CR-Z komt eraan!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

klein motortje dat enorm hard zn best moet doen.. dat is precies mijn probleem met die apparaten..

een lexus LS600h daarentegen 8)
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

mr. X wrote:Het is ook zo dat wanneer je met een zuinige auto, onzuinig gaat rijden het verbruik evenredig hard stijgt. Dat is ooit nog eens op het consumentenprogramma 'Kassa' getest. Een of andere Kia, die volgens de boekjes 1 op 23 moest rijden, haalde vaak maar 1 op 16. Dit komt gewoon puur omdat wanneer je hard gaat rijden het ding ongelofelijk onzuinig blijkt te zijn.

Mooi voorbeeld was ook van topgear dat ze een Prius volgas over een circuit lieten banjeren met een M3 erachteraan. De M3 verbruikte minder...


Ja dat was leuk :D , Een Yaris met het gewicht van een Avensis op z'n tandvlees laten lopen tegen een "vette" BMW op zijn sokken :!:

Ik zou zeggen CR-Z met Honda 2.0L i-Vtec & Toyota electromotor 60kw/80 PK, 6 -speed, (plug-in) Lithium ion accu erin voor circa 60 km actieradius en gaan....

Oja in de Prius zit ik nu gemiddeld 5 jaar (150.000 km) 1 liter op 20 km...
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

juggie wrote:Ik zou zeggen CR-Z met Honda 2.0L i-Vtec & Toyota electromotor 60kw/80 PK, 6 -speed, (plug-in) Lithium ion accu erin voor circa 60 km actieradius en gaan....




:-? :?:

En Voila een CR-Z die 2200kg weegt!

:lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Voor alle mensen die nu zitten te zeuren op Honda omdat het allemaal niet meer zo sportief is als vroeger: vergeet niet dat Honda als autofabrikant zijn bestaansrecht heeft te danken aan technisch vooruitstrevende, maar vooral zuinige auto's. Het eerste vierwielige succes heette de T360 (bedrijfswagentje met 360cc), de S500/600 liep ernaast, maar was enkel leuk om het imago op te krikken en stroomde de Yens echt niet van binnen. Het volgende commerciële succes was de N360/600 waarin al veel elementen van de latere Civic in terug te vinden waren. En toen kwam de Civic, en had Honda zijn naam als autoproducent definitief gevestigd.
En waarom zijn kleine, op papier zuinige, auto's in de praktijk vaak niet zo zuinig? Omdat daar veelal korte en koude ritjes mee worden gereden.
Kurosawa
Posts: 70
Joined: Wed Sep 02, 2009 7:56 pm

Post by Kurosawa »

HondArd wrote:Voor alle mensen die nu zitten te zeuren op Honda omdat het allemaal niet meer zo sportief is als vroeger: vergeet niet dat Honda als autofabrikant zijn bestaansrecht heeft te danken aan technisch vooruitstrevende, maar vooral zuinige auto's. Het eerste vierwielige succes heette de T360 (bedrijfswagentje met 360cc), de S500/600 liep ernaast, maar was enkel leuk om het imago op te krikken en stroomde de Yens echt niet van binnen. Het volgende commerciële succes was de N360/600 waarin al veel elementen van de latere Civic in terug te vinden waren. En toen kwam de Civic, en had Honda zijn naam als autoproducent definitief gevestigd.
En waarom zijn kleine, op papier zuinige, auto's in de praktijk vaak niet zo zuinig? Omdat daar veelal korte en koude ritjes mee worden gereden.


Amen.
Bovendien heeft deze CR-Z veel van de oer-CRX Type 1, zoals de 1.5 HF (High Fuel Economy!)
Het lijkt nu allemaal een beetje saai, maar zie het als een voorbode voor wat volgt. Het is immers ook pas later dat de snellere varianten van de CRX kwamen. En wat ben je uiteindelijk met cijfers? Kijk naar MX5/Miata, die biedt met weinig vermogen toch heel veel rijplezier. En als je echt alleen wil kijken naar cijfers, ben ik bang dat je beter een ander merk kiest. :wink:
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

g-unit wrote:
juggie wrote:Ik zou zeggen CR-Z met Honda 2.0L i-Vtec & Toyota electromotor 60kw/80 PK, 6 -speed, (plug-in) Lithium ion accu erin voor circa 60 km actieradius en gaan....




:-? :?:

En Voila een CR-Z die 2200kg weegt!

:lol:


Je bent in de war met de RX450h :) ...
Oonee die weegt 2.085 kg
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

die kleur maakt hem lelijk in het wit is ie veel mooier, raar eigenlijk
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Vind het geen eens een lelijke kleur, maar zie hem ook liever in het wit.
Wel zonde van die 20% ipv 14%.
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

theedge46
Posts: 56
Joined: Fri Sep 25, 2009 12:05 pm

Post by theedge46 »

Deze kleur lijkt wel dezelfde als destijds op de crx vtec zat. Vind t m wel mooi staan.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Ieder merk, type, motor variant, kleur, etc. is allemaal een kwestie van smaak en toepassing.

Ik persoonlijk vind de neus er goed uitzien, de kont echter in het geheel niet.

Ik persoonlijk vind hybrides helemaal niks, maar ik hoef dan ook geen hybride te rijden. ik heb de luxe dat ik geen brandstof hoef te betalen (alleen bijtelling). dus maakt het me niet uit of de auto 1op20 of 1op5 loopt. Inderdaad, verbruik weegt mee in de bijtelling, ik weet het. maar even kort door de bocht betaal ik liever iets meer voor een auto waarmee ik echt vette plezier heb om in te rijden, dan iets minder en geen lol beleven.ik hou nou eenmaal van sportief, ik rij altijd stevig door.

Zoals ik al zei, een auto moet bij jou woon/werkstijl passen.

kortom de CR-V zal dus nooit in mijn straatje passen.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Weet iemand wat dit gaat kosten???
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

eerste foto heeft wel wat weg van de nieuwe scirocco, vind hem best wel mooi
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Ik zat er aan te denken om er een te leasen voor de zaak als mn daily prelude eenmaal weg is... maar ik begin heel erg hard te twijfelen.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Koop een witte Scirocco, plak er een rode H op en klaar. Hoeft deze CR-Z niet te komen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

HONDA wrote:Koop een witte Scirocco, plak er een rode H op en klaar. Hoeft deze CR-Z niet te komen.


Zoiets:

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=6988
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik vind het heel erg om te zeggen maar dat design ziet er een stuk beter uit dan wat Honda tegenwoordig verzint.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

boohoo, ik vind het maar niets :cry:
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

En hij valt ook nog in de 20% bijtelling voor de lease rijders onder ons, ik heb maar een a3 besteld want dit schiet niet op zo :(
Locked