Rijden 14 maart 2010 Time Attack Zandvoort
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
ik zou niet weten waarom een atr niet geschikt is.
volgens mij rijden ze erg goed dus proberen kan altijd.
een bekende van me reed op assen de time attack mee met een volledig originele s2000 tussen allerlei heftig spul waaronder een behoorlijk getunde s2000 hij reed zelfs met de originele fabrieksbanden van 4jaar oud. en werd gewoon 6de of 7de in zijn klasse het was de 2de keer ooit dat ie op een circuit reed. die andere s2000 was 9 of 10de geworden
als je rijdt en je heb de feeling ervoor kan je bijwijze van spreken met een smart nog snelle tijden rijden. als je maar door heb hoe je de bochten moet nemen kan je heel veel winst maken.
dus met een atr kan je denk ik nog heel veel bereiken
volgens mij rijden ze erg goed dus proberen kan altijd.
een bekende van me reed op assen de time attack mee met een volledig originele s2000 tussen allerlei heftig spul waaronder een behoorlijk getunde s2000 hij reed zelfs met de originele fabrieksbanden van 4jaar oud. en werd gewoon 6de of 7de in zijn klasse het was de 2de keer ooit dat ie op een circuit reed. die andere s2000 was 9 of 10de geworden
als je rijdt en je heb de feeling ervoor kan je bijwijze van spreken met een smart nog snelle tijden rijden. als je maar door heb hoe je de bochten moet nemen kan je heel veel winst maken.
dus met een atr kan je denk ik nog heel veel bereiken
bertjehonda wrote:als je rijdt en je heb de feeling ervoor kan je bijwijze van spreken met een smart nog snelle tijden rijden. als je maar door heb hoe je de bochten moet nemen kan je heel veel winst maken.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Niet voor niets dat tijdens een van de vorige time-attack evenementen Robin (en andere?) met de ITR boven enkele Skylines stond die het dubbele aan vermogen mee sleepten.
Dat zou mijn reden zijn om mee te doen. Met een standaard auto en het rijden van mooie lijnen kan je heel veel snellere auto's achter je laten die als een spreekwoordelijke olifant door een porseleinkast banjeren.
Een snelle auto hebben is alles, als je het niet weet te benutten ben je nergens.
wat ik raar vind is dat als ik de tijdenvan Semi-pro street terug bekijkt.
Reed Martijn toen 2.08.""
Robin 2.09.""
en de winaar van 2009 met een Golf TDI: 2.24
:?: :-?
Er was toch niks verandert aan de baan?
alle tijden zijn van Zandvoort circuit.
was trouwens wel knap in 2007, een 4e en 6e tijd en enige auto's onder de 220pk
1 werd toen een S2 met dik 520pk
2 M3 met ook meer dan 400pk
Reed Martijn toen 2.08.""
Robin 2.09.""
en de winaar van 2009 met een Golf TDI: 2.24
:?: :-?
Er was toch niks verandert aan de baan?
alle tijden zijn van Zandvoort circuit.
was trouwens wel knap in 2007, een 4e en 6e tijd en enige auto's onder de 220pk
1 werd toen een S2 met dik 520pk
2 M3 met ook meer dan 400pk
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
g-unit wrote:wat ik raar vind is dat als ik de tijdenvan Semi-pro street terug bekijkt.
Reed Martijn toen 2.08.""
Robin 2.09.""
was trouwens wel knap in 2007, een 4e en 6e tijd en enige auto's onder de 220pk
1 werd toen een S2 met dik 520pk
2 M3 met ook meer dan 400pk
Vergeet die Golf GTI niet.....die was dus niet gekilled door de ITR's...een golfje. Die had volgens mij Audi RS6 remklauwen voor :shock: en natuurlijk zwaar gekieteld.
Een hoop stoppingpower helpt ook erg veel.
Dat is nu ook een van de dingen waar ik nu hard op zoek ben (ook mijn verborgen spaarvarken trouwens :lol: )
Er zijn een aantal opties,maar zoals altijd zal $$$ een big issue zijn.
Optie 1:
OEM frontbrake disc met DS3000 ( disc zal rijp zijn voor de vuilnisbak na het evenement). Geeft niet....zet weer de Mugen met DS2500 erop.
Optie2:
AP racing 6 pods 8) WOW :kwijl: deze zijn cool en de prijs ook.... :cry:
Optie3:
Remmerij van D2. Moet nog wat feedback krijgen van deze. Een dude uit Oostenrijk heeft deze op zijn 270PK :stoer: sterke N.A. ATR zitten....
Future group-buy van maken van die AP remmen set voor de toekomst? Dat is de set waar mijn oog ook op is gevallen maar op dit moment heb ik het geld er niet voor.
Het spreek me persoonlijk niet zo aan dat de schijven krom zouden trekken na één dagje banjeren. Is de 'bite' van de DS3000 daadwerkelijk harder of kunnen ze langer op hoge temperatuur draaien? Anders zou ik toch voor een setje DS2500 gaan.
Het spreek me persoonlijk niet zo aan dat de schijven krom zouden trekken na één dagje banjeren. Is de 'bite' van de DS3000 daadwerkelijk harder of kunnen ze langer op hoge temperatuur draaien? Anders zou ik toch voor een setje DS2500 gaan.
