CR-Z komt eraan!
mr. X wrote:Het is ook zo dat wanneer je met een zuinige auto, onzuinig gaat rijden het verbruik evenredig hard stijgt. Dat is ooit nog eens op het consumentenprogramma 'Kassa' getest. Een of andere Kia, die volgens de boekjes 1 op 23 moest rijden, haalde vaak maar 1 op 16. Dit komt gewoon puur omdat wanneer je hard gaat rijden het ding ongelofelijk onzuinig blijkt te zijn.
Mooi voorbeeld was ook van topgear dat ze een Prius volgas over een circuit lieten banjeren met een M3 erachteraan. De M3 verbruikte minder...
Ja dat was leuk

Ik zou zeggen CR-Z met Honda 2.0L i-Vtec & Toyota electromotor 60kw/80 PK, 6 -speed, (plug-in) Lithium ion accu erin voor circa 60 km actieradius en gaan....
Oja in de Prius zit ik nu gemiddeld 5 jaar (150.000 km) 1 liter op 20 km...
Voor alle mensen die nu zitten te zeuren op Honda omdat het allemaal niet meer zo sportief is als vroeger: vergeet niet dat Honda als autofabrikant zijn bestaansrecht heeft te danken aan technisch vooruitstrevende, maar vooral zuinige auto's. Het eerste vierwielige succes heette de T360 (bedrijfswagentje met 360cc), de S500/600 liep ernaast, maar was enkel leuk om het imago op te krikken en stroomde de Yens echt niet van binnen. Het volgende commerciële succes was de N360/600 waarin al veel elementen van de latere Civic in terug te vinden waren. En toen kwam de Civic, en had Honda zijn naam als autoproducent definitief gevestigd.
En waarom zijn kleine, op papier zuinige, auto's in de praktijk vaak niet zo zuinig? Omdat daar veelal korte en koude ritjes mee worden gereden.
En waarom zijn kleine, op papier zuinige, auto's in de praktijk vaak niet zo zuinig? Omdat daar veelal korte en koude ritjes mee worden gereden.
HondArd wrote:Voor alle mensen die nu zitten te zeuren op Honda omdat het allemaal niet meer zo sportief is als vroeger: vergeet niet dat Honda als autofabrikant zijn bestaansrecht heeft te danken aan technisch vooruitstrevende, maar vooral zuinige auto's. Het eerste vierwielige succes heette de T360 (bedrijfswagentje met 360cc), de S500/600 liep ernaast, maar was enkel leuk om het imago op te krikken en stroomde de Yens echt niet van binnen. Het volgende commerciële succes was de N360/600 waarin al veel elementen van de latere Civic in terug te vinden waren. En toen kwam de Civic, en had Honda zijn naam als autoproducent definitief gevestigd.
En waarom zijn kleine, op papier zuinige, auto's in de praktijk vaak niet zo zuinig? Omdat daar veelal korte en koude ritjes mee worden gereden.
Amen.
Bovendien heeft deze CR-Z veel van de oer-CRX Type 1, zoals de 1.5 HF (High Fuel Economy!)
Het lijkt nu allemaal een beetje saai, maar zie het als een voorbode voor wat volgt. Het is immers ook pas later dat de snellere varianten van de CRX kwamen. En wat ben je uiteindelijk met cijfers? Kijk naar MX5/Miata, die biedt met weinig vermogen toch heel veel rijplezier. En als je echt alleen wil kijken naar cijfers, ben ik bang dat je beter een ander merk kiest. :wink:
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Ieder merk, type, motor variant, kleur, etc. is allemaal een kwestie van smaak en toepassing.
Ik persoonlijk vind de neus er goed uitzien, de kont echter in het geheel niet.
Ik persoonlijk vind hybrides helemaal niks, maar ik hoef dan ook geen hybride te rijden. ik heb de luxe dat ik geen brandstof hoef te betalen (alleen bijtelling). dus maakt het me niet uit of de auto 1op20 of 1op5 loopt. Inderdaad, verbruik weegt mee in de bijtelling, ik weet het. maar even kort door de bocht betaal ik liever iets meer voor een auto waarmee ik echt vette plezier heb om in te rijden, dan iets minder en geen lol beleven.ik hou nou eenmaal van sportief, ik rij altijd stevig door.
Zoals ik al zei, een auto moet bij jou woon/werkstijl passen.
kortom de CR-V zal dus nooit in mijn straatje passen.
Ik persoonlijk vind de neus er goed uitzien, de kont echter in het geheel niet.
Ik persoonlijk vind hybrides helemaal niks, maar ik hoef dan ook geen hybride te rijden. ik heb de luxe dat ik geen brandstof hoef te betalen (alleen bijtelling). dus maakt het me niet uit of de auto 1op20 of 1op5 loopt. Inderdaad, verbruik weegt mee in de bijtelling, ik weet het. maar even kort door de bocht betaal ik liever iets meer voor een auto waarmee ik echt vette plezier heb om in te rijden, dan iets minder en geen lol beleven.ik hou nou eenmaal van sportief, ik rij altijd stevig door.
Zoals ik al zei, een auto moet bij jou woon/werkstijl passen.
kortom de CR-V zal dus nooit in mijn straatje passen.
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
Koop een witte Scirocco, plak er een rode H op en klaar. Hoeft deze CR-Z niet te komen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HONDA wrote:Koop een witte Scirocco, plak er een rode H op en klaar. Hoeft deze CR-Z niet te komen.
Zoiets:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=6988
Ik vind het heel erg om te zeggen maar dat design ziet er een stuk beter uit dan wat Honda tegenwoordig verzint.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007