Rijden 14 maart 2010 Time Attack Zandvoort
Rijden 14 maart 2010 Time Attack Zandvoort
14 maart 2010 is het zover, de Time Attack op Circuitpark Zandvoort!
Toyo Tires Time Attack: een spectaculair circuitonderdeel waarbij de deelnemers alles uit hun auto moeten halen om de snelste rondetijd neer te zetten. Time Attack is een echte circuitsport, die zowel voor de deelnemers als de toeschouwers bijzonder is om mee te maken. Het leuke van deze activiteit is de laagdrempeligheid: in de Semi Pro Street klasse hoeven de deelnemers namelijk geen circuitgeprepareerde auto en jarenlange circuitervaring te hebben. Een echte instapklasse dus, met auto's die je ook op straat kunt tegenkomen. De overige twee klassen (Pro Street en Extreme) zijn de echte publiekstrekkers: met meer aan het circuit aangepaste auto's bulderen deze ervaren coureurs over het ciruit.
Hoe werkt het precies?
Tijdens Toyo Tires Time Attack gaat het om de snelste rondetijd, die binnen een tijdsblok moet worden neergezet. De deelnemers gaan per klasse van 20 tot 25 auto's ongeveer 25 minuten de baan op, waarbij ze zelf de beste positie in het veld dienen te zoeken. En dan gaat het erom: zet je die allersnelste tijd neer? Aan boord is een transponder, waarmee de tijdsmeting wordt gedaan. Uiteraard krijgen de deelnemers vooraf de gelegenheid om enkele verkennings- en opwarmronden over het circuit te rijden.
Klasse 1: Semi Pro Street
In de Semi Pro Street verschijnen coureurs aan de start die nog niet veel circuitervaring hebben. Zij krijgen de kans om met een straatlegale auto hun snelste rondetijd neer te zetten. Deze laagdrempelige klasse geeft veel startende coureurs de kans om zich te laten zien en de ervaring op te doen om door te stromen naar de volgende klasse.
Klasse 2: Pro Street
In de Pro Street klasse nemen licht ervaren coureurs deel. Ook in deze klasse zijn het de straatlegale auto's die mogen meedoen. Deze klasse kenmerkt zich door een hogere snelheid aangezien de coureurs vaker hebben deelgenomen en de combinatie van auto en coureur een passende rondetijd oplevert.
Klasse 3: Extreme
In 2010 is er een nieuwe klasse aan Time Attack toegevoegd: Extreme. In deze klasse komen alleen extreme auto's (dit kunnen zowel straatlegaal, als voor het circuit geprepareerde auto's zijn) in het deelnemersveld. Uiteraard zitten er alleen ervaren coureurs achter het stuur.
Deelname is EUR 85.-
Inschrijven moet voor 20 januari.
Wie gaat?
Toyo Tires Time Attack: een spectaculair circuitonderdeel waarbij de deelnemers alles uit hun auto moeten halen om de snelste rondetijd neer te zetten. Time Attack is een echte circuitsport, die zowel voor de deelnemers als de toeschouwers bijzonder is om mee te maken. Het leuke van deze activiteit is de laagdrempeligheid: in de Semi Pro Street klasse hoeven de deelnemers namelijk geen circuitgeprepareerde auto en jarenlange circuitervaring te hebben. Een echte instapklasse dus, met auto's die je ook op straat kunt tegenkomen. De overige twee klassen (Pro Street en Extreme) zijn de echte publiekstrekkers: met meer aan het circuit aangepaste auto's bulderen deze ervaren coureurs over het ciruit.
Hoe werkt het precies?
Tijdens Toyo Tires Time Attack gaat het om de snelste rondetijd, die binnen een tijdsblok moet worden neergezet. De deelnemers gaan per klasse van 20 tot 25 auto's ongeveer 25 minuten de baan op, waarbij ze zelf de beste positie in het veld dienen te zoeken. En dan gaat het erom: zet je die allersnelste tijd neer? Aan boord is een transponder, waarmee de tijdsmeting wordt gedaan. Uiteraard krijgen de deelnemers vooraf de gelegenheid om enkele verkennings- en opwarmronden over het circuit te rijden.
