Performance parts voor de FN2

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
culasse

Post by culasse »

Quantum autosport heeft een race spruitstuk voor de FN2 ontwikkeld
Leverbaar met en zonder katalysator.

http://www.quantumautosport.com/qas/sho ... egory_id=5
Type R CW

Post by Type R CW »

Ik weet niet wat ik van deze header zou moeten denken. Maar ik ga hem allensids niet kope, ik gaa voor toda gaan.
culasse

Post by culasse »

Ik zou me door de onbekende naam niet laten afschrikken Stijn. Ik rij zelf met een XO POWER race spruitstuk waarvan iedereen in mijn omgeving aanvankelijk zei dat ie het geen jaar zou uithouden en bereslecht zou presteren, het tegendeel is waar.
Toda is natuurlijk een goed merk, maar het prijskaartje is even slikken.
Als je bij QAS een groepskorting kan krijgen van 20% op de aanschafprijs zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
Type R CW

Post by Type R CW »

culasse wrote:Ik zou me door de onbekende naam niet laten afschrikken Stijn. Ik rij zelf met een XO POWER race spruitstuk waarvan iedereen in mijn omgeving aanvankelijk zei dat ie het geen jaar zou uithouden en bereslecht zou presteren, het tegendeel is waar.
Toda is natuurlijk een goed merk, maar het prijskaartje is even slikken.
Als je bij QAS een groepskorting kan krijgen van 20% op de aanschafprijs zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.

Daar heb je gelijk in, is gewoon dat ik het niet goed ken. Ook de vorm als je die vergelijkt met de toda. Vind ik de toda precies steviger en meer performance gericht.
Maar idd zoals je zegt kun je van dit ook wel is goed verschieten.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ken er uiteindelijk niet zo veel van maar ik moet zeggen dat dit spruitstuk er wel mooi uit ziet. Niet teveel bochten erin waardoor de flow, denk ik, niet slecht kan zijn.
slydawg

Post by slydawg »

Soms wil je juist wel bochten hebben.
vtec vince

Post by vtec vince »

Idd , je wilt niet hebben dat de uitlaatgassen druk verliest.
Dmv bochten word dit zeer beperkt.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
culasse

Post by culasse »

Ik meende ooit begrepen te hebben dat elke bocht van meer dan 8 graden zorgt voor een afname van de pulssnelheid van de uitlaatgassen door de toegenoemen restrictie. Dus eigenlijk zo weinig mogelijk bochten, maar dan kan het door ruimtegebrek voorkomen dat de primary en secondary buizen ongelijk van lengte zijn. En dat gaat weer ten koste van de efficiency van het hele systeem, dus is het regelmatig een kwestie van compromissen sluiten om alles passend te maken. De EP3 is wat dat betreft in het voordeel boven de FN2 doordat de benzinetank bij de laatste in het midden ligt, dat betekent een soort omleiding en dus extra bochten.
slydawg

Post by slydawg »

Ik had het puur over het spruitstuk, daar haal je de meeste winst en als het daar al niet goed gaat......niet over de rest van de uitlaat.
mr. X

Post by mr. X »

Toch kregen we bij meneer de Vink iets anders te horen. Ook in de cat-back wil hij graag, tot op zekere hoogte, bochten maken om de uitlaat gas snelheid te behouden.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Meneer vink had het idd over het feit dat gassen een bepaalde energie moeten houden om met een zo hoog mogelijke snelheid door de buizen te schieten. Met bochten kon hij de energie in de gas flow houden en op die manier een hoger rendement uit de uitlaat halen.
Wat ook een feit is is dat veel bochten verkeerd gemaakt worden waardoor ze in het bocht gedeelte nauwer zijn dan in het rechte deel. En dan wordt een bocht juist een restrictie ipv een energie behouder als je snapt wat ik bedoel.
De bochten van meneer vink zijn tot op de 10e milimeter gelijk in diameter en dus geen restrictie.
culasse

Post by culasse »

Dat met die bochten kun je oplossen met mandrel gebogen buizen toch?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die liet hij ook zien samen met zijn bochtjes. Zelfs die mandrel bochten zijn in zijn ogen niet goed genoeg.
Martin.O

Post by Martin.O »

ik vroeg aan hem "heb jij die milimeter nodig" en hij keek me aan of ik de meest stomme vraag van de dag had gesteld en zei "ja"

en Tig lassen IN het smeltbad zodat de binnenkant van de buis ook helemaal glad is

laten we nog een keer langs gaan
Jo&

Post by Jo& »

Martin.O wrote:ik vroeg aan hem "heb jij die milimeter nodig" en hij keek me aan of ik de meest stomme vraag van de dag had gesteld en zei "ja"

en Tig lassen IN het smeltbad zodat de binnenkant van de buis ook helemaal glad is

laten we nog een keer langs gaan

8)
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

haha ja..

sinds ik bij Dhr. Vink ben langsgeweest heb ik m'n Toda obsessie direct losgelaten.

voor de prijs van TODA spruitstuk koop je bij hem een compleet systeem... ( + / - ) schiet me niet af op de euro.

als ik aan de uitlaat begin, weet ik in ieder geval waar ik heenrij. Maar ik heb zijn woorden nog goed onthouden. eerst alle andere troep, dan pas zijn uitlaatje. (jaja, en dáárna pas ECU)

Dus Injen CAI gaat bij mij als eerst komen.
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:haha ja..

sinds ik bij Dhr. Vink ben langsgeweest heb ik m'n Toda obsessie direct losgelaten.

voor de prijs van TODA spruitstuk koop je bij hem een compleet systeem... ( + / - ) schiet me niet af op de euro.

als ik aan de uitlaat begin, weet ik in ieder geval waar ik heenrij. Maar ik heb zijn woorden nog goed onthouden. eerst alle andere troep, dan pas zijn uitlaatje. (jaja, en dáárna pas ECU)

Dus Injen CAI gaat bij mij als eerst komen.

Leuk dat je iets aan de meeting hebt overgehouden!
culasse

Post by culasse »

EDIT:

Blijkbaar ben ik toch wat te voorbarig geweest toen ik vertelde dat QAS een race spruitstuk had uitgebracht voor de FN2.
In werkelijkheid heeft Piper Cams and Exhausts een compleet nieuw high performance uitlaatsysteem voor de FN2 uitgebracht. Excuses voor de eventuele verwarring.

http://www.piperexhausts.co.uk/exhaust/ ... _type=prod
ChristopheR

Post by ChristopheR »

is dit iets??

aangeraden door iemand die al jaren honda's tuned of is hondata nog altijd beter??

http://www.dtafast.co.uk/
culasse

Post by culasse »

Daar heb ik ook al een keer naar gekeken Chris. Helaas is geen van de DTA ecu`s geschikt voor canbus, dbw en i-vtec zoals dat is toegepast op de FN2.
Locked