Performance parts voor de FN2
Ik zou me door de onbekende naam niet laten afschrikken Stijn. Ik rij zelf met een XO POWER race spruitstuk waarvan iedereen in mijn omgeving aanvankelijk zei dat ie het geen jaar zou uithouden en bereslecht zou presteren, het tegendeel is waar.
Toda is natuurlijk een goed merk, maar het prijskaartje is even slikken.
Als je bij QAS een groepskorting kan krijgen van 20% op de aanschafprijs zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
Toda is natuurlijk een goed merk, maar het prijskaartje is even slikken.
Als je bij QAS een groepskorting kan krijgen van 20% op de aanschafprijs zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
culasse wrote:Ik zou me door de onbekende naam niet laten afschrikken Stijn. Ik rij zelf met een XO POWER race spruitstuk waarvan iedereen in mijn omgeving aanvankelijk zei dat ie het geen jaar zou uithouden en bereslecht zou presteren, het tegendeel is waar.
Toda is natuurlijk een goed merk, maar het prijskaartje is even slikken.
Als je bij QAS een groepskorting kan krijgen van 20% op de aanschafprijs zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
Daar heb je gelijk in, is gewoon dat ik het niet goed ken. Ook de vorm als je die vergelijkt met de toda. Vind ik de toda precies steviger en meer performance gericht.
Maar idd zoals je zegt kun je van dit ook wel is goed verschieten.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Ik meende ooit begrepen te hebben dat elke bocht van meer dan 8 graden zorgt voor een afname van de pulssnelheid van de uitlaatgassen door de toegenoemen restrictie. Dus eigenlijk zo weinig mogelijk bochten, maar dan kan het door ruimtegebrek voorkomen dat de primary en secondary buizen ongelijk van lengte zijn. En dat gaat weer ten koste van de efficiency van het hele systeem, dus is het regelmatig een kwestie van compromissen sluiten om alles passend te maken. De EP3 is wat dat betreft in het voordeel boven de FN2 doordat de benzinetank bij de laatste in het midden ligt, dat betekent een soort omleiding en dus extra bochten.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Meneer vink had het idd over het feit dat gassen een bepaalde energie moeten houden om met een zo hoog mogelijke snelheid door de buizen te schieten. Met bochten kon hij de energie in de gas flow houden en op die manier een hoger rendement uit de uitlaat halen.
Wat ook een feit is is dat veel bochten verkeerd gemaakt worden waardoor ze in het bocht gedeelte nauwer zijn dan in het rechte deel. En dan wordt een bocht juist een restrictie ipv een energie behouder als je snapt wat ik bedoel.
De bochten van meneer vink zijn tot op de 10e milimeter gelijk in diameter en dus geen restrictie.
Wat ook een feit is is dat veel bochten verkeerd gemaakt worden waardoor ze in het bocht gedeelte nauwer zijn dan in het rechte deel. En dan wordt een bocht juist een restrictie ipv een energie behouder als je snapt wat ik bedoel.
De bochten van meneer vink zijn tot op de 10e milimeter gelijk in diameter en dus geen restrictie.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
haha ja..
sinds ik bij Dhr. Vink ben langsgeweest heb ik m'n Toda obsessie direct losgelaten.
voor de prijs van TODA spruitstuk koop je bij hem een compleet systeem... ( + / - ) schiet me niet af op de euro.
als ik aan de uitlaat begin, weet ik in ieder geval waar ik heenrij. Maar ik heb zijn woorden nog goed onthouden. eerst alle andere troep, dan pas zijn uitlaatje. (jaja, en dáárna pas ECU)
Dus Injen CAI gaat bij mij als eerst komen.
sinds ik bij Dhr. Vink ben langsgeweest heb ik m'n Toda obsessie direct losgelaten.
voor de prijs van TODA spruitstuk koop je bij hem een compleet systeem... ( + / - ) schiet me niet af op de euro.
als ik aan de uitlaat begin, weet ik in ieder geval waar ik heenrij. Maar ik heb zijn woorden nog goed onthouden. eerst alle andere troep, dan pas zijn uitlaatje. (jaja, en dáárna pas ECU)
Dus Injen CAI gaat bij mij als eerst komen.
iVTEC-fab wrote:haha ja..
sinds ik bij Dhr. Vink ben langsgeweest heb ik m'n Toda obsessie direct losgelaten.
voor de prijs van TODA spruitstuk koop je bij hem een compleet systeem... ( + / - ) schiet me niet af op de euro.
als ik aan de uitlaat begin, weet ik in ieder geval waar ik heenrij. Maar ik heb zijn woorden nog goed onthouden. eerst alle andere troep, dan pas zijn uitlaatje. (jaja, en dáárna pas ECU)
Dus Injen CAI gaat bij mij als eerst komen.
Leuk dat je iets aan de meeting hebt overgehouden!
EDIT:
Blijkbaar ben ik toch wat te voorbarig geweest toen ik vertelde dat QAS een race spruitstuk had uitgebracht voor de FN2.
In werkelijkheid heeft Piper Cams and Exhausts een compleet nieuw high performance uitlaatsysteem voor de FN2 uitgebracht. Excuses voor de eventuele verwarring.
http://www.piperexhausts.co.uk/exhaust/ ... _type=prod
Blijkbaar ben ik toch wat te voorbarig geweest toen ik vertelde dat QAS een race spruitstuk had uitgebracht voor de FN2.
In werkelijkheid heeft Piper Cams and Exhausts een compleet nieuw high performance uitlaatsysteem voor de FN2 uitgebracht. Excuses voor de eventuele verwarring.
http://www.piperexhausts.co.uk/exhaust/ ... _type=prod
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
is dit iets??
aangeraden door iemand die al jaren honda's tuned of is hondata nog altijd beter??
http://www.dtafast.co.uk/
aangeraden door iemand die al jaren honda's tuned of is hondata nog altijd beter??
http://www.dtafast.co.uk/