Klasse 1: Semi Pro Street
In de Semi Pro Street verschijnen coureurs aan de start die nog niet veel circuitervaring hebben. Zij krijgen de kans om met een straatlegale auto hun snelste rondetijd neer te zetten. Deze laagdrempelige klasse geeft veel startende coureurs de kans om zich te laten zien en de ervaring op te doen om door te stromen naar de volgende klasse.
Klasse 2: Pro Street
In de Pro Street klasse nemen licht ervaren coureurs deel. Ook in deze klasse zijn het de straatlegale auto's die mogen meedoen. Deze klasse kenmerkt zich door een hogere snelheid aangezien de coureurs vaker hebben deelgenomen en de combinatie van auto en coureur een passende rondetijd oplevert.
Klasse 3: Extreme
In 2010 is er een nieuwe klasse aan Time Attack toegevoegd: Extreme. In deze klasse komen alleen extreme auto's (dit kunnen zowel straatlegaal, als voor het circuit geprepareerde auto's zijn) in het deelnemersveld. Uiteraard zitten er alleen ervaren coureurs achter het stuur.
Deelname is EUR 85.-
Inschrijven moet voor 20 januari.
Wie gaat?
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Ik heb nog nooit meegedaan. De auto wel, maar was toen niet optimaal. Er was een wiellager kapot waardoor de auto niet goed stuurde.
Volgens mij waren Frank en Robin redelijk succesvol bij de Time Attack.
Met de NSX ben ik sowieso pas een keer het circuit op geweest. Dat was in Frankrijk (Mas du Clos), maar toen was ik een jaar of 19/20 en ik paste toen niet echt goed in de auto. De stoel zat toen vastgeschroefd op mijn vader z'n lengte en die is een stuk kleiner dan ik. Ik zat toen met m'n knieën tegen het stuur, niet echt ideaal dus
Ik zit er wel aan te denken om dit jaar mee te doen, alleen zou ik wel graag eerst wat willen oefenen op de baan.
Volgens mij waren Frank en Robin redelijk succesvol bij de Time Attack.
Met de NSX ben ik sowieso pas een keer het circuit op geweest. Dat was in Frankrijk (Mas du Clos), maar toen was ik een jaar of 19/20 en ik paste toen niet echt goed in de auto. De stoel zat toen vastgeschroefd op mijn vader z'n lengte en die is een stuk kleiner dan ik. Ik zat toen met m'n knieën tegen het stuur, niet echt ideaal dus

Ik zit er wel aan te denken om dit jaar mee te doen, alleen zou ik wel graag eerst wat willen oefenen op de baan.
6 maart is er vrij rijden op Zandvoort, misschien pak ik dan een sessie mee. De Vijverberg Trofee begint pas eind maart.
Ik zit alleen een beetje met die geluidslimiet... het mag max 88db zijn, maar nu zit ik daar zeker al overheen. Laat staan straks met die S-Tai... Ik kan natuurlijk ook meerdere uitlaten meenemen.
Weet iemand of ze heel erg streng zijn qua geluid?
Ik zit alleen een beetje met die geluidslimiet... het mag max 88db zijn, maar nu zit ik daar zeker al overheen. Laat staan straks met die S-Tai... Ik kan natuurlijk ook meerdere uitlaten meenemen.
Weet iemand of ze heel erg streng zijn qua geluid?
Dimer wrote:6 maart is er vrij rijden op Zandvoort, misschien pak ik dan een sessie mee. De Vijverberg Trofee begint pas eind maart.
Ik zit alleen een beetje met die geluidslimiet... het mag max 88db zijn, maar nu zit ik daar zeker al overheen. Laat staan straks met die S-Tai... Ik kan natuurlijk ook meerdere uitlaten meenemen.
