Honda komt met een FR NSX voor Super GT 2010!!
-
iVTEC-fab wrote:"mr. X":3lcxshs0 wrote:Dimer wrote:Wat heeft Allah hier trouwens allemaal mee te maken?
Inderdaad....
ik bedoelde dus 'a la' .... 'a la GT-R' komt ongeveer neer op 'zoals de GT-R'
ik typte het als allah, puur voor de lol, omdat de uitspraak hetzelfde is..
lijkt me niet zo .. problematisch?[/quote:3lcxshs0]
Nee joh maakt niet uit!
Hmm maar ik dacht dat niet elke motor zomaar hoge toeren kan draaien. Vooral voor turbo gebouwde motoren. Don Vinken heeft me dat eens uitgelegd, maar ik kan het ff niet reproduceren.
Is hier iemand zo technisch dat die het kan uitleggen?
Had met de slag en nokkenashoogte te maken enz.
je hebt gelijk. Turbo motoren zijn gelimiteerd in RPM's.
alleen Atmosferisch kunnen naar de 8000+.
hoe hoger het toerental hoe hoger de uitlaatgas flow en dus hoe sneller de Turbo draait. Hoe sneller de Turbo draait, hoe hoger de inlaat druk en hoe heter de turbo wordt. (wordt echt een vuurbal)
Ik kan me inbeelden dat een te hoge inlaat druk weer gevolgen heeft op de kleppen en dus de nokkenassen. uiteraard ken ik de fijne details hier ook niet van.
*ik brabbel hier maar wat. (net wakker)
hoe hoger het toerental hoe hoger de uitlaatgas flow en dus hoe sneller de Turbo draait. Hoe sneller de Turbo draait, hoe hoger de inlaat druk en hoe heter de turbo wordt. (wordt echt een vuurbal)
Ik kan me inbeelden dat een te hoge inlaat druk weer gevolgen heeft op de kleppen en dus de nokkenassen. uiteraard ken ik de fijne details hier ook niet van.
iVTEC-fab wrote:je hebt gelijk. Turbo motoren zijn gelimiteerd in RPM's.
Maar volgensmij ookal monteer je er geen turbo op dan is het nog niet echt goed om er 8000RPM+ mee te rijden.
Wist je dat bijv de M5 atmosferisch is?
Je zou verwachten dat ze die lekker opblazen met een turbo, maar nee...
het laatste model is een atmosferische V10 met 400 Pk.... tenzij je het sport knopje indrukt dan krijg je een max van 505 pk..
I live BMW :-)
overigens zal dit de laatste atmosferisch M zijn. de volgende M modellen worden V8's met twin turbo's. zelfde turbo set-up als de 35i, alleen dan op een V8 ipv een 6 inlijn.
a la X5 M en X6 M.
overigens zal dit de laatste atmosferisch M zijn. de volgende M modellen worden V8's met twin turbo's. zelfde turbo set-up als de 35i, alleen dan op een V8 ipv een 6 inlijn.
a la X5 M en X6 M.
iVTEC-fab wrote:het laatste model is een atmosferische V10 met 400 Pk.... tenzij je het sport knopje indrukt dan krijg je een max van 505 pk..
a la X5 M en X6 M.
En dat is omdat turbo motoren zuiniger zijn is het niet?
iVTEC-fab wrote:je hebt gelijk. Turbo motoren zijn gelimiteerd in RPM's.
Er zijn een heleboel motoren met turbo die probleemloos ruim boven de 8000rpm draaien.
Sommige turbo's worden ook extra gekoeld dmv koelvloeistof.
ALs je een turbo op bv een K20 zet draai je toch ook 8000+rpm
Ik denk dat het meer een kwestie is van de juiste turbo kiezen die in dat toeren gebied ook nog efficient is.
Maar ik ben ook (nog) geen expert op dit gebied.....
De R34 bv. in dit filmpje draait moeiteloos 9000rpm
En als je een turbo op een motorfiets blok zet ga je ook richting de 13k-15k rpm
-
-
-
-
- Gaskleppie