ATR ratelt.
ATR ratelt.
Hi ik heb een probleem met mijn ATR. Als ik mijn koppeling los laat hoor je hem lichtjes ratelen en als ik mijn koppeling in trapt is het weg. Je zal denken druklager, maar die heb ik al vervangen. En ik dacht eerst de toplager tussen de vliegwiel in maar er zit geen toplager in. En het ratelt bovende 2500 rpm. Zal het mijn koppelingsplaat/drukvingers zijn? Wie heeft zoiets meegemaakt. Wordt er namelijk gek van.
- Gaskleppie
Veertjes in de koppelingsplaat.
Koppeling ingetrapt = geen belasting op koppelingsplaat = geen geluid
Koppeling los = belasting op koppelingsplaat = wel geluid
Ratelend geluid bij 2500 rpm = resonantie van veertjes bij bepaald toerental > lijkt op losgeraakte uitlaathitteschild
Voor de zekerheid de olieniveau van de versnellingsbak controleren, echter na een druklager vervanging zal dit wel gedaan zijn.
Koppelingsplaat is een iets zwakkere punt, mijn EM2 heb ik al gehad en ook enkele DC2 rijders (her)kennen dit probleem.
Koppeling ingetrapt = geen belasting op koppelingsplaat = geen geluid
Koppeling los = belasting op koppelingsplaat = wel geluid
Ratelend geluid bij 2500 rpm = resonantie van veertjes bij bepaald toerental > lijkt op losgeraakte uitlaathitteschild
Voor de zekerheid de olieniveau van de versnellingsbak controleren, echter na een druklager vervanging zal dit wel gedaan zijn.
Koppelingsplaat is een iets zwakkere punt, mijn EM2 heb ik al gehad en ook enkele DC2 rijders (her)kennen dit probleem.