129pk, 9,7 op de 100... Dat noem ik nauwelijks sportief...
4 liter op de 100 km dat is wel knap! Al zijn dat natuurlijk fabrieksgegevens, maar dan nog...
129pk, 9,7 op de 100... Dat noem ik nauwelijks sportief... 4 liter op de 100 km dat is wel knap! Al zijn dat natuurlijk fabrieksgegevens, maar dan nog...
Ik hoopte meer op een 180 pk 1,8L en dan met electomotor van 15 pk...
Die 0-100 in 7 seconden en 5 L op 100 km doet...
Mja misschien te veel gevraagd...
Wellicht dat er nog een soort van Type-S ofzo komt. Vind de Mugen versie iig al een stuk beter ogen, blijf het alleen jammer vinden de achterlichten, die zijn gewoon rechtstreeks van de Insight geplukt.
Nou vroeger reden de stock CRXjes stock Scirocco's eruit. Nu trekken stock Scricco's deze dingen eruit. Echt door dit soort dingen begin ik echt een hekel aan Honda te krijgen. Ze zijn zowiezo niet meer mijn favoriete automerk met nieuwe auto's.
Die Mugen vind ik echt heel erg mooi, veel mooier dan de nieuwe Scirocco. Als ze 'm zouden hebben met K20 eneen lekker strak onderstel zou ik 'm wel willen hebben!
Precies, dat is ook wat ik denk Dimer. Meer heeft 'ie niet nodig en het zal ook niet zo moeilijk zijn zo'n blok er in te krijgen. Kost 'ie?
Een hedendaagse Scirocco en de CR-Z kan je mijns inziens niet vergelijken. Daarnaast is het nog niet zeker dat er geen zwaardere motor komt, toch? Laten we hopen op een VTi-tje :wink:.
Schijnheilig gedoe tegenwoordig met die hype-rides (sorry; hybrides).Zo'n hybride loopt echt niet zo zuinig als door fabrikanten gelaimd wordt. Sterker, de afwijking van de vebruiksclaim is gewoonweg schandalig.
Zo'n CRX opvolger met gewoon minimaal 200pk hebben en maximaal 1150kg wegen.....
Maar ja, voor leuk snel spul moet je de laatste jaren al echt niet meer bij Honda zijn....kijk maar eens hoe goed Renault bezig is. Of kijk naar VW's R20T !!!
[quote="CWATR"]Schijnheilig gedoe tegenwoordig met die hype-rides (sorry]Bij een vergelijkende test in Autovisie bleek de verbruiksclaim van Honda anders niet veel geleden te hebben onder de testcondities. Hij deed het ongeveer even goed (of slecht) als de reguliere benzinebroeders. De cijfers van de Prius (toen nog de II) werden meer om zeep gebracht.
Als je een eerlijk beeld wil hebben van de verbruikscijfers van de hybrides moet je eens op Spritmonitor.de kijken. Veel gebruikers die bij veel kilometers anders wel de door de fabriek geclaimde cijfers halen.
CWATR wrote:Schijnheilig gedoe tegenwoordig met die hype-rides (sorry]Bij een vergelijkende test in Autovisie bleek de verbruiksclaim van Honda anders niet veel geleden te hebben onder de testcondities. Hij deed het ongeveer even goed (of slecht) als de reguliere benzinebroeders. De cijfers van de Prius (toen nog de II) werden meer om zeep gebracht. Als je een eerlijk beeld wil hebben van de verbruikscijfers van de hybrides moet je eens op Spritmonitor.de kijken. Veel gebruikers die bij veel kilometers anders wel de door de fabriek geclaimde cijfers halen.
wij hebben zo'n apparaat, allemaal prima te doen maar idd halen wat ze zeggen is bijna onmogelijk.. helemaal als het koud is, dan schiet het verbruik omhoog!
[quote="CWATR"]Schijnheilig gedoe tegenwoordig met die hype-rides (sorry]
Mr.x nu weetje waarom ik een Scirocco zou nemen. Honda stelt mij zwaar teleur de laatste jaren. Me favoriete merk van moderne auto's is daarom ook BMW.
Toch verkies ik de CR-Z nog altijd boven een Scirocco.
Verder ben ik het helemaal met jou eens, Honda laat zeer veel sportiviteit vallen wat mij ook niet bepaald kan bekoren. In mijn ogen maakt BMW nog echte (rijders) auto's voor een redelijke prijs (dat is natuurlijk relatief). Doch ik toe moet geven dat het me enigszins tegen viel toen ik een tijdje geleden in de nieuwste 325i cabrio mocht rijden. De fun-factor was niet zo hoog als ik verwacht had en de motor had niet genoeg vermogen de achterwielen lekker te laten roken maar daar mag je hem eigenlijk niet op afrekenen. Het is geen M3 die puur gebouwd is voor sportiviteit. Als je hem beoordeeld op wat het is, een comfortabele roadster, is het op alle punten een heerlijke auto zoals de CR-Z dat ook vast en zeker zal zijn als je die beoordeeld op de doelgroep waarop deze gericht is.
Even wat quotes van een ander forum waar ik wel eens vertoef:
"Zojuist de leaemij toch maar gebeld m.b.t. het verbruik van mijn Hybride. Toen ik aangaf dat ik Hybride reed en een vraagje had over het gebruik gaf men meteen al aan dat dit een bekend probleem is bij Hybrides. De Honda schijnbaar nog een graadje erger dan de Toyota. Mijn verbruik van 1 op 12 was nog geeneens de hoogste! Mij is iig verzekerd dat ik nÃet bang hoef te zijn er op aangesproken te worden. Wel gaat men volgend jaar de verbruikscijfers van de Honda Hybrid aanpassen en meenemen in de leaseprijs."
"Ik had het er net over met een collega van de afdeling wagenpark&analyse.
Het is inderdaad een bekend probleem hier :-).
Als je een gafriek maakt waarbij je op de x-as het gecombineerd verbruik volgens fabrieksopgave zou zetten en op de y-as het % afwijking werkelijk verbruik, dan zie je dat de zuinigste auto's volgens fabrieksopgave het meest afwijken en de grote zuiperds het minst. Je krijgt echt bijna een recht lijn naar beneden, waarbij je op een gegeven moment zelfs in de negatieve % terecht komt. Dit zijn dus auto's die in werkelijkheid zuiniger zijn dan fabrieksopgave.
Wel een grappige conclusie dus die bevestigt wat ik al dacht: men roept gewoon wat men wel horen! Hoe zuiniger de opgaven, hoe groter de valse belofte..."
Tja...
On-topic: ik vind de CRZ best wel leuk eruit zien maar komt naar mijn mening flink wat power tekort.
Het is ook zo dat wanneer je met een zuinige auto, onzuinig gaat rijden het verbruik evenredig hard stijgt. Dat is ooit nog eens op het consumentenprogramma 'Kassa' getest. Een of andere Kia, die volgens de boekjes 1 op 23 moest rijden, haalde vaak maar 1 op 16. Dit komt gewoon puur omdat wanneer je hard gaat rijden het ding ongelofelijk onzuinig blijkt te zijn.
Mooi voorbeeld was ook van topgear dat ze een Prius volgas over een circuit lieten banjeren met een M3 erachteraan. De M3 verbruikte minder...