LCR wrote:Vergeet die Golf GTI niet.....die was dus niet gekilled door de ITR's...een golfje.
Die golfje had 2x zoveel pk's als de ITR's
overigens reden ze in 2007 me 3 klassen.
in 2008 zouden die Golfje, S2, M3. in een hogere klassen zijn terecht gekomen.
dus de ITR's waren de Morele winaars naar mijn mening.
want die zatten met minder dan 220 pk pal achter die top 3
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Ok.. toch even een aanvulling van mijn kant...
In 2007 werd Time Attack door Autovisie voor het eerst georganiseerd in Nederland.
Time Attack als evenement houdt in "een aanval op de snelste tijd."
Dit werd op meerdere plekken in de wereld gedaan.
Nu was het concept in 2007 origineel... dat wil zeggen...
1 sessie waarin je een snelste tijd neer moest zetten.
(van je totaal 3 ronden; In-lap, je Flying Lap en je Out Lap)
Binnen 1 ronde moest je dus je banden opwarmen, je auto inrijden en in volle snelheid over start-finish denderen, omdat je tijd ging lopen vanaf dat moment...
Waren je banden dus nog niet warm of dook je de Tarzan-bocht verkeerd in, jammer... ging ten koste van je Flying Lap-tijd...
Voordeel van zo'n sessie was dat je dan ook niemand verder tegen kon komen die jou kon hinderen of omgekeerd.
Martin en ik zijn toen gevraagd door de organisatie zelf om mee te doen, aangezien wij vaak op Zandvoort te vinden waren, hier bekend waren met de baan en circuitervaring hebben.
En wij deden het nog niet eens zo slecht
Idd wat al gezegd is.. met onze 200pk auto's tegen Skyline's, Evo's, Subaru's van 400-500 pk:
Nu is dit allemaal in 2008 drastisch veranderd.
Autovisie heeft de organistie overgegeven aan de Automaxx organisatie, waarna ook de opzet veranderd was.
Niets meer 1 sessie van 3 ronden...
Maar een aantal minuten, waarin gewoon zo snel mogelijk gereden kan worden, waarbij iedereen tegelijk op de baan rijdt tussen elkaar door.
Hierdoor kun je dus auto's tegenkomen die minder snel zijn, of mensen die niet goed de lijnen weten te rijden...
Goed tijdens de kwalificatie hadden we dat ook, maar daarna was het toch echt jezelf bewijzen in 1 Flying Lap.
Dit zijn beelden tijdens de kwalificatie vanuit mijn auto:
http://video.xs4all.nl/player/playlist/3102/medium?psid=8b6b7260f00ecd2b4fcbdc7a4056c9c7
In 2007 werd Time Attack door Autovisie voor het eerst georganiseerd in Nederland.
Time Attack als evenement houdt in "een aanval op de snelste tijd."
Dit werd op meerdere plekken in de wereld gedaan.
Nu was het concept in 2007 origineel... dat wil zeggen...
1 sessie waarin je een snelste tijd neer moest zetten.
(van je totaal 3 ronden; In-lap, je Flying Lap en je Out Lap)
Binnen 1 ronde moest je dus je banden opwarmen, je auto inrijden en in volle snelheid over start-finish denderen, omdat je tijd ging lopen vanaf dat moment...
Waren je banden dus nog niet warm of dook je de Tarzan-bocht verkeerd in, jammer... ging ten koste van je Flying Lap-tijd...
Voordeel van zo'n sessie was dat je dan ook niemand verder tegen kon komen die jou kon hinderen of omgekeerd.
Martin en ik zijn toen gevraagd door de organisatie zelf om mee te doen, aangezien wij vaak op Zandvoort te vinden waren, hier bekend waren met de baan en circuitervaring hebben.
En wij deden het nog niet eens zo slecht
Idd wat al gezegd is.. met onze 200pk auto's tegen Skyline's, Evo's, Subaru's van 400-500 pk:
Nu is dit allemaal in 2008 drastisch veranderd.
Autovisie heeft de organistie overgegeven aan de Automaxx organisatie, waarna ook de opzet veranderd was.
Niets meer 1 sessie van 3 ronden...
Maar een aantal minuten, waarin gewoon zo snel mogelijk gereden kan worden, waarbij iedereen tegelijk op de baan rijdt tussen elkaar door.
Hierdoor kun je dus auto's tegenkomen die minder snel zijn, of mensen die niet goed de lijnen weten te rijden...
Goed tijdens de kwalificatie hadden we dat ook, maar daarna was het toch echt jezelf bewijzen in 1 Flying Lap.
Dit zijn beelden tijdens de kwalificatie vanuit mijn auto:
http://video.xs4all.nl/player/playlist/3102/medium?psid=8b6b7260f00ecd2b4fcbdc7a4056c9c7
-
- Posts: 35
- Joined: Sun Nov 22, 2009 2:10 pm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Dimer wrote:Ingeschreven
M'n vader gaat rijden. Ik heb de NSX pas vanaf november en door de winter heb ik er amper in kunnen rijden. Het lijkt me verstandiger als m'n vader deze Time Attack opzich neemt, dan doe ik die in september
Jammer gozer, maar toch leuk om de auto in actie te zien....ik denk dat ik wel kom kijken.
En ja ik zou ook wel mee willen doen, maar als je met z'n allen de baan op gaat, lijkt me niks