Wie is Beekie?

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Katana

Post by Katana »

Veel plezier op het forum, Jeroen :D
Beekie

Post by Beekie »

Thanx in ieder geval voor het welkom, nu ff snel mijn gedachte op een rijtje zetten wat ik ga doen met mijn bakkie (verkopen ga ik hem nu nog niet, dus een type-R is en blijft nog dromen :-) ).

Greetzz,

Jeroen.
Beekie

Post by Beekie »

Zo, weer een tijd geleden dat ik wat gepost heb hier op het forum.
Dacht bij mezelf eerst weer even een update te posten voor ik weer ga reageren in ander topics :wink:

Tussendoor weer het een en ander veranderd aan mijn Accord...... In de eerste plaats hebben mijn foeilelijke 14"velgen plaats gemaakt voor wat nettere 16" BSA-Racing racing velgen (na eerst 18" sjonnie velgen in chroom gehad te hebben :-? ). Ook is er een spruitstuk van DC-Sports gemonteerd in combi met een custommade Greddy EVO2 catbacksysteem. Een flinke toename van trekkracht in ieder geval :twisted: en toch ook wel veel duimpjes van mede weggebruikers na een sprintje :-) waar het natuurlijk ook wel een beetje om te doen is.

Ook even een vraag aan jullie gezien mijn auto (wil er geen topic voor openen in het techniek gebeuren).... Met een koude motor begint hij sinds kort een beetje te stotteren. Dit is als de motor warm is niet het geval.... Wat kan dat zijn (bobine misschien??)...

Bedankt alvast.

Greetzz,
Jeroen.
itr-1895

Post by itr-1895 »

Beekie

Post by Beekie »

Dat topic heb ik ook al gelezen idd. Ik heb in ieder geval mijn gasklep goed gereinigd en tank altijd BP Ultimate :-? Tis gek genoeg alleen bij koude motor, wanneer de motor warm is heb ik geen problemen meer....
Juist daarom dacht ik misschien de bobine.....

Hier overigens een paar fototjes van het uitlaatsysteem:
Image

Image

Image
Katana

Post by Katana »

Nice, ik heb uw foto's even voor u aangepast
Beekie

Post by Beekie »

Dank u wel :wink: :wink: Heeft wat werk gekost deze passend te krijgen maar dan heb je ook wat :twisted:
Beekie

Post by Beekie »

Zo, weer even mijn topicje uit het stof halen :lol:

Eergisteren even langs TCC geweest voor een nieuw onderstel. Ik had een jaar of 3 geleden bewust voor een H&R verlagingsset gekozen voor het behoud van comfort maar ben er na die tijd toch achter gekomen dat 5cm verlaging voor een Accord toch iets te veel is.... Op aanraden van Robert-Jan heb ik nu gekozen voor een set van KW, de variant 2 wel te verstaan. Ik hoop dat ik hiermee meer plezier heb voor zowel de weg als ook het circuit 8)

Wanneer deze gemonteerd is zal ik ook weer even wat foto's posten :thumbs:

@Gerben: Dit had ten opzichte van die gigantische stoelen die je te koop had staan toch even voorrang, uiteraard kom ik nog bij je terug voor een mooie set Recaro's :thumbs:

Greetzz,
Jeroen.
Beekie

Post by Beekie »

Na een toch wel redelijk lange periode niks gepost te hebben hier een update van mij;

2 weken geleden heb ik mijn remmen vervangen voor Brembo High Performance schijven (in de standaard maat van mijn oem remmen), dit in combinatie met gelukkig weer Ferodo DS2500 blokken rondom en BF-Goodrich RVS-remleidingen, man!! dat remt als de brandweer!!

Ook heb ik vorige week voor mijn Accord een ander motorblok gekocht... Het is een JDM H22 met standaart 210 PK. Het blok wordt geleverd met een H23 versnellingsbak uit een Prelude, Clutch Performance sportkoppeling en lichter vliegwiel, een Vibrant Performance spruitstuk en P18 ECU. Ook zit de originele kabelboom van dit blok erbij.

Zoals ik begrepen heb zijn alle riemen van het blok vervangen, te denken aan bijvoorbeeld de balansasriem, V-snaar en Distributieriem. Het blok is geflushed en met de nieuwe olie na 1000km weer ververst. Het blok heeft net rond de ton aan kilometers erop zitten dus is daar gelukkig nog een lange weg te gaan met het juiste onderhoud :thumbs:

Nou begreep ik dat het blok begrenst is en dat deze er met een P18 ECU niet af te halen valt :-? Waarschijnlijk moet ik nog een andere ECU kopen in de vorm van een P28 die volledig regelbaar is.

