Essen-Motorshow Duitsland [02-12-2009]
- CTR-Voorburg
ej mensen,
was inderdaad een geslaagde dag, mooie auto's en ...
Veel file terug naar huis, ik had er in Duitsland gelukkig niet veel last van, na een kort stukje A3 moest ik al de A40 op naar Venlo en dat is 3 baans Ohne Stau nach Holland!
nog een grappig verhaal van mijn kant over de terug weg.
Ik blaasde naar huis over de A40, reed ik met 190 km/h een politie auto voorbij, ik ging er niet hard voorbij want hij reed ook 160, maar omdat het donker was zag ik pas in mijn koplampen groot 'Polizei' op de zijkant. Fuck dacht ik, hange he.. dus ik hobbel hem voorbij en ga voor hem zetten, paste mijn snelheid aan naar zijn snelheid (160). paar tellen later komt en Audi ons loei hard voorbij. (ruim 200). n die polizei doet niks.. dus ik voor mijn snelheid langzaam op om achter die audi aan te gaan. polizei verdween in mijn spiegel... geen probleem in Duitsland. Duitse autobahn rocks !
Veel file terug naar huis, ik had er in Duitsland gelukkig niet veel last van, na een kort stukje A3 moest ik al de A40 op naar Venlo en dat is 3 baans Ohne Stau nach Holland!
Ik blaasde naar huis over de A40, reed ik met 190 km/h een politie auto voorbij, ik ging er niet hard voorbij want hij reed ook 160, maar omdat het donker was zag ik pas in mijn koplampen groot 'Polizei' op de zijkant. Fuck dacht ik, hange he.. dus ik hobbel hem voorbij en ga voor hem zetten, paste mijn snelheid aan naar zijn snelheid (160). paar tellen later komt en Audi ons loei hard voorbij. (ruim 200). n die polizei doet niks.. dus ik voor mijn snelheid langzaam op om achter die audi aan te gaan. polizei verdween in mijn spiegel... geen probleem in Duitsland. Duitse autobahn rocks !
iVTEC-fab wrote:ej mensen,
Ik blaasde naar huis over de A40, reed ik met 190 km/h een politie auto voorbij, ik ging er niet hard voorbij want hij reed ook 160, maar omdat het donker was zag ik pas in mijn koplampen groot 'Polizei' op de zijkant. bliksem dacht ik, hange he.. dus ik hobbel hem voorbij en ga voor hem zetten, paste mijn snelheid aan naar zijn snelheid (160). paar tellen later komt en Audi ons loei hard voorbij. (ruim 200). n die polizei doet niks.. dus ik voor mijn snelheid langzaam op om achter die audi aan te gaan. polizei verdween in mijn spiegel... geen probleem in Duitsland. Duitse autobahn rocks !
haha! Ja dat heb ik ook een keer gehad

Als je op een stuk autobahn zit waar er geen snelheids limiet is dan mag je gewoon zo hard.
Maar als er een snelheidsbeperking is zou ik me dr ook aan houden als ik jou was. Dan zijn ze wel streng. (Vooral bij wegwerkzaamheden, als er bijv 70 staat dan is dat ook zinvol en mijnsinziens terecht om dan streng te zijn)
Maar als er een snelheidsbeperking is zou ik me dr ook aan houden als ik jou was. Dan zijn ze wel streng. (Vooral bij wegwerkzaamheden, als er bijv 70 staat dan is dat ook zinvol en mijnsinziens terecht om dan streng te zijn)
En daar is ook niks mis mee. Hier in Nederland is er 9 van de 10 keer geen werk aan de weg als er zo'n bordje staat. Ja, dan vraag je er zelf om.
In Duitsland ben ik altijd een nette rijder. Vol erop wanneer er geen grens ligt en netjes geen km te hard als er een beperking is. Zoals het hoort. In Nederland daarentegen.. Zoals ik zeg ze vragen er zelf om :-).
Kijk, ze geven daar de mensen een stuk weg waar ze onbeperkt mogen. Dan is het ook niet meer dan goed fatsoen dat je jezelf eraan houdt.
In Duitsland ben ik altijd een nette rijder. Vol erop wanneer er geen grens ligt en netjes geen km te hard als er een beperking is. Zoals het hoort. In Nederland daarentegen.. Zoals ik zeg ze vragen er zelf om :-).
Kijk, ze geven daar de mensen een stuk weg waar ze onbeperkt mogen. Dan is het ook niet meer dan goed fatsoen dat je jezelf eraan houdt.
mr. X wrote:En daar is ook niks mis mee. Hier in Nederland is er 9 van de 10 keer geen werk aan de weg als er zo'n bordje staat. Ja, dan vraag je er zelf om.
Sommige snelheidsbeperkingen zijn echt zinloos idd.
Laatst reed in snachts heel laat vanuit Vierhouten terug naar Eindhoven. Vrijwel lege snelweg. En dan mag je maar 100 of 120.
Dat vind ik echt belachelijk. Is heus niet minder veilig als ik 150 rijd. Laten we dan instellen dat rechterbaan gewoon 100 of 120 blijft en linkerbaan 150 ofzo.
Ohja sorry ik vergeet dat harder rijden relatief meer brandstof verbruikt en slechter is voor het milieu... Pfff natte wind...
-
iVTEC-fab wrote:ej mensen,
Ik blaasde naar huis over de A40, reed ik met 190 km/h een politie auto voorbij, ik ging er niet hard voorbij want hij reed ook 160, maar omdat het donker was zag ik pas in mijn koplampen groot 'Polizei' op de zijkant. bliksem dacht ik, hange he.. dus ik hobbel hem voorbij en ga voor hem zetten, paste mijn snelheid aan naar zijn snelheid (160). paar tellen later komt en Audi ons loei hard voorbij. (ruim 200). n die polizei doet niks.. dus ik voor mijn snelheid langzaam op om achter die audi aan te gaan. polizei verdween in mijn spiegel... geen probleem in Duitsland. Duitse autobahn rocks !
weet je nog steeds niet dat je zo hard mag rijden als je wilt tenzij er een bord staat??