Weet iemand of ze heel erg streng zijn qua geluid?
De Vijverberg Trofee begint al op 28-2....dus een maand eerder!
Het is dan wel op Assen.....maar oefenen kan nooit kwaad :wink:
Assen:
28-02-2010 12.30 - 16.30
22-03-2010 12.30 - 16.30
03-05-2010 13.00 - 17.00
14-07-2010 13.00 - 17.00
09-08-2010 13.00 - 17.00
13-09-2010 13.00 - 17.00
10-10-2010 13.00 - 17.00
31-10-2010 12.30 - 16.30
07-11-2010 12.30 - 16.30
Zandvoort:
29-03-2010 13.00 - 17.00
30-04-2010 09.00 - 17.00
30-04-2010 09.00 - 12.45
30-04-2010 13.00 - 17.00
19-05-2010 13.00 - 17.00
10-06-2010 13.00 - 17.00
12-08-2010 13.00 - 17.00
19-10-2010 13.00 - 17.00
Dimer wrote:Weet iemand of ze heel erg streng zijn qua geluid?
Op de Vijverberg Trofee wordt er wel continu gemeten.......je kan natuurlijk even je gas loslaten op het meetpunt.....maar als je op de rest van het circuit een t*f*sherrie produceert dan wordt je er evengoed afgehaald.
Je krijgt dan een waarschuwing......en ik denk (zelf nooit meegemaakt) dat het bij de 2de keer einde verhaal is.
En nogmaals: Houdt er rekening mee dat er bij vrij rijden op Zandvoort genoeg gekken meerijden die het geen drol interesseert dat jij met een dure wagen rondrijdt!
-
- Posts: 36
- Joined: Wed Nov 18, 2009 10:02 pm
IK DOE MEE!!!!!
Als de ATR klaar is dan....moet nog veel getest en getest worden.
Meeste dingen heb ik al op een paar na....Tja, nog steeds bij de duane :evil: :evil: . Van alle pakketten zijn er niet 1 ongeschonden eruit gekomen!!!
Nu ik de datum weet ik alvast haast maken met mijn lijstje..
Heb mailtje gestuurd voor semi pro....
Als de ATR klaar is dan....moet nog veel getest en getest worden.
Meeste dingen heb ik al op een paar na....Tja, nog steeds bij de duane :evil: :evil: . Van alle pakketten zijn er niet 1 ongeschonden eruit gekomen!!!
Nu ik de datum weet ik alvast haast maken met mijn lijstje..
Heb mailtje gestuurd voor semi pro....
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
slydawg wrote:We zijn allemaal zuinig op onze auto's, echter gebruiken sommige van ons de auto waarvoor die ook ontworpen is, lekker knallen over een circuit.
Niet omdat je met je auto het circuit op gaat betekent dat je niet zuinig erop bent.
+1
Ik wil dus ook wel mee gaan doen, maar weet niet goed waar ik me moet inschrijven. Ik ben wel eens het circuit op geweest (1x Zandvoort, 2x Assen, 2x Nordschleife, 1x Nurburgring en 1x Mas Du Clos), maar om nou te zeggen dat ik echt circuit ervaring heb.... met de NSX zeker niet in iedergeval. Ik ga wel als een raket over alle circuits in Gran Turismo en Forza Motorsport, telt dat ook? :lol:
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
slydawg wrote:We zijn allemaal zuinig op onze auto's, echter gebruiken sommige van ons de auto waarvoor die ook ontworpen is, lekker knallen over een circuit.
Niet omdat je met je auto het circuit op gaat betekent dat je niet zuinig erop bent.
weet je hoe smerig die baan is, vooral met vrij rijden....zo'n georganiseerde trackday lijkt me wel erg leuk,
ik heb mijn mijn vorige prelude ook op zandvoort gereden, maar wat voor gasten daar rond rijden tijdens vrij rijden, en een hoop steenslag...dus dat vrije rijden zou ik niet doen