees hier dat enkelen de brembo max gemonteerd hebben op de EP3 :?:
ik vind deze helemaal nergens terug,heb maskertje ook al gePM'd en hij kan ze ook niet bestellen,zijn deze uit het gamma genomen ofzo?
ik had ze op m'n EK4 icm de ds2500 blokken en was super tevreden, vandaar ik de R ook graag zou onderhanden nemen tegen de zomer.
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

De meeste OEM schijven van sportieve auto's zijn gewoon schijven van brembo.

Het staat er vrijwel nooit op maar ze zijn wel van brembo
Locked