-
Gangaran wrote:Idd, ik vond de heenreis het leukste. 2 supercharged CTR's, 1x Impreza en nog 2 andere CTR's. Het ging erg hard in het begin.
Essen vond ik ook iets minder dan vorig jaar er waren veel schoolkinderen aanwezig. Hierdoor vond ik het net iets te druk.
woensdag he

waar blijven die foto's nou??
donkeykong wrote:iVTEC-fab wrote:ej mensen,
weet je nog steeds niet dat je zo hard mag rijden als je wilt tenzij er een bord staat??![]()
Wel goed opletten want ze zetten die borden vaak maar 1x neer (aan weerszijden van de rijbaan).
Gangaran wrote:Idd, ik vond de heenreis het leukste. 2 supercharged CTR's, 1x Impreza en nog 2 andere CTR's. Het ging erg hard in het begin.
Essen vond ik ook iets minder dan vorig jaar er waren veel schoolkinderen aanwezig. Hierdoor vond ik het net iets te druk.
Ging idd lekker, voelde wel lekker om ff voluit te gaan, was weer een tijdje geleden.
Die impreza werd nog door de politie aangesproken in de file, ze vroegen hoeveel vermogen die auto had. Hij onzeker waarom ze dat vroegen antwoorde heel bescheiden '220pk' waarop hun antwoord was, 'hier mag je niet racen he'......uhh in de file? snapte het niet helemaal :-?
De show zelf...tja..paar leuke dames gezien maar het 'wauw' gehalte was voor mij niet echt aanwezig. Heb met een camera rond gelopen maar niet eens de gedachte gehad van, daar moet ik een foto van maken.
Wat me wel opviel was dat de Focus RS heel erg aanwezig was, de hot hatch van dit moment he.
Jo& wrote:donkeykong wrote:"iVTEC-fab":147q8v90 wrote:ej mensen,
weet je nog steeds niet dat je zo hard mag rijden als je wilt tenzij er een bord staat??![]()
Wel goed opletten want ze zetten die borden vaak maar 1x neer (aan weerszijden van de rijbaan).[/quote:147q8v90]
Precies !
ik weet dat exact, welke snelheden toegestaan zijn in Duitsland.
Maar zoals ik al zei was het aarde donker en het was 2 Baans. geen bord gezien dus, daardoor het was voor mij even twijfelachtig wat de snelheids beperking was.
Maar na een paar tellen kwam die audi voorbij en toen ging bij mij ook het lichtje branden.. gas erop. toen ben ik 210-220 gaan rijden.. Uiteraard is dat direct voorbij zodra je nederlandse nummerborden ziet...
Zoveel nederlanders kunnen niet rijden in Duitsland, zijn de hoge snelheden niet gewend.
Zit er een NLér links, ik kom met 200+ over de linker baan, hij ziet mij van verreweg aankomen maar vele NLérs houden er geen rekening mee dat die auto wel eens met 200+ aan zou kunnen komen en denken... oo nog tijd zat. en dan kan je weer vol in de ankers door een leipe Nederlandse links rijder op de Duitse autobahn.
iVTEC-fab wrote:Zoveel nederlanders kunnen niet rijden in Duitsland, zijn de hoge snelheden niet gewend.
Zit er een NLér links, ik kom met 200+ over de linker baan, hij ziet mij van verreweg aankomen maar vele NLérs houden er geen rekening mee dat die auto wel eens met 200+ aan zou kunnen komen en denken... oo nog tijd zat. en dan kan je weer vol in de ankers door een leipe Nederlandse links rijder op de Duitse autobahn.
De eerste keer dat ik naar Duitsland ging ben ik ook grondig geïnstrueerd door mn pa. Vaker in je achteruitkijk spiegel kijken, pas het anticiperen aan op de mogelijkheid dat mensen 200+ rijden.
En het klopt de eerste paar keer dat er een auto met 200+ aankomt rijden je passeerd dan moet je daar rekening mee houden dat die veel sneller bij je is dan je verwacht.
Hetzelfde geldt voor toen ik zelf voor het eerst 200+ reedt. Ik moest er aan denken dat ik veel sneller bij iemand aan zn bumper hing dan ik verwacht had.