Aangezien er niet bijster veel swaps uitgevoerd worden met mijn type Accord (CE-acht), kan ik vrij weinig vinden aan informatie over bijvoorbeeld de motorsteunen en wat er nog eventueel meer aangepast moet worden om deze swap mogelijk te maken. Het enigste wat ik weet is dat ik het standaard aircosysteem over kan zetten en dat er wat aangepast moet worden mbt de stuurbekrachtigingspomp. Ik ben echt heel benieuwd of hier mensen aanwezig zijn die meer weten over een blokswap van mijn Accord en mij kunnen voorzien van tips and tricks.....

Oh, ja.... Aangezien ik ook andere velgen gemonteerd heb zal ik dit voorsteltopic snel weer voorzien van foto's. De auto blijft er verders gewoon standaard uitzien (vanwege het verrassingselement en omdat ik geen optische tuner ben).

Groetjes,
Jeroen
Jo&

Post by Jo& »

Nou nou wat een plannen zeg! Ik kan je helaas niet verder helpen... Maar weel veel succes wensen!
Optisch standaard houden en dan heel snel zijn vind ik ook prachtig.
Beekie

Post by Beekie »

@ Jo&; Bedankt voor je reactie!!

En ja, ik ben ook van mening dat een wolf in schaapskleren veel leuker is dan een gepimpte auto. Dat tupperware heeft me overigens nooit geinterreseerd verders.....
mr. X

Post by mr. X »

Beekie wrote:En ja, ik ben ook van mening dat een wolf in schaapskleren veel leuker is dan een gepimpte auto. Dat tupperware heeft me overigens nooit geinterreseerd verders.....

:thumbs:
donkeykong

Post by donkeykong »

Als je nou een beetje had gespaard had je een hele mooie Type-r kunnen kopen :)
muggo

Post by muggo »

[quote="Beekie"]Na een toch wel redelijk lange periode niks gepost te hebben hier een update van mij]

geen dank he jeroen 8)
Beekie

Post by Beekie »

donkeykong wrote:Als je nou een beetje had gespaard had je een hele mooie Type-r kunnen kopen :)

Wat krijg ik extra als ik een R koop dan?? een deadlock op mijn auto bijvoorbeeld, een eigendomscertificaat, mooie witte lak? Recaro racekuipen?.... Nee voor die zaken doe ik het niet, het onderstel van mijn Accord is bijvoorbeeld helemaal aangepakt evenals de remmen en bijvoorbeeld het uitlaatsysteem. Daarnaast is en blijft het een Accord dus ga er iets exclusiefs van maken. Ik ben dalijk de enigste, of 1 van de weinige, met een CE-08 (Accord met de ronde kont) waar een JDM H22 met standaard 210pk in ligt. Hiernaast heb ik nog een auto hier staan die wat geld kost in de vorm van een BMW 635CSI uit '88, dus vandaar.

Het blok heeft overigens al een compressietest ondergaan en heeft praktisch geen verlies op de cilinders. In combi met het Vibrant Performance spruitstuk en Greddy catbacksysteem zal het vermogen hoe dan ook boven de 210pk liggen (schatting ongeveer 220 pk, maar daarvoor gaan we nog de rollenbank op want aan een schatting heb ik niks). Als de P28ECU erop komt laat ik hem gelijk goed afstellen bij TCC.

Groetjes,
Jeroen.
Beekie

Post by Beekie »

HEEL erg bedankt Kevin, maar het blijft voor dit type Accord een moeilijk verhaal :D Ik hoop echt serieus waar dat ik Wim niet in de problemen ga brengen :(
Jo&

Post by Jo& »

Mag ik je voor het gehele uitlaat systeem iemand aanraden?
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 1&start=20
Lees hier over onze meeting: http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... &start=140
donkeykong

Post by donkeykong »

[quote="""]Hier een aantal foto's van mijn bakkie (helaas geen Type R :cry: , komt nog wel):

Ik zei dat alleen omdat jij dit zei :)
dus daarom was ik in de veronderstelling dat je eigenlijk een r wilde
Beekie

Post by Beekie »

Daar heb je helemaal gelijk in haha. Ik heb hem dus geprobeerd te verkopen en kwam van een koude kermis thuis :( Dan ga ik hem zelf wel als een R uitvoeren :D

Kijk dat blok kost me kant en klaar bijna 2000euro, daar koop ik helaas bij lange na geen R voor :wink:
Beekie

Post by Beekie »

Jo& wrote:Mag ik je voor het gehele uitlaat systeem iemand aanraden?
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 1&start=20
Lees hier over onze meeting: http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... &start=140

Superbedankt voor deze link :shock: daar heb ik verders geen woorden voor...... wellicht ga ik als het blok erin ligt en ik mijn P28 ECU heb bij hem langs :D